View Single Post
Dette er mere svar til førsteposten/trådstarter for jeg gadd ikke lese alle innlegga. Du trenger ikke etter min mening/erfaring være ekspert i en eller annen "martial art" for å ha god sjangs i en kamp. Så lenge du ikke står foran en annen som er proff på et felt da. Men da er du riktig uheldig.

Bare behold hodet hele tiden, ikke panikk og hold avstand. Se an hva som skjer, analyser hvilke muligheter du har i forhold til hvordan motstandarden oppfører seg. Prøv å form en strategi.

Hvis du har sloss noen ganger så vet du litt, vent til du blir forsøkt slått til. Prøv å få tatt armen til motstandarden og grip h*n eller eventuelt få til et slag i magen. Tenk fort og gjør "combo"er, ta kneet h*ns, så bang hodet h*ns i ditt kne og hvis du føler for det knekk armen hans når han faller.

Bare et eksempel på hva slags plan jeg kan finne på å tenke ut i hodet mitt sånn i situasjoner. Og jeg har aldri trent noen form for kamsport. Du kan si at alle kan tenke seg det der. Men du skal tenkte det mens du står der, og ganske fort så du ikke blir slått ned fordi du fokuserer på strategi. Noen ganger har man mer tid en andre ganger også, det er så vanskelig...


Se an, holdning, muskelmasse osv på motstanderen (se for deg om du har sjans, hvis ikke vær dirty da vel)

Tenk, form en strategi og se for deg en combo, helst en knock out for å bli ferdig fort. Se på omgivelsene, kanskje ligger det et rør på bakken eller du kan bruke en vegg/et gjerde/en bil/et tre whatever.

Utfør tankene dine når du ser at du får tidsrom til det. Men det er klart at dette blir vanskelig om man ikke har noe særlig med muskler (slag skal helst gjøre litt vondt) eller ikke har trent på presisjon (man bare veiver med armene rundt om kring).

Min anbefaling er å trene mye styrke og utholdenhet, gjerne ute eller på studio. Og finn en eller annen enkel martial art der du lærer stilling, slag og teknikker fort. Som f.eks kick-boxing eller TKD, spørs litt hva du ønsker sjøl og. Bare så du får litt feeling og litt fart i deg