Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Jeg forstår du sliter med og forstå dette, og du vil ha beviser på dette. Forskere sliter med og både bevise og motbeise mye, det er jo mye i bibelen som er trosspørsmål. Men jeg vil du skal vite, jeg er ikke en løyner, og har selv opplevd helbredelse ved håndspåleggelse. Tro om du vil, jeg kan ikke gi bevis på dette med tanke på at det allerede har skjedd. Du skal ikke sette din gud på prøve er ikke bare for at du ikke skal bevise noe, det er også for at Guds kraft ikke skal bli missbrukt på samme måte som kirken har missbrukt sin makt.
Vis hele sitatet...
Herregud er du seriøs nå? For noen slimålforklaringer dette var. "Jeg forstår du sliter med å forstå dette"? Det betyr jo absolutt ingenting det du sier.

Da jeg var liten hadde jeg et par yndlingsboksere som jeg aldri ble syk i og som jeg alltid ble frisk hvis jeg tok de på meg. Tror du de inneholdt guds kraft? Tror du ikke på meg? Jeg kan ikke gi noe bevis, men det funket som bare det skal jeg si deg.

Det fremstår akkurat like absurd og betyr akkurat like mye. Mine yndlingsboksere er akkurat like effektive som healing, homoepati, bønn eller de tusenvis av kvakksalvermetodene som finnes der ute. Det er en kynisk industri som lever av lettlurte idioter som deg som desperat leter etter en høyere kraft du kan legge byrden din på.

For meg er du i beste fall en løyner. Desverre er du nok helt oppriktig og det er både latterlig og trist at du kan være oppvokst i et sekulært samfunn som Norge og fortsatt høres ut som et forvirret barn som ikke vil gi slipp på julenissen.
Sist endret av Santiago; 22. desember 2008 kl. 05:09.