View Single Post
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
519
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Designet ser noe bedre ut nå , men jeg tror ikke jeg ville ikke hatt kattesand i toppen over eksplosivene
med tanke på at du må slå veldig hardt for å få de til å henge og vi vet vel hva å banke primær eksplosiver Resulterer i vet vi ikke?

men ellers så så de ganske bra ut men de er jo veldig farlig ut uansett.

EDIT: så at de røde var krutt men hvis du banker de vil den nok fungere som en rakett når krutte antenner også.
Vis hele sitatet...
Ville ikke kalt bentonitten for kattesand da langt fra alle typer kattesand inneholder bentonitt.

Og det han skriver er at det rosa og ikke det røde er svartkrutt. Med andre skal han bruke BP som "eksplosiv". Regner egentlig med at du bare blandet rød og rosa, men det kan jo føre til misforståelser!

Hvis du bruker BP som eksplosiv kan du, som iskaffe sier, ikke bruke bentonitt over svartkruttet siden du da ikke vil få noe særlig smell og den vil eventuellt fungere som rakett hvis hullet i veggen mellom RC'et og kruttet er stort nok. Det skyldes at komprimert svartkrutt har mye mindre overflate en løst granulert svartkrutt.

Men Gymgutt; En så stor rakett med BP- break vil nok såvidt høres på den høyden raketten går. Det skal endel til for å få bra smell med BP. Jeg ville brukt flash, men det er igjen ingenting for nybegynnere. Da skal man ha litt erfaring.

Og uansett burde du selvfølgelig teste et par- tre slike raketter uten payload (altså uten eksplosiver) slik at du slipper å risikere større skade enn nødvendig hvis den ikke flyr som den skal.