View Single Post
Klart min synsing ikke er verdt mer en din synsing, men ærlig talt, hvor mange fester har du deltatt på hvor denne type situasjon har oppstått? Et par for min del, og synsingen kan opprettholdes av tidligere opplevelser

Jeg sier ikke at man skal miste rettigheter om han har rusmidler, reseptpliktige eller ikke, men at det klart stiller deg i et dårlig lys. Det de fleste ignorerer er også det faktum at politiet har lov til å ransake så lenge det ligger en saklig grunn for det. Og det tror jeg du er enig i, når ambulansefolket med veltrente øyne fra første blikk ser at her er det noe mer en 5 øl som har gått ned. Da har politiet i mine øyne rett til å lete etter stoffer og medikamenter som kan oppklare den uheldiges tilstand. Utifra det Medic skriver virker det heller ikke som om de lette spesielt mye, bare så seg rundt, før de tok avgjørelsen om å ta ham med i ambulansen.

Budskapet mitt bør du få med deg. Omformulert prøver jeg å si at samtidig som du fornekter og ødelegger for politiets arbeid, nekter du samtidig din kamerats hjelp. Han ligger der og dør på toalettet og du mer opptatt av at en politimann ser i sokkeskuffen din. Det er i mine øyne nådeløs ignoranse.

Igjen, blir du tatt med stoff, blir du straffet for stoff. Latterlig å diskutere det når folk er så idioter og propper i seg med stoff på en fullpakket fest. Jeg har stor respekt for rusmidler og vet å nyte av dem, men å sluke i seg på en fest hvor omgivelsene ikke er under din kontroll er idioti. Hvem vet, kanskje han egentlig prøvde å ta selvmord, men det er en annen sak.

Din holdning som jeg prøver å påpeke er den du skimter mot Medic her som ambulansepersonell. Gjennom hans erfaring og viten om hva rusmidler fører med seg, er det ikke da klart at han ser på disse fulle menneskene med sitt eget kritiske blikk? Om din kompis hadde shotta heroin dagen lang, hadde ikke du sett på ham med avsky i blikket over hva han ble til? Subjektivitet i historien er klar den, men jeg ser ikke hvor den går over i å nedlate festdeltagerne. Det er tross alt de som er edru og klare til å hjelpe, mens resten av festen er knallbajsings og klarer såvidt å sette sin fot framfor den andre. Klart du får et litt negativt blikk på alkohol, rusmidler og andre ting i festsammenheng. En person edru og en person full er ikke en og samme ting, og det er det jeg prøver å vise her. Det virker som om du tror at fordi du er full, har en kis døende på toalettet og et tydelig oppmøte av myndighetene gir deg de samme teoretiske rettighetene? Spør du meg har noe her gått galt, og situasjonen trenger hjelp utenifra. Dermed bør du med hensyn og hjelpsomhet respektere jobben deres og ikke være til hinder i din berusede tilstand og skrike ranskakelsesordre.