View Single Post
Sitat av Graps Vis innlegg
Slik jeg leser det første innlegget var heller ikke politiet særlig ute etter å "ta noen", men heller høre om noen visste noe.
Vis hele sitatet...
Og det var denne uskyldige tittingen etter ulovlige stoffer ledet til at flere ble anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann? Jeg tør gjette på at denne "volden" ikke var totalt uprovosert. Jeg har selv erfart at en god venn ble anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann etter en episode hvor han ble angrepet av to politimenn, lagt i bakken, påsatt håndjern, sprayet i ansiktet med pepperspray og båret ut i politibilen. I tumultene som oppstod da han ble lagt på magen (med hendene i håndjern på ryggen, totalt blindet av pepperspray) inn i baksetet på bilen, kom han i skade for å sparke den ene av tjenestemennene i ansiktet. Pågripelsen skjedde pga. at min venn hadde en fest som genererte så mye bråk at leieboer klaget, og min venn ikke umiddelbart etterkom politiets ordre om å sende alle gjester på dør.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Ift innleggene om "synsing", så er det emm grunn for å si også en del om dette. Dersom det gjelder en god kamerat av deg har du som regel peiling på hva han kan tenkes å ha tatt. Har han fått i seg noe ghb tidligere på kvelden men fremdeles vært helt normal kan det jo tenkes at han bestemte seg for å helle i seg litt mer. Også ellers har en som regel et ganske godt bilde av hva kamerater er villige til/ pleier å ta - som kan bidra til å snevre inn på hva sykepersonalet må behandle for / lete etter.
Vis hele sitatet...
I tillfellet jeg har beskrevet visste jeg ikke hva vedkommende "pleide" å ta, og hadde ingen ide om at han/hun hadde tatt noe annet enn GHB for flere timer siden. I ettertid ser jeg at jeg burde kontaktet ambulanse med det samme (noe som ikke ble gjort før flere timer senere), men det hadde ikke hjulpet å fortelle ambulansepersonellet hva jeg måtte tro han/hun hadde fått i seg.