View Single Post
Sier ikke at alle er kristne bare fordi de er meldt inn i statskirken. Norge var iallefall lenge en kristen nasjon (ikke hvor alle var kristne) hvor kulturen og miløet deretter var preget av dette. Det hele startet vel med Norges grunnlov paragraf 2, hvor vi anser Norge som et kristent land. Her ble jo jøder først nektet adgang til riket, før vi senere leste i Bibelen at jøder var Guds folk og dermed ble paragraf 2 endret ganske fort. (Skrik ut om jeg er på bærtur nå)

Dersom hijaben forblir usynlig så ser ikke jeg heller noe problem i den. Kan hende jeg har lest feil en plass, men mener å huske å ha lest at de ville ha hijab istedenfor politiluen? Og det synes jeg er et skritt i feil retning. Personlige effekter burde jo ikke være på tjenesteuniformer. Min mening vel og merke.

Skal vi først gi etter for dette med hijab må vi jo også tillate andre som har annen tro og få lov til å bære/være uten slike effekter. Spørsmålet blir vel da hvor grensen skal gå. Så lenge det ikke synes og man kan utføre jobben som normalt har det jo egentlig lite å si hvilke effekter man vil benytte seg av.
Sist endret av Vandringsmann; 30. november 2009 kl. 15:52.