View Single Post
Sitat av Brulte Vis innlegg
Det med alger har jeg en del peiling på. Dessverre finnes det ikke teknologi i dag som gjør dette lønnsomt. Selv ikke om man får solgt biproduktene. Det er selvsagt mulig å få til storskala produksjon, men ikke til energi markedet. (det finnes storskala i dag, helsekost mm.)
Når det gjelder plassen alger tar for dyrking så er det dessverre sånn at skulle det hatt noen innvirkning på bruk til drivstoff måtte man kanskje hatt ett område på størrelse med Danmark...
Kanskje en gang i fremtiden dette er noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Det er mulig bio diesel produksjonen er treg men jeg er 99% sikker på at skala problemet kan løses ved å bygge i høyden og ikke i bredden da alger gjerne vokser ned hele lengden av et gjennomsiktig rør som står i sola, og da også veldig fort når de har mye lys.

Om jeg skulle ta helt feil ang. hastighet i henhold til bioproduksjon så vet jeg ihvertfall sikkert at det er en hurtig og effektiv mat kilde som eventuelt kunne gjort opp for tapt korn produksjon og lignende.

Kan forsåvidt også bygge som en parkeringskjeller og bruke speil til å få lys inn på etasjene under, er godt mulig.
Sist endret av wolty; 20. november 2009 kl. 13:47.