View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Å ha førerkort er ingen menneskerett, selv om mange tror det. Det stilles blant annet strenge krav til edruelighet. Det er ikke urimelig å anta at en som ikke klarer å forholde seg kun til de svært skadelige lovlige rusmidlene, men er så hardt rammet av trangen til rus at han også må bruke ulovlige rusmidler, faller utenfor lovens krav om edruelighet.

Dobbeltstraff har ingen relevans da inndragning av førerretten for rusmisbrukere grunner i at personen ikke lenger tilfredsstiller kravene for å ha førerkort.
Vis hele sitatet...
Merk at jeg skrev den siste delen av denne posten på generell basis.

Jeg vet selvfølgelig at det å ha førerkort ikke en menskerett, dog så ser jeg heller ikke hvorfor man antar det er større sjangs for at en person som bruker ett ulovlig rusmiddel skulle kjøre beruset. Man må ikke ha ett støre behov for rus enn alle andre kun fordi man feks bruker Cannabis. Dette kan også ha noe med personlige valg å gjøre. Eller at man feks ikke liker rusen alkohol gir.

Når politiet ikke utviser skjønn, og beslutter en slik sak kun med dommer som grunn, så ser jeg det som på grensen til dobbeltstraff.

En ting til, lær deg forskjell på bruk og misbruk
Men du mener kanskje at alle som drikker i helga er rusmisbrukere også?

Sitat av DarkHaxer Vis innlegg
Helt enig i det du sier!
For i første rekke er det jo at andre i trafikken skal kunne være 100% trygg på deg som fører.
Vis hele sitatet...
Jævlig betryggende at man får samme "straffen" om man sitter stein bak rattet, eller stein i godstolen..
Sist endret av legalize_it; 25. august 2009 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.