View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg kommer nok til å stemmer Rødt.
Å få inn folk til venstre for SV ser jeg på som veldig positivt, både som vaktbikkje og som ett parti på vippen. Inntrykket jeg sitter med i dag er at arbeiderpartiet danner en mindretallsregjering etter valget og da vil de røde mandatene få en god del å si.
Hadde jeg stemt sv er sjansen større for at det blir en rød/grønn flertallsregjering og da får fort rødt mindre de skulle sagt.
Rødt kunne godt ha styrt alene, men skal jeg være realistisk så håper jeg på en mindretalls ap-regjering som må gå til rødt og sv i enkeltsaker for å få flertall.

Ideologisk sett er det også det partiet jeg har helt klart mest til felles med.
Få soldatene hjem og stopp kapitalistene.
Vis hele sitatet...
Jeg er mye enig med deg, men dette er mitt første valg, og jeg er litt usikker på mange ting. Jeg føler at det lureste jeg kan gjøre er å bruke min stemme for å hindre Frp så mye som mulig, siden jeg stortsett er uenig i alt de kommer med. Slik jeg har forstått det burde jeg da stemme AP, selv om jeg kanskje føler meg litt mer "hjemme" hos Rødt.

Hvor mye vil min stemme kunne hindre Frp om den havner hos Rødt fremfor AP? Skulle jeg stemt i dag ville stemmen gått til AP, men den har nok mer lyst til å havne hos Rødt, jeg liker tanken om en rød vaktbikkje som du sier.

Flott initiativ til tråd forresten! Har gått å ventet på denne.