View Single Post
Hvem sier det er galt å ha litt ekstra på kroppen?

Det kan være riktig så pent ^^

Man skal selvsagt ikke oppfordre til fedme da dette kan være skadelig, men personlig så syntes jeg noen ekstra kilo på kroppen som regel er å foretrekke fremfor noen kilo for lite.

Ellers er det ikke en selvfølge at en overvektig person har skyld i dette selv. Noen har sykdommer som gjør at de blir overvektige, som for eksempel chubby cuppy cake boy som hvis jeg ikke tar helt feil har en sykdom som gjør at han må ta medisiner som igjen gjør at han blir vesentlig tykkere enn han ellers ville vært. Og noen andre har rett og slett bare anlegg for å bli tykk, og da er det nødvendigvis ikke kjempelett å klare og holde vekta nede. Selv kan jeg spise så mye som jeg bare vil av hva jeg vil uten å legge på meg en eneste kilo, jeg er heldig sånnsett... men ikke alle er det - og det anlegget/genene er ikke noe personen kan gjøre med selv.

Har man såpass mange kilo på kroppen at det blir farlig eller at det går vesentlig utover selvtilliten og selvfølelsen (da snakker jeg om reell overvekt, ikke fiktiv) så burde man forsøke å gjøre noe med det, men at det ikke er så lett som å knipse med fingrene er noe alle burde klare og forstå.