View Single Post
Sitat av Brulte Vis innlegg
Men for å være helt ærlig gikk jeg litt for langt med dette, det er jo selvsagt folk som tror pga. andre saker også. Det kan jo være så enkelt som at de fortsetter å tro på det de lærte i oppveksten og ikke har tatt ett steg lengre. Mange muligheter på dette planet.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Muslimer og jøder er ett godt eksempel på dette når det gjelder oppvekst. Fantatiske kristne som egentlig ikke er frelst og bare lever på tradisjon er også med.

Det er derfor relgioner ofte "står stille". De holder fast ved ordet som ble gitt helt i begynnelsen uten å tenke på at "Gud" har sendt nye budskap. Det siste skal jo ha kommet med "Jesus" hvor Jesus forteller at de gamle lovene faller vekk og det budet som er igjen er at man skal leve med hverandre i kjærlighet. Gud vil ikke mennesker vondt og siden Gud er i oss og vi i han/det erfarer han/det gjennom oss. Er et ganske dypt emne.

Jeg vet ikke om andre ser det, men jeg som selv er med i en så kalt kristen menighet ser at ting er på vei til å endres, iallefall i kristendommen. Vi går jo f.eks ikke lenger rudnt i de klærne som blir beskrevet. Dette stadiet har vi jo kommet forbi, men noen hodler jo igjen på tradisjoner da de tror de blir dømt etter hvordan de opptrer utad. Men dommen blir satt i hjerte.Og dette med forandring er til det bedre for menneskeheten. Viser til tråder på forumet her som "ekkel følelse". Lucid Dreaming er og ett godt eksempel på hvordan vi er gud samtidig som gud er i oss. Psykadelia er også en måte å komme nærmere det folk kaller Gud. Der det ikke vokser sopp med psilocin ja så vokser det kaktus med samme virke stoff. Virker nesten som om at det var meningen at det skulel være tilgjengelig for alle de som måtte søke.

Flere opplyses og går vekk fra skriftene som er skrevet av uperfekte mennesker. Joda, den hellige ånd/sannhetens ånd kan ha hjulpet de til å skrive, men alt for mange har mistolket ordet som var tenkt. Ta f.eks korstogene til de kristne. Kan ikke se for meg at Gud ønsker vi skal drepe hverandre pga at vi dømmer de. Grunnen til at jeg holder meg til Bibelen er fordi jeg har lært "Guds språk". Derfor kan jeg lese det som står med den såkalte Sannhetens ånd. For Kristendommen oppfordrer ikke til dreping eller ofring av noe slag. Du skal heller ikke rettferdiggjøre deg selv for å bli bedre enn alle. Derfor står det at vi alle er Guds barn og at vi alle er like mye verd. Og det er grunnen til at man tar imot Jesus som frelser. Man innrømmer for seg selv at man ikke er perfekt, men at man er lik alle andre, men kan ha andre kvaliteter.

Religioner har sine svakheter fordi mennesker har svakheter.

Men la nå ikke meg ødelegge denne tråden med et way off-topic innlegg. Som tidligere nevnt er jeg åpen for å ta dette opp i en ny tråd elelr på PM for de som har spørsmål. "Gud" Tvinger heller ingen til å tro på han, de må komme til han. Derfor vil jeg ikke forkynne mine meninger om dette emne med mindre folk kommer til meg med spørsmål
Sist endret av Vandringsmann; 25. november 2009 kl. 23:55.