View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Forresten vet jeg at jeg selv undervurderer hunder veldig. Jeg er klar over det, men kan ikke noe for det. Jeg hadde aldri klart å løpe fra en sint hund (med mindre vi snakker en søtsint chihuahua), men jeg klarer bare ikke å fatte å begripe hvorfor jeg ikke skulle klart å banke livskiten ut av en dum hund. Jeg vet de er sterke og raske og slikt, men jeg er også rask og sterk, og jeg slår hardt. Grunnen til at jeg vet at jeg undervurderer dem, er at jeg vet hvor utrolig mange andre det er som har blitt filleristet av hunder, og særlig spesialtrente politihunder. Så jeg vet at jeg sannsynligvis ikke hadde hatt samme walkoveren som jeg innbiller meg, men jeg klarer rett og slett ikke å se for meg meg selv tape en slosskamp mot en bikkje. Nei, ikke en svær en, engang.
Vis hele sitatet...
Ikke bare undervurderer du hunder nå, men du overvurderer deg selv så til de grader. Et normalt menneske har ingenting å stille opp med på bare nevene mot en hund. Ikke bare er de mange ganger raskere i bevegelsene enn oss, men de har en helt annen bevegelse og styrke i alt fra muskler i kropp til kjeve. De har tenner som fungerer, i motsetning til oss.

Ja, vi kan slå, men de fleste dyr når de bikker over i de naturlige innstinktene og ikke i de innlærte "snille" innstinktene vi har presset på de, ville vært vanskelig å ha et overtak over.

Jeg har sett ufattelig mange klipp hvor dyr som hunder, diverse gnagere, fugler osv osv lett har overtaket på et menneske.

Du ville kanskje hatt en mikroskopisk sjanse mot et temmet dyr, men aldri i verden mot et vilt et.
Sist endret av tafsern; 8. mars 2010 kl. 01:53.