Tråd: Anarkisme
View Single Post
Sitat av tjalldish Vis innlegg
De fleste har vel hørt om anarkismen, men kanskje ikke alle vet akkurat hva den er og hvorfor dette hadde kanskje vært en bedre løsning, og per idag vil jeg gjerne inføre en type anarkisme.

Jeg starter med og fortelle dere hva anarkisme er. Anarkisme er totalt frihet ifra en styringsorgan, demokrati som vi alle kjenner idag er stikk imotsatt av hva en anarkist mener. En Anarkist tror på indivdet, uten noe som styrer hverdagen våres, så enkelt.

Første gang jeg hørte om Anarkismen var igjennom en nyhetsanker på tv. Da var den en reportasje om at anarkistiske grupper lagde herværk og tyde til vold. Og at anarkister var voldige idioter og gale mennesker. Til dels sant at et få tall av de få anarkistene er voldlige, men dette er jo bare et utfall av utstøttingen disse menneskene har møtt av demokratiets lange arm, politiet. Frustrasjon avler vold og gjør folk rabiate.

Det er bare en tanke, heller ikke noe jeg per idag går for, men jeg vil tro at dette hadde vært en mye bedre løsning i det lange og det hele.


Kanskje jeg ikke ville kalt hva jeg vil ha for anarkisme pga alt det som faktisk ligger i teorien anarkisme om at ingen styrer. Om man kunne kombinert demokrati og anarkisme hadde dette vært noe jeg ville valgt. Der vi hadde hadde det mye som idag bare med total frihet fra ja whatever som vi idag møter igjennom demokrati.

Mange tror at det vil bli type konge på hver haug hvis anarkismen blir tatt i bruk. At volden vil flyte, men da spør jeg meg selv, hvorfor skulle dette skje?
Vis hele sitatet...
Så siden Norge er et av verdens desidert beste land å bo i (takket være styresmaktene våre), mener du at det mest fornuftige å gjøre akkurat nå er å forandre 100% på hvordan landet styres?