View Single Post
Sitat av prenix Vis innlegg
Nå er det viktig at du ikke baserer hele din teori på bekjente utøvere. Det er helt opp til lederen i hver klubb som avgjør hvordan graderingen skal foregå. Hvis vedkommende ikke er kompetent, eller ikke leier inn en Master fra sør-korea, så setter dette en strek over din teori.

Ikke tro hele sporten er slik, ettersom du har et par utøvere som har sagt det.

Edit: Jeg kjenner et par feite som driver med kickboksing, men jeg sier ikke at alle utøverene innenfor kickboksing er feite.
Vis hele sitatet...
Du skjønner tydeligvis ikke at jeg bare formilder hva jeg har hørt fra tre folk med svartbelte fra Teakwondo som også har drevet noen år med Kickboxing. Det kan selvsagt hende at klubbene disse har trent i skiller seg helt fra alle andre Taekwondo klubber i Norge, og at de også tilfeldigvis har trent i Kickboxing klubber som har holdt et veldig høyt fysisk nivå å treninger og graderinger i forhold til alle andre klubber.. Men jeg tviler nå egentlig litt..Har du noen erfaring fra både Taekwondo og Kickboxing som tilsier at du er bedre skikket til å uttale deg, kanskje?

Og igjen må jeg få presisere at jeg ikke rakker ned på Taekwondo, jeg har selv sparret med flere meget dyktige folk som bare har drevet med Taekwondo, og de holdt alle et meget høyt nivå.
Sist endret av emphi; 20. januar 2010 kl. 16:09.