View Single Post
Høres mer ut for meg som du burde gå får SV eller Rødt!, siden Venstre i praksis er et borgerlig parti.

Det blir dessuten litt feil, i alle fall mener jeg dét, at du skal velge parti etter rusmiddelpolitikk. Det er en halv promille av hva partiene er opptatt av.

Ting du bør tenke på før et valg er ting som pensjonsordninger, skatter og avgifter, offentlig transport, veipolitikk etc.

Hvor du bor har jo ofte mye å si for den politikken du ønsker. Folk i distriktet vil som oftest stemme Senterpartiet (bondepartiet), eller Arbeiderpartiet (trygghet for industrielle arbeidsplasser).

Eier du din egen bedrift eller har høy inntekt og ønsker mindre skatt, kan Høyre eller Fremskrittspartiet være bra.

Venstre er et liberalistisk parti; det vil si at de mener at det meste burde være opp til enkeltmennesket å bestemme selv. Typiske velgere av Venstre er advokater og andre akademiske yrkesgrupper.


*Edit:

Ettersom det er veldig liten sannsynlighet for at FrP ville komme til makten, ville jeg brukt min stemme på noe annet!
Sist endret av bronsky; 10. august 2009 kl. 13:47.