View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Da tar du faktisk feil, det er ikke verre. Et tomt glass har 0%, skal du si noe annet kan du jo like gjerne si at et tomt glass har 2394736.4%. "Tom mengde" er bullshit, siden tom betyr... vel, tom. Ingenting der, altså er hele uttrykket en tanke dumt.
Vis hele sitatet...
Dette er et matematisk begrep. Hvorvidt du mener at dette er dumt er faktisk irrelevant i denne sammenhengen. Den tomme mengden / the empty set.

Sitat av robhol Vis innlegg
Igjen: uttrykket "halvtomt" alle gangene jeg har hørt det er bare en annen måte å si at glasset inneholder ca. halvparten av det det kan - å si noe annet blir dumt fordi den eneste andre måten det kan tolkes på er "halvparten av tom mengde" (og da bare hvis man går spesielt inn for det) som både er ulogisk og overflødig. Tom = 0, halvparten av null er fortsatt null, altså har "halvtomt" samme betydning som "tomt", altså er det et idiotisk uttrykk som man kaster bort 4 unødvendige tastetrykk på.
Vis hele sitatet...
Robhol .. Jeg har aldri noen sinne uttrykket at halvparten av null er noe som helst annet en null. Hvis du blar litt tilbake i historikken og faktisk leser postene mine vil du se dette.

Forøvrig er det du sier om glasset også feil. Hvis du har et glass fullt til halvveien med væske er det to måter å tolke dette på. Hvis du tar utgangspunkt i væsken kan du si at den når glasset til halvveien. Tar du utgangspunkt i glasset kan du si at det er dobbelt så stort som det behøver å være. Ingenting annet.

Son, I am disappoint