View Single Post
Det er vel lite tvil om at bibelen rent logisk sett er et sammensurium(finnes dette ordet?) av selvmotsigelser og direkte ondsinnede sitater(etter dagens samfunn). Men at hovedpoengene i bibelen, og forsåvidt andre religioner forkynner gode ting på en generell basis er vel lett og forstå. Jeg regner med at de fleste her på forumet skjønner at de som tolker bibelen bokstavelig, altså de som vil steine homofile, har en skrue løs. Men hovedpoenget i krostendommen er jo at vi skal være snille mot hverandre og ikke dømme andre(siden det er guds job). At mange kristne tolker akkurat dette annerledes er forsåvidt deres sak, men etter min mening har de overtolket eldgamle skrifter.

Selv er jeg ikke kristen, men prøver og være så god som mulig. Dette er sikkert fordi mine foreldre oppdro meg på en slik måte. Og som noen kansje vil legge merke til har jeg tidligere skrevet tråder om diverse rusmidler jeg har eksperimentert med. Dette betyr for noen kansje at jeg er en dårlig person. Men jeg er alltid den som hjelper hun/han som skal på bussen med barnevognen. Jeg er alltid den som plukker opp noe du mister når du går forran meg i gata. Jeg prøver altså å være så god som mulig på de små ting i hverdagen. Jeg sloss aldri, da jeg er anti vold. Dog har jeg slått noen i sinne en gang i mitt 21 år gamle liv, og det var i sinne. Hvorvidt personen fortjente det blir vel en annen diskusjon, men jeg er ikke stolt over min handling uansett. Men i bunn og grunn så prøver jeg og leve så godt jeg kan mot mine medmennesker.

Hvis det nå skulle finnes en gud. Og jeg står forran han på min dommens dag. Så kan jeg iallefall se han i øynene og si "jeg gjorde mitt beste". Og hva jeg tolker av religion så er det godt nok. Jeg ville i samme setning akseptere et liv videre i min grav, om det ble min dom. Men om jeg i dette scenarioet skulle bli dømt til evig fordømmelse for og ha vært god mot min neste, men min eneste synd var at jeg ikke trodde på gud.. Ja da får det heller være.
Sist endret av murloc; 18. juli 2009 kl. 01:33.