View Single Post
Sitat av Pasient Vis innlegg
Bestilte dette kortet fra NDX og fikk det i dag. Har kobla det opp, men jeg får ikke funnet ut av om det faktisk sender med 500mw. Det virker ikke slik, for signalet er "helt ok". Ikke så super-duper-fantastisk som jeg hadde forventet meg.

Vista x64 er OS btw. Driverne er hentet fra NDX sine sider.

Noen som vet hvordan jeg får dette kortet til å yte max i windows vista?
Vis hele sitatet...
Du følger bare guiden på ndx.no "Hvordan justere utstrålt effekt" og når du kommer til channel plane velger du FCC istede for ETSI, samt power save mode off.

Den signalstyrken du ser på PCen er følsomheten i kortet og man øker ikke denne vet å stille opp adapterets utstrålte effekt. Du kan øke følsomheten ved å huke av for 802.11b under wireless mode.

Ved å stille opp adapterets utstrålte effekt vil AP kunne "høre" deg bedre og derfor gi en bedre bitrate. MAO: Å stille opp adapterets effekt forbedrer kun komunikasjon/signalstyrke fra Alfa USB -> AP. Dette kan du sjekke ved å logge deg inn på AP og sammenligne, men komunikasjon fra AP -> Alfa USB har adapterets utstrålte effekt ingen innvirkning. Der er det følsomheten som gjelder. Vil man øke begge deler er en hi-gain antenne veien å gå.

Når det gjelder Vista så virker det som søylene er basert på andre verdier enn i XP. Derfor kan være lurt å laste ned vistumbler og sammenligne med verdier i XP ved bruk av netstumbler. Men jeg også sitter igjen med den følelsen av at adapteret fungerer en liten tanke bedre med XP og linux.