View Single Post
Sitat av Elemental Vis innlegg
Det er ikke verre enn å se ut en vakker dag, på dyrene og plantene. Samholdet i naturen, verdens skapninger og alt det vakre som finnes. Er virkelig alt en tilfeldighet? Fiskene som svømmer i havet, hvordan de instinkivt danner mønstre og uten kommunikasjon kan ha slikt samhold. Eller fuglene for den saks skyld, det er mye vi ikke vet her i verden og kansje ikke er ment å vite eller aldri vil finne ut av, men religion gir de fleste en trygghet. Agnostisk teisme gir meg muligheten til å filosofere over de store spørsmålene, men likevel ha en tro på noe større.
Vis hele sitatet...
For å få det klart er grunnen til at fugler flyr i mønstere som kan se ut som en V for å kunne fly på luftstrømmene til fuglen foran og derfor bruke mindre energi når di skal fly langt.

mange fisker svømmer også i formasjoner for og forvirre rovdyr.

Det jeg skal framtil er at som ateist tenker jeg ikke at ting er tilfeldig men heller motsatt alt har en grunn,

Som er å sørge for at arten kommer videre som en helhet. eller for å gå dypere at det faktisk er genet som prøver å kjempe seg videre her i verden

(les the selfish gene) av richard dawkins så skjønner du hva jeg mener.
anbefaler også til alle dere som er på vippe punktet å lese the god delusion av samme forfatter =)
Sist endret av Clutchwire; 15. desember 2008 kl. 19:21.