View Single Post
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det har noe å si. Det er derfor mange ser ned på elektronsik musikk. Hvis du vil vite hvorfor det har noe å si, foreslår jeg at du leser gjennom tråden en gang til. Alt står der.

En annen ting er at mange "DJ-er" skulle vært saksøkt. Det er utrolig mange som remixer sanger til kjente artister uten tillatelse.
Vis hele sitatet...
Så lenge resultatet er bra, og noe som fenger deg, så vil jeg påstå man er en ignorant person, som bryr seg mer om de svette mannfolkene på scenen som fingrer på en gitar, en om hvordan faktisk musikken er, og hva den får deg til å føle. Musikk som gir deg frysninger på ryggen, og gledestårer trenger ikke å være laget på en jævla fysisk instrument for å gi deg shivers down your spine.
Husker det fortsatt som det var i går når jeg var på mitt første trance arrangement. Frysninger over hele kroppen, alle hår reiste seg, og hele meg var i en euforisk stat, en følelse ingenting annet kunen gitt meg, noe jeg aldri glemmer.

Den utrolig godt begrunnede påstanden din om at "DJ-er" (som du så fint kaller det), remixer låter uten tillatelse vil jeg gjerne ha en kilde til, ellers sier jeg bullsh*t.

Ellers, ha en fortsatt fin dag folkens

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg føler faktisk at metal blir sett mer ned på enn elektronsik musikk. Hver gang jeg setter på metal (på LAN f.eks) er det alltid en eller annen som sier "Skru av den helvettes satanmusikken!" Men dette forteller jo om hvor mye folk vet om sjangeren.

Skal inrømme at jeg ser ned på elektronisk musikk. Det er fordi det virker så simpelt. Og det er ikke bare dette som ødelegger, for min del. Jeg misliker sterkt de fjortissene som hører på slik musikk, og syns at det beste med musikk er bassen.
Jeg har også ofte hørt at "DJ-en" legger til falks applaus, og dette syns jeg at gjør det enda værre. Det er som at de lager sin egen verden hvor de selv er superhelter og superpopulære.
Og hvis de har lagt til vokal, er vokalen i 80% av tilfelene faket til å bli ren. Basshunter er ett prakteksemplar på dette.

Nå kommer sikkert en eller annen til å si "Hvis det eneste av elektronsik musikk du har hørt er Basshunter, forstår jeg at du ikke liker det."
Javel, men da er det slike som Basshunter som gjør at elektronsik musikk blir sett ned på.
Vis hele sitatet...
Hele det innlegget der er jo basert på musikken ingen ekte EDM elskere hører på uansett, så det er ikke relevant. Det du snakker om der er Eurodance aka. fjortizz tekkkno
Sist endret av djxfade; 23. juli 2009 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.