View Single Post
Trådstarter
229
pinnsvinet skrev:

Men, tommen, det er litt vanskelig for meg å skjønne hva du mener at tråden skulle handle om. Jeg antok at du ville ha teorier om hvordan det ville gå etter at en evt. legalisering hadde skjedd.


stemmer. dog eneste "krav" jeg har til tråden (som ikke skjer likevel) er at alle "fjortis"inlegg lukes ut, ellers vil tråden være identisk med "ole15års" tråder som "eyh, prøvde hasj, vakke så farlig, legalize it".

dog er jeg bare 24 år selv, digger teorier og å la tankene leke litt.
har muligens utviklet for mange teorier her selv, så det kanskje har kommet for mye innenfor de andre trådenes temaer (legalize etc.)

min største hensikt med tråden var og få det jeg vil klassifisere som "voksen innstilling til temaet" med det som hører med av hypoteser for videre utvikling ved en evt. legalisering.

jeg mener selv at om man først skal komme til det punkt, så må man se på sine egne miljøer, ikke bare statistikk.. flere prøver ut (ofte i fylla) og skal jeg være frekk vil jeg klassifisere alkohol som gatewayen til det ulovlige.



murloc:

det jeg mente var ikke at dealeren "plutselig dukket opp" på festene. han er vel ingen pimper som bare farter rundt fra fjortis fest til neste fest?
en dealer kan være hvem som helst, klart mange av de er shabby, iallefall de med mer ymse stoffer for salg, men jeg har vært borti mange dealere, mange har gode jobber, lever normale liv, dog litt tilbaketrukket, men om du ikke visste at de drev med nark så ville du heller ha stemplet "nav-Nils Jobbsøker" som junkie. (mange dømmer etter det de "vet" eller etter utseende, som er en snever og lite kunnskapsfull dømming.)

angående det at "alle dealere bærer på seg alt av ulovlig knark" så tror jeg at jeg ble misforstått, om ikke jeg skrev det feil.
det jeg ville fram til er at de fleste dealerne jeg har vært borti har pleid å ha kanskje 1-3 forskjellige rusmidler (da mange liker å piffe opp diverse ruseffekter litt.)
har jeg skrevet "alle" så beklager jeg, det er en bastant påstand som ikke har rot i virkeligheten.


årsak til starten av tråden var et håp om å få se de noe mer sammfunnsorienterte der ute kaste seg på en saklig diskusjon, som senere gir grunnlag for et fosøk på å få gjennomslag for lovendring, og jeg ser mange "faste av dere der ute" som svarer her inne, noe jeg synes er bra.
jeg vet at mange av dere er oppegående nok til å se gjennom samfunnets løgner, og samtidig skjønner at det å sende sms til stortinget med "Legalize" ikke har noen effekt.

mange har snakket om legalisering i flerfoldige år, men det er vel få som vil ta på seg stillingen som "leder" for noe slikt som dette.

skal selv innrømme at jeg har sendt en 3-4 brev til stortinget med endringer og lovforslag, med tanke på både cannabis, såvel som merking av alkoholholdige drikker (ja alkohol KAN drepe, regner med mange vet det, men jeg tror personlig en 13-åring (eksempelvis) ville ha tenkt seg om litt om det stod tekst på flaska. de som evt river av lappen og driter i det så lenge de blir rusa uansett, er kanskje de neste kandidatene for andre stoffer.)

priser etc, er det siste jeg gidder å bekymre meg for akkurat nå, selv om det hypotesen også bør komme med, dog noe senere i debatten.

derfor setter jeg stor pris på alle innlegg hittil, gode som nogenlunde, og er takknemmlig for gode hypoteser
det gir hodet stimuli, man har fritt spillerom (dog under saklige restriksjoner) og mitt lille "krav" blir da: hvis DU var den som ble spurt om dette på f.eks nyhetene, hvordan ville du framstilt deg selv? (sett at du røyker.)
"fett ass"...
tror ikke den replikken åpner debatten akkurat.


btw pinnsvinet: du kom inn på det jeg tenkte på ja KP. jeg synes du hadde et godt poeng med setningen
"Du får ikke noen videre trang til å prøve disse stoffene heller, i større grad enn du ville fått i dag."
selv om nysgjerrighet alltid vil ligge der for evt annen rus (hos en del mennesker) så nekter jeg å tro at dette KUN skyldes at "hasjen endrer deg som menneske".


paranoy: du er en god skribent, takk for et langt og utfyllende innlegg

- T