View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, det er ein god eigenskap å vere kritisk. Men å vere kritisk til folkehelseinstituttet, for å så vere totalt ukritisk til ein artikkel i VG om helsepersonell som ikkje vil vaksinere seg fell på si eiga urimelegheit. Kjeldekritikk vil sei å vurdere kjeldene, og der scorer folkehelseinstuttet svært høgt, fordi dei har ekspertise på området.
Vis hele sitatet...
Jeg tror like mye at helsepersonell som vaksinerer har like mye peiling som en selger har av et produkt. De vet det de blir fortalt og det de skal videreformidle. Når det derimot kommer til medias rolle... haha, nei da vet jeg ikke hva jeg skal si.

Forøvrig er det ikkje snakk om idioter som heier i kor; eg trur både eg, og garantert ivioynar, har rimelig greie sakskunnskaper om vaksiner og influensa, og kan argumentere ut fra dei.
Vis hele sitatet...
Jeg har forsåvidt jobbet i helsesektoren selv.
For noen år siden var jeg ansatt på et vaksinasjonskontor for primært reisevaksiner også.

I alternativmiljøa (ja, eg bruker den båsen) er det ein viss tradisjon for å rope opp mot offisielle miljøer - dei er styrt av penger og fascister, uten å stille fnugg av kritiske spørsmål til dei teoriane som kjem frå eins likesinna. Det er idioti det - det er grov idioti.
Vis hele sitatet...
Ja, det eneste du har rett i er at det er idioti å ikke stille fnugg av kritiske spørsmål. Resten er ganske logisk, legitimt og forståelig. At folk i "alternativmiljø"-båsen din kan likestilles med "de ukritiske som klikker i vinkel og stempler alt som såkalte konspirasjonsteorier med en gang de SER et fnugg av kritikk" er kanskje en ting du burde ta med i betraktningen din..?