View Single Post
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Leste litt om Sv's ruspolitikk, det står mye om at de vil hjelpe de rusavhengige osv, og at de støtter sprøyterom osv.

Derimot står det ingenting om at de støtter liberal ruspolitikk.
http://www.sv.no/Forside/Politikken/...sjonsbasen/Rus

men mye bra lesestoff, takk skal du ha.

I argumentasjonsbasen finner man utrolig mye om hva de står for...
http://www.sv.no/Forside/Politikken/Argumentasjonsbasen

Var dessverre ikke noe på C, for Cannabis.. Selvfølgelig, burde gå under rus, men står ikke noe om det der.
Vis hele sitatet...
Det har nok noe med at SV er et gjennomført sosialistisk parti. Ikke sosialdemokratisk eller sosialliberalt. SV står for ned med de private og mer skatter, avgifter og reguleringer. Hvis du vil ha noe som helst liberalt, ville jeg holdt meg unna SV. Der SV derimot er enig med deg, er i miljøpolitikken. Men som mye annet, vil SV tvinge denne gjennom, i likhet med det meste på deres dagsorden (Les: Ikke liberalt).

Sitat av bronsky Vis innlegg
Høres mer ut for meg som du burde gå får SV eller Rødt!, siden Venstre i praksis er et borgerlig parti.

Det blir dessuten litt feil, i alle fall mener jeg dét, at du skal velge parti etter rusmiddelpolitikk. Det er en halv promille av hva partiene er opptatt av.

*Edit:

Ettersom det er veldig liten sannsynlighet for at FrP ville komme til makten, ville jeg brukt min stemme på noe annet!
Vis hele sitatet...
Veldig morsomt hvordan du anbefaler han å stemme Rødt, samtidig som du sier han ikke burde stemme FrP siden de neppe kommer til makten.

Videre skjønner jeg på ingen måte hvorfor han ikke skal stemme på Venstre fordi det er er borgelig parti. Dette er vel en ren personlig mening og ikke noe du burde anbefale noen på bakgrunn av det lille han har fortalt om hva han leter etter i et parti.

Forsåvidt er jeg enig i deg om at man ikke burde velge et parti kun basert på rusmiddelpolitikk, i det minste ikke før dette blir tatt på alvor, noe det ikke blir den dag idag. Selv ser jeg ikke bort fra at jeg i fremtiden vil stemme på et parti som står for oppmykning av narkotikalovgivningen, men da forutsatt at det er en sak partiet tar seriøst og ikke bare noe de sier "hvorfor ikke?" til.
Sist endret av sofa; 11. august 2009 kl. 08:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.