View Single Post
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Jeg lever med to viktige mennesker i livet mitt i et kollektiv i Oslo.
Vi har ingen TV og har bestemt oss for å heller bruke kvaltietstid med hverandre enn kvantitestid forran TVen.

Vi leser ikke aviser på grunn av alle de negative vibbene nyheter egentlig gir oss. Det å lese om dødsulykker, kriger, kriser, viruser og alt annet tragisk i verden påvirker oss mye mer enn det folk virkelig er klar over.

Jeg vil ha aviser som skriver om positive ting!!Jeg vil ha aviser som skriver:
- om folk som er bra for samfunnet
- om mennesker som gjør gode ting og utfører gode handlinger
- store begivenheter som gir oss en god følelse av å lese om
- om folk sine meninger, og ikke en journalist sin.

Vi må søke det gode i mennesker og leve livet vårt, og ikke for alle andre. Selvfølgelig er det viktig å holde seg oppdatert, men vi må få mer positiv innflytelse av media, enn bare musikk på radioen, og et par utvalgte tv-programmer.

Jeg vil derfor lage en tråd hvor dere kan komme med innspill om gode hendelser, gode mennesker i samfunnet og gode handlinger dere har begått for andre mennesker. Jeg er på jakt etter de bra historiene, de som gir meg en god følelese etterpå.

Jeg vet jeg kommer til å få tilbakemeldinger på at jeg lager mine egne skylapper og lever i en såpeboble-verden. Men hvis det gjør meg lykkelig, hvorfor ikke?Hvorfor må jeg lese aviser?Jeg leser mye om det jeg har interesse av på forskjellige habile intenettsider, og oppsøker det jeg ønsker å lese og lære om. Problemet med aviser er at du kun får høre en side av saken. Jeg vil høre mange.


Spre godt, spre kjærlighet så vil det onde forsvinne av seg selv.
Vis hele sitatet...
Er vell slik holdning som er med på å gjør slik som verden er i dag.

For å spre godt,spre kjærlighet vil ikke gjør at det onde fosvinner, viss du ignorerer det du kaller ett onde..
Sist endret av sneipen; 29. april 2009 kl. 04:20.