View Single Post
At tilfeldigheter ikke finnest tror jeg egentlig bare er rein (beklager språket) bullshit!
Det at det hadde rent vann på gaven til dama i dag f.eks. Var dette noe som var bestemt?
At jeg glemte å ta igjen korken skikkelig på flaska, var det også noe jeg kunne forutsett om jeg hadde klart å regne meg frem til det?

Og, visst jeg hadde klart å regnet meg frem til at i morgen klokken 12.00, skal jeg drikke akuratt 3 slurker med halvlunket vann, fordi jeg ikke orker å vente til at det blir helt kaldt, etter at min mor akuratt hadde fylt masse varmt vann i en bøtte, fordi katta hadde bæsjet på teppet, hadde jeg da klart å brukt min vilje til å da vente litt ekstra for å få ekstra kaldt vann, og drikke 6 slurker istedetfor, forså å kaste katta ut natta før?

Eller, er det forutsett at jeg skulle klare å regne meg frem til akuratt dette, og forhindre det? Men, hva om jeg jeg også hadde klart å forutse at jeg forutså alt dette?
Altså, hvor langt kan man forutse ting? Er det fri vilje om du hadde klart å gjøre noe annet du hadde forutsett?

Nei, dette synest jeg lukter bullshit altforlang vei!