View Single Post
Sitat av emphi Vis innlegg
Tja, jeg begynte samtidig med kickboxing som to som hadde svartbelte i Taekwondo fra før, og disse sa dette. I tilleg har jeg trent kampsport under en blå-belte i kickboxing som også hadde svartbelte i Taekwondo. Og han sa det samme.

Men jeg skal ikke rakke ned på Taekwondo i seg selv, sparret en del med en fyr som hadde drevet med det i seks-syv år og han var da også en jævel til å sparke og generelt lite "hyggelig" å sparre mot. Men at Kickboxing har høyere intensitet på trening og hardere graderinger fysisk sett, det har nå alle jeg har pratet med som har erfaring til å uttale seg hevdet.
Vis hele sitatet...
Nå er det viktig at du ikke baserer hele din teori på bekjente utøvere. Det er helt opp til lederen i hver klubb som avgjør hvordan graderingen skal foregå. Hvis vedkommende ikke er kompetent, eller ikke leier inn en Master fra sør-korea, så setter dette en strek over din teori.

Ikke tro hele sporten er slik, ettersom du har et par utøvere som har sagt det.

Edit: Jeg kjenner et par feite som driver med kickboksing, men jeg sier ikke at alle utøverene innenfor kickboksing er feite.
Sist endret av prenix; 20. januar 2010 kl. 13:49.