View Single Post
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
790
Sitat av flexd Vis innlegg
Det kan hende man glemmer noe viktig? Jeg tror ikke på gud, dermed er en helligdag egentlig kun en fridag for meg.

Og nei, landet vårt er ikke kristent. Man har fri vilje i valget om å tro på en gud eller ikke, man bør ikke tvinges til å tro på noe.

Hva med alle innvandrerne osv som har en annen religion? Er dagen hellig for de også?
Vis hele sitatet...
Om man glemmer noe viktig så har man glemt det, det går ikke ann å gjør noe med det da, man skulle tenkt på det før, eller så kan man alltids spør naboen eller venner.

Å joda, landet vårt er kristent, men man har relgionsfrihet, invandrerne får akseptere at det er en helligdag, akkurat som ramadan og sånne dager er hellige for de i de sine land. Tenkte på muslimer nå.

Sitat av Alfadir Vis innlegg
Egentlig så er ikke påska kristen i det hele tatt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eostre
Vis hele sitatet...
Jo påske er kristent.

Sitat av Elemental Vis innlegg
Sålenge de som er fast ansatt ikke måtte tvinges til å jobbe og det er overtidsbetaling så har jeg absolutt ingenting imot at butikker har åpent. Noe som minner meg på at jeg trenger å kjøpe bensin, men vet du hva? INGEN butikker eller bensinstasjoner har åpent i nærområdet før på Lørdag.
Vis hele sitatet...
Det er greit at bensinstasjonen er åpen syntes jeg, fordi bensin kan man alltids trenge og man kan eventuelt kjøpe det VIKTIGE man har glemt derfra.
Sist endret av FaLcOn; 9. april 2009 kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.