View Single Post
Sitat av sneipen Vis innlegg

For å spre godt,spre kjærlighet vil ikke gjør at det onde fosvinner, viss du ignorerer det du kaller ett onde..
Vis hele sitatet...
Tenk hvis alle hadde gjort som meg?Kunne det ha forsvunnet da?

Sitat av devotio Vis innlegg

Velger man bort nyhetene (som altså ikke er så vanskelig selv om du eier en TV) er TV et topp sosialt medium, TV-titting har dessuten blitt mer en sekundæraktivitet fremfor en primæraktivitet. TVen er altså ikke alltid i hovedfokus selv om man "ser på".

Et topp sosialt medium?Jeg ser ingen sosiale tendenser hos TV i det hele tatt!Du prater ikke med de andre, du blir ikke kjent med andre, men ja dere ler sammen og kanskje syns at noe er kult, men slik underholdning klarer jeg fint til å få til på egen hånd og i tillegg slipper reklamen. Jeg ser på manger serier, i tillegg til at jeg ser på dokumentarer på prosjektor.. Jeg lar bare være å ha en hypnosemaskin i stua mi.

Har dette valget en bakgrunn i religiøs tilknyttning, mormoner eller lignende?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke religiøs:-)

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har også mogelegheit for å bli aktiv innad i eit parti, og dermed påverke politikken, og å nytte organisasjonskanalen gjennom organisasjoner som Amnesty, Natur og Ungdom m.fl.
Vis hele sitatet...
Been there, done that.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du trur einaste innverkninga du har er den stemma annakvart år så tek du totalt feil, og det er DU som stengjer det sjølv ute frå demokratiet.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte?utdyp deg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er også verdt å merke seg at politikarane framfører ikkje bodskapet sitt i media heile tida. Om den politiske debatten er overfladisk (som den jo desverre er) kan du jo lese partiprogramma, sende e-post til partikontora eller einskildpolitikarane
Vis hele sitatet...
har sendt to mailer til kultur- og kirkedepartementet, men har ikke fått noe svar.
Sitat av slashdot Vis innlegg
eller du kan lese aviser som klassekampen eller dagens næringsliv, som på kvar sin fløy behandler politikken betydleg meir seriøst enn vg og dagbladet.
Vis hele sitatet...
det er desverre de eneste avisene jobben har

Fabianca: [sarkasme]Mange kommuner gir ut aviser hvor de roser sitt eget tilbud til beboerne. Mange søte bilder av eldre som spiser fyrstekake. Det hadde kanskje vært noe? Skulle det bli litt tøft å se nærbilder av aldringsprosessen (de har jo rynker selv om de er glade og spiser kake), så ender alle historiene i Bamsebladet og Ole Brumm lykkelig. Blir dette for barnslig så kan du kanskje få noen til å klippe ut alle sakene om badetemperaturer og jordbærpriser avisene har fyldig dekning av om sommeren.
[/sarkasme]
Jeg tror jeg skal overse denne

[quote=fabianca;1398338]Nei, fra spøk til alvor., så tror jeg kanskje du undervurderer sinnet ditt.
Så rart, jeg har tilsvarende tanker om deg!

Sitat av fabianca Vis innlegg
Jeg tør knapt tenke på hva som skjer inni den lille såpebobleverdenen den dagen kollektivet oppløses, et familiemedlem dør eller et forhold går i vasken... Dårlige ting skjer ikke bare de andre som man leser om i avisene.
Vis hele sitatet...
Nei, du hva skjer vel da?Jeg kom jo med storken og diet til jeg var sånn fjorten.. nei, fra spøk til alvor. jeg har vært på noen kjøreturer i livet mitt jeg også, babe
Sitat av fabianca Vis innlegg
Å kjempe for en god sak kommer nesten garantert til å føre til mer lykkefølelse,
Vis hele sitatet...
veldig enig!vi skal støtte de gode sakene, som fører til det gode. Tro meg. denne ideologien har jeg huset lenge.

Sitat av fabianca Vis innlegg
flere gode venner

sunnere verdensbilde

sitte hjemme i bobla.
Vis hele sitatet...
kjenner vi hverandre eller?skulle nesten virke sånn. uansett er den informasjonen du har fått er uansett vedlig feil
Sist endret av Jersey Schultz; 29. april 2009 kl. 06:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.