View Single Post
Skrumester
møkk's Avatar
Heisann, dette er et tema som jeg føler anngår meg.
I den tiden jeg røykte, så øvelseskjørte jeg gjerne i cannabis rus. Det var ikke "målet" mitt, men om jeg satt skev en dag, å plutselig får jeg beskjed om at vi må ut å kjøre så sa jeg aldri nei liksom.
På den tiden var jeg innrøykt, å når jeg kjørte bil så følte jeg meg egentlig ganske "normal" i den forstand. Jeg tenkte aldri over at det svekket kjøreevnen min, heller ble det aldri påpekt av de jeg øvelseskjørte med.
Eneste jeg var litt redd for, var om jeg ble stoppa av snuten eller noe for en eller annen grunn.

Jeg tenkte aldri over at kjøringen i seg selv var "dumt", jeg ha ALDRI kjørt i fylla, det har jeg alltid vert imot og sett på som idioti pga jeg vet selv om en er full så er en ikke helt i balanse.

Kjenner også flere folk som kjører i cannabisrus hele tiden, og kjenner folk som har kjørt under amf rus.

Nå etter at jeg har kuttet ut rusmiddel (utenom alkohol), tenker jeg egentlig ikke mer på det at "oi,k det var skikkelig dumt av meg"
Men jeg sier på ingen måte at det var "ok" av meg å gjøre det, for selv om det var cannabis, å en gjerne har mer "kontroll" på kroppen en ved alkohol, så er det fortsatt en rus.

Å når jeg ser på saken på det viset, så er jeg egentlig veldig imot kjøring i cannabisrus også. Jeg hadde nok ikke sagt ifra, eller reagert på det om jeg fortsatt hadde de vennene, å de fortsatt kjørte under rus.
Men jeg vet med megselv at dette er feil.

Selv om en kanskje har (eller føler?) en har mer kontroll med cannabis, en alkohol så er en fortsatt ikke helt 100% i hodet, å da BØR en IKKE kjøre noe form for transportmiddel.
Det KAN forekomme et uhell, det kan være pga dårligere reaksjon pga cannabisen, eller det kan være noe som du ikke var skyldig i. Uansett så vil du få konsekvenser fra politiet dersom de finner ut du er ruset. Enten det er din feil, eller ei at ulykken oppsto.

Nå er jeg ikke helt sikker, å har ikke lest alle postene her, men jeg tror at om en faktisk blir tatt for å kjøre i cannabis rus blir det slått like hardt ned på, om ikke hardere en alkoholrus.

Jeg tviler på at de her inne som har som vane å kjøre etter et par bong trekk eller en joint, kommer til å slutte pga det andre skriver eller pga dette innlegget. Men kanskje 1 av 100 vil tenke seg litt om ivertfall.

Det er ikke så utrolig vanskelig å vente med å røyke til du har kommet deg hjem å ikke har flere planer som gjør at du må ut med bilen.
Det er heller ikke så utroli mye stress om en er hos en kompis, å vente til cannabisrusen begynner å avta før en setter seg bak rattet. Det ER lov, å si "neitakk, jeg skal kjøre hjem snart" når en får tilbudet om et bongetrekk.
Du kan heller be om å få låne litt mekk med deg hjem, kjøpe en liten flis slik at du kan røyke når du er kommet hjem igjen. Eller rett å slett gå uten, om det er siste utvei. Du dør ikke, om du ikke er dritskev når du endelig er hjemme.

Nå datt dessverre resten av det jeg ville skrive bort, men jeg får ivertfall poste det jeg har for nå.

Tenk litt folkens! OM det skulle være et uhell, vil du få mye av skylda selv om du er uskyldig. (Kanskje ikke skylda for det, men om du er med i en ulykke, blir det ofte prat med purken, å da merker de kanskje du er rusa, å tar lappen ifra deg).
Det er feigt ovenfor den andre trafikanten dersom du forårsaker en ulykke pga cannabisrusen!
Og du vil bare øke til statistikken, å den generellle "frykt" som er blant folk mtp cannabis, da det vil være et oppslag i lokal avis, og om det er mer "alvorlig" i større aviser.
Om du er av den som er litt seriøs ang ønske om legalisering (ikke av "fjortiss" typen, som røyker over alt fordi de kan, å skriker ut "gjør hasj lovlig" etc), så skyter du degselv litt i foten føler jeg når du gjør noe som skaper et dårlig bilde for cannabisen.
"Jeg håper det blir lovlig, å detlar i debatter, men alikevel kjører jeg ruset, å risikerer at det blir mer dårlig mediaomtale som vil "skremme" Ola Nordmann enda mer mtp cannabis"

Der kom det vist enda litt mer. Men NÅ er jeg tom.
Håper ivertfall dette fører til at EN av dere "skjerper" dere, å tar et lite tak i dere selv å "grow up".
Ja jeg har vært der selv, men jeg ser nå etter å ha begynt innlegget å tenkt mer over temaet, hvor dumt det egentlig var av meg, og ER av de som gjør det nå.