View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Din sammenligning med Pulp Fiction fungerer ikke fordi det er et selvstendig verk, Stormen. Det blir en helt annen sak.

Derimot er jeg gjerne uenig med deg på et prinsipielt nivå i at det ikke skulle være rom for å rette kritikk mot Fight Club eller Ringenes Herre i sammenligning med bøkene - selv om jeg personlig ikke har lest Fight Club og ikke er interessert i Ringenes Herre.

Det er ikke opp til deg å skulle diktere betingelser for hvordan og hvorfor jeg skal ha lov å kritisere disse filmene. Det er bra ironisk å lese at du kaller meg fundamentalistisk, spesielt når man tar i betraktning dine øvrige utsagn i denne tråden.
Hva i all verden er urettferdig med at man evner å se en sak fra flere sider enn din egen?

Jeg synes ikke at min kritikk er med på å fraråde noen fra å se filmen, og det er jeg heller ikke interessert i å gjøre. Det jeg gjør er derimot å i tillegg oppfordre deg til å lese og fordype deg i tegneserien, hvor du vil finne betraktelig flere av de filosofiske perlene du hyller filmen for.
Sist endret av Mullah; 8. september 2009 kl. 16:35.