View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
elkcoc, det virker i mine øyne som du er utsatt for omsorgssvikt. Dette er selvsagt noe annet enn hva studenter til vanlig opplever. Men du burde ta kontakt med politi/barnevern/sosiallærer osv, alle instanser, for det skal ikke holde å nekte for omsorgssvikt. Om du kan dokumentere at du ikke får penger, må arbeide så og så mye og ikke får noe hjelp hjemme skal dette holde. Ellers må du til neste instans osv, prøv alle muligheter. om man ikke kan bo hjemme og ikke er myndig vil forsterfamilie/ instutisjon være alternativ vil jeg tro. Dette hørtes ikke bra ut, at barnet må spise hos venner osv for å overleve. Klar omsorgssvikt i mine øyne!
Vis hele sitatet...
Vell, ja det handler i grunn om omsorgssvikt, men også mangel på ressurser fra samfunnet. Jeg tok først kontakt med skolen, de ba meg om å gå videre til NAV. NAV kunne ikke hjelpe meg, ba meg dra til Sosialkontoret. Sosialkontoret har ikke ansvar for personer under 18 år, og dermed måtte jeg dra til barnevernet. Jeg forklarte situasjonen til barnevernet, som syns sååååå synd i meg. De skulle kontakte mine foreldre, sjekke opp i saken, og videre kontakte meg. Jeg hørte aldri noe fra de, og saksbehandlerne hadde vist viktigere ting å prioritere.
Da jeg tok kontakt med Lånekassen fortalte de at de behøvde dokument fra lege, barnevern osv.

Poenget med lånekassen er altså at hvis skolen min ligger for nærmt foreldrehjemmet har jeg ikke rett på borteboerstipend, med mindre jeg kan dokumentere. Jeg sendte inn dokument til Lånekassen, men det var heller ikke bra nok for dem.

Jeg er mildt missunnelig på dere som i det hele tatt får stipend, og slipper å jobbe ræven av dere for å få tak under hode.

Ikke en gang da skolen sendte 2 bekymringsmeldinger, reagerte noen.
Norge er et bra land, men enkelte individer kan ha vanskelig for å overleve her. Ihvertfall hvis man er ung, har mange ambisjoner, men aldri lykkes.