View Single Post
Sitat av margido Vis innlegg
Dog skjønner jeg ikke helt de som absolutt skal stemme rødt. Jeg forstår rett å slett ikke hvordan folk vil ha det sånn som det er nå med tanke på skatter og avgifter. Får Kristin Halvorsen styre finanspolitikken i 4 nye år så kjører hun hele økonomien til det norske folk til helvete.
Vis hele sitatet...

Du kommer kanskje fra et resurssterkt hjem, men jeg tror at flertallet i Norge får like mye, om ikke mer, ut av skattene, som de må betale inn. Det er fort å glemme hvor mye det koster å holde en vellfersstat gående, like fort glemmer man alle småtingene som er en del av vellferdspakken som kanskje har vært med på å plassere deg der du er idag.

Jeg er for øyeblikket tilbake i hjemlige trakter, og da jeg satt på bussen og nærmet hjembygda, så kom jeg til å tenke på at her kjørte det en buss fem ganger om dagen på en helt øde strekkning på førti kilometer. Hvem var hovedyterne av denne tjenesten? Skoleelver på VGS med busskort. Bussselskapet må jo å levd ene og alene på statligstøtte, sett bort i fra en og annen pensjonist som var på heisatur til blomsterbutikken en onsdag her, og en mandag der, og la igjen noen femtilapper i budsjettet.