View Single Post
Folk tar ofte feil av muslimer og koranen. Når en muslim gjør en handling, så tenker folk at det står i koranen.
Det er flere tolkninger av koranen, fordi den leses på flere språk. Da mener jeg flere arabiske dialekter, derfor er muslimer selv litt uenig av hva "Gud" mente. På Nat.Geo.Channel, menta man at den tid koranen ble skrevet, så hadde di flere typer Arabisk i di forskjellige plasser. Og hvis man leser koranen i di forskjellige stedene så får man forskjellige betydning. Selv om di fleste ordene er like. (Husker ikke den teksten di siterte på di forskjellige gammel arbisk spåkene, men tror dere finner med litt googling.)

I Saudi Arabisk verson av koranen, så står det blant annet at man skall hate di kristne, jødene og di ikke troende. Der støttes også drap. Mens orginalen skall det ikke stå noe slik, med eller mindre man leser den i en gammel arabisk tolkning, som enkelte grupper gjør.

Derfor er det enkelte stammer som bruker koranen til å rettferdig gjøre stening og andre diverse ting, som andre muslimer nekter er noe som står i koranen.

Det samme er det for di kristne. Bibelen kan tolkes forskjellig i di diverse gammel språkene. Det er mulig derfor den er blitt skrevet om? Ikke vet jeg.

Men selv tar jeg avstand av rellion fordi jeg mener at troen på gud er for "Perfekt" Logikk sier at ingenting er perfekt, så det som vises perfekt må være falskt. Troen på den kriste gud, er mest antagelivis tatt ifra jødedommen og etter jesus tolkning, så tok Romene denn for å bruke den politisk. For da ble det mere makt til Og penger

Tror ikke helt på buddistene heller, men repekterer denn. Da det ikke handler om makt men karma. Karma er Newtons 1. lov