View Single Post
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg leste bare halvveis ut side to, også ble jeg lei av å lese all demoraliseringen. Jeg synes dette er et strålende påfunn, men tørr jeg foreslå noen aldri så små modifikasjoner? Spar opp penger et år, gå til innkjøp av høykvalitets turutstyr. Både for sommer og vinter. Legg igjen vinter sakene hos foreldre, etc. om sommeren, og vice versa. Kjøp en god fiskestang, skikkelige støvler, tursekk, kniv, alt som du trenger for å overleve. Ikke noe mer! Finn deg en bok om å overleve i norsk villmark, vet det finnes en, den er til og med gratis tilgjengelig på Internett, men, dessverre, så husker jeg ikke navnet nå i farten.

Slik kan du leve i skog og mark, det er faktisk ikke umulig å overvintre ute i norsk natur. Det har blitt gjort i langt flere år enn vi har bodd i hus. Mat vil bli ditt største problem, siden jakt ikke er et alternativ - hele tiden ihvertfall. Det blir å leve på barkegrøt, salat, nøtter, røtter, fisk og bær. Lag deg "stasjoner" hvor du graver ned eller gjemmer 20-30 bokser med tunfisk (billigst). Planlegg godt så skal det nok gå bra, men det vil koste mye penger (utstyr). Men, etter min mening, vil du utvilsomt få en langt sterkere opplevelse enn å vandre Oslos gater noen måneder mens du tigger penger.

Lykke til! Hold oss oppdatert om du gjør noe ut av dette. (Noe jeg, ikke for å være frekk, ikke tror du kommer til å gjøre.)
Vis hele sitatet...
Han snakker ikke om å gjøre dette i naturen, det blir en annen greie.

Han snakker om å bo på gaten, bestille dirkesett så han kan bryte seg inn å få tak i verdier. Kritikken går på at dette er dårlig gjort mot de som faktisk ikke har noe valg annet en å bo på gata.
Sist endret av murloc; 13. juli 2009 kl. 10:39.