View Single Post
Personlig har jeg svært lite erfaring med tatoveringer, og jeg påbegynte min første tatovering for et par dager siden. Dette er en tatovering som dekker store deler av av legg/kne-området, og vi satt i 7 timer i strekk. Regner med at det vil gå en sitting til på 5-6 timer før den står ferdig.

Når det kommer til smerten, vil jeg påstå at jo mindre tatoveringen er, jo mindre vondt er det. I starten tenkte jeg at "dette var ikke i nærheten av hva jeg fryktet", og etter en halvtimes tid var foten begynt å bli ganske nummen, så smerten sank faktisk ytterlige. MEN, etter fem og en halv time begynte smertene virkelig å ta tak. Jeg måtte kjempe mot det som føltes som intens brennende og sviende smerte rundt enkelte områder. Mitt "rookie" tips er derfor å dele tatoveringen opp i så mange mulige sittinger som mulig hvis det er et stort motiv hvis du ikke er ute etter å kjempe mot smerten.

Det skal sies at jeg klarte å sitte gjennom hele sittingen uten nevneverdige problemer, og tatovøren gav opp før jeg gjorde det. Det er jo tross alt "bare" smerte, og er fullstendig overkommelig så lenge man er målbevisst.