View Single Post
Kan det da hende at våre drømmer har egenskapene til denne teoretiske "superduper maskinen som kan kalkulere fremtiden basert på nåtiden og fortidens variabler"

Jeg tenker på sanndrømmer, hvor man blir vist en scene fra fremtiden, som vi ikke vet er en sanndrøm før vi plutselig står der, 2 uker (eller 3 år?) senere, og får et superduper dejavù. Og er da dejavù`et en slags "klikk" som forteller deg at nøkkelen har gått rundt i døra og at du er nøyaktig der "drømmeverdenen" visste at du kom til å være?

Tid og rom eksisterer ikke i drømmer på samme måte som den gjør i vår våken tilstand, men drømmevirkeligheten blir ikke mindre "virkelig" av den grunn. Jeg har hatt for mange syke opplevelser rundt dette til å tro noe annet.

Det var alt jeg ville tilføye.

Dobbelpost!

ser at denne tråden er urgammel, men dette var nå ment som et svar direkte til åpningsposten anyway, da jeg tror dette ikke har blitt nevnt ennå. Det var enda en ting jeg måtte legge til her:

shamaner har siden historiens opprinnelse brukt urter og rare kjemikalier fra planeter for å åppnå denne "allvitene" tilstanden, gå inn i andre "dimensjoner" (som jeg mener har relasjoner med drømmeverdenen, spesielt om vi snakker om DMT.) På denne måten kunne de forbedre forholdene i sin egen stamme, og finne ut bl.a hvem av beboerene som stjal høna osv.

Disse teoriene kan virke søkte for enkelte som ikke har gjort research på evnet, men drømmer og "andre dimensjoner" er nå virkemiddler som menesket har tatt i bruk over hele planeten. Dette samsvarer fullstendig med hvorfor egypterene bygget pyramider i takt med stjernetegn for å utrekne fremtidige hendelser i astrologisk sammenheng.
Ville bare påpeke hvor viktig dette har vært for våre stamfedre som ikke hadde tilgang til vår teoretiske superduper datamaskin!
Sist endret av Chikara; 22. desember 2008 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.