View Single Post
Sitat av g3tl41d Vis innlegg
En rettsak er psykologi, du må framstille deg selv på en måte som skiller deg mest mulig fra tiltalen. Jeg har gjort mer kriminelt enn de fleste, men har fortsatt reint rulleblad. Det skylder jeg mye på min holdning og framtreden i rettsalen, der jeg har kledd meg i dress, velstelt og sitter rak i ryggen og er høflig. Jeg har hatt fellende bevis og vitner mot meg men fortsatt blitt frikjent.

-------------------
Ingenting av det jeg skriver her er sant.
Vis hele sitatet...
Hehe.
Ja, inntrykket du gir i rettssaken har ofte svært mye å si. Jeg ville kledd meg pent og oppført meg som en engel, uten å gjøre det alt for gjennomsiktig.

Forøvrig synes jeg personlig at det er altfor strenge og firkantete regler på fartsovertredelser i Norge i dag. Sikter da til at dersom du blir tatt i 117 på noen av de fantastiske, store, oversiktlige, strake, brede motorveiene her en kveld så får du samme straff som dersom du feier avgårde forbi en skole midt på lyse dagen i nesten 70 i 30-sonen. Jeg er klar over at bruk av skjønn åpner for forskjellsbehandling, men det bør absolutt utøves litt oftere, spør du meg.