View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
JDessuten, som jeg har nevnt før, har jeg selv hatt både en veldig mild og en totalt mindblowing opplevelse med 10x ekstrakt. Dette har også skjedd med mange andre, og kan tyde på at ekstraktene er av varierende styrke, og at virkestoffet/stoffene ikke er jevnt distribuert i ekstraktsubstansen.
Vis hele sitatet...
Jeg klipper og limer dette fra en post i den gamle Salvia Divinorum-tråden som jeg skrev for en tid tilbake:
Sitat av Mullah
Leverandører av Salvia Divinorum ekstrakt som ikke oppgir hvilke mengder av ren Salvinorin A det minst skal være i hver pakke svikter kundene sine.
I vinter utgaven av The Entheogen Review i 2006 er det en artikkel som bl.a diskuterer problemet med de forskjellige gradene av ekstrakt når det ikke eksisterer en mal for hva de egentlig skal inneholde.

Produktene med 5x-, 10x-, 20x-ekstrakt er laget ved å bruke en løsning som lager et flytende ekstrakt av vanlige Salvia Divinorum blad, for så å helle denne samlede vesken på andre blad, hvor vesken får trekke inn i bladene og tørke.
1 gram 5x skal dermed indikere at man har ekstrahert Salvionrin A fra 5 gram vanlige blad. Problemet er at mengden Salvinorin A i hvert blad kan variere dramatisk i forhold til hverandre, og når man da bruker enklere ekstraksjonsmetoder vil man ikke kunne si noe om de faktiske mengdene Salvinorin A man har i sin pakke med 5x.

Muligens som et direkte resultat av denne manglende standardiseringen av Salvinorin A-innhold kunne en forskningsrapport som testet 5 forskjellige Salvia Divinorum-produkter vise til funn av ting som ikke hørte hjemme der - Vitamin E i to av produktene de testet og koffein i et annet.
Alle produktene inneholdt Salvinorin A, men nivåene var svært lave, som kan tyde på bevisst utblanding av produktene.

Det er bare synd at så mange leverandører som bruker bedre metoder for ekstraksjon, og faktisk oppgir mengden av Salvinorin A i produktene sine, ikke sender til Norge.
Vis hele sitatet...
Med ustandardiserte produkt kan man altså ikke kjenne dosen. Det er dermed tryggest å kjøpe standardisert ekstrakt med tanke på innhold og dose.