Tråd: Kapitalisme
View Single Post
Sitat av yennz Vis innlegg
Yo!

Er født i sovjeten og veit at kapitalisme er foreløpig eneste økonomisk system som funker. Sosialisme og kommunisme gjør IKKE det. Basta.
Vis hele sitatet...
Synes det er rart at du har bodd i Sovjet og tror fremdeles at det du opplevde var komunisme.

Jeg pleide å kalle meg for komunist, men jeg må vel slutte med det nå som alle tror at jeg vil at hele verden skal være som Sovjet var.

Det du og alle andre sovjetere opplevde var IKKE komunisme, og heller ikke sosialisme. Det er det som kalles statskapitalisme, dette går ut på at staten(en liten gruppe mennesker) har styring på alle firmaer og alle økonomiske deler av et samfun. Dette lager en ekstremt rik elite og gjør ikke det beste for folket i det hele tatt! Dette kan ikke kalles sosialisme eller komunisme BASTA!

Hva kapitalismen angår, så baserer den seg på at de som gir det beste tilbudet, dvs. beste produkt billigst, vil overleve.
dette systemet funger BARE hvis: Man til en hver tid har absoludt oversikt over alle produkter og tjenester, og at man samtidig har mulighet til å ta seg bruk av alle tilbudene uten ekstra kostnadder.

Som dere kan se, så fungerer ikke kapitalismen.