View Single Post
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hmm.. Nå skal vi ikke glemme at det ikke er lenge siden data ble "allemannseie". Da jeg var liten hadde vi ikke data før langt ut i barneskolen. Så og si INGEN hadde data da jeg var liten. Og likevel klarer jeg og de fleste jeg kjenner på samme alder meget godt data.

Det bunner i grunn ut på at vi alle mennesker er ulike. Mine hobbyer og syssler hadde jeg aldri noe forhold til som liten, men som jeg nå de seneste årene har valgt å starte selv.

Jeg antar at din mor og datter sammenligning var mer tilstede da mor og barna var hjemme, mens far var ute og arbeidet. Slik ting ser ut nå så ser vi hverandre knapt ved middagsbordet, snakker over telefonen, sms og nett, og gjør det "vi vil".
Vis hele sitatet...
Jeg er en av de mange som har vokst opp i det 21-århundre(også kalt den nye generasjonen), og det har blitt vanligere at foreldrene lar ungene gjør litt mer enn tidligere. Jeg selv har hittil vokst opp med matbordssang, alle-rundt-bordet-innen-ti-sekunder-regelen og heftige over-middags-diskusjoner/foredrag (sistnevnte fra pappas side). Så det har vel også litt med hva foreldrene gjør også, mer fritid betyr at man former seg veldig etter venner eller hva man lærer fra internett.