View Single Post
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
det finnes få ting som irriterer meg mer enn å kjøre bil i rushtida i oslo sentrum, når trafikken beveger seg 15 cm i minuttet og 100.000 andre folk skal hjem med bilen sin..
jeg er en generelt stressa bilsjåfør, og HATER folk som har så god tid at de feks kan ligge i 30 km/t i 50 sona..
når jeg ikke har røyka, fører det som regel til agressive forbikjøringer, eller sånne sleipe forbi-snikinger på gult i veikryssa

hvis jeg derimot har røyka, så slapper jeg mer av og driter i å gjøre "råne-moves" i trafikken.. jeg irriterer meg ikke SÅ jævlig over alle sneglene som er ute og lufter Yaris'en eller Poloen sin og bremser opp 70 meter før et kryss i tilfelle det skulle bli rødt lys før de er fremme.. jeg tar ikke sjangsen på at jeg rekker før neste bil i utkjøringa på motorveien, men venter heller til det er helt klart..

jeg veit at det er mange her inne som sikkert synes dette høres helt mongo ut, og at det ikke på noen måte kan forsvares å kjøre i ruset tilstand, men jeg er faktisk veldig sikker på at det ikke påvirker min kjøring negativt når jeg er påvirket av cannabis..
her er det seff snakk om bruk med måtehold som med alt annet, og jeg sitter ikke og forsvarer folk som kjører pisse skeve i skoletida..
Vis hele sitatet...
Helt enig, høres helt mongo ut som du sier. Og det er nok slik de fleste tenker og tror det "rettferdiggjør" bruken av rusmidler.
Må sitere det som ble nevt tidligere og sjekk rød skrift.

"Sitat: Originalt skrevet av § 21. Alminnelige plikter.
Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er [COLOR="Red"]syk[/COLOR], [COLOR="Red"]svekket[/COLOR], sliten eller trett, [COLOR="Red"]eller skyldes andre omstendigheter[/COLOR]"

Ergo, da er du ikke skikket til å ferdes i trafikken. Og bør finne alternativ transport!! Hold deg unna bilen, er midt råd.
Sist endret av pixelmade; 22. mai 2009 kl. 02:11.