View Single Post
Sitat av zitcon Vis innlegg
Konfirmerte meg kristelig av den enkle grunn at besteforeldrene mine er kristne og ikke ville gi meg noen gave om jeg konfirmerte meg humanetisk . - Sånn er det faktisk for mange .
Stort sett eneste grunn til at mange av oss ungdommer konfirmerer oss er på grunn av pengene.
Vis hele sitatet...
Beklager man akkurat den problemstillingen skjønner jeg ikke! Det er rett og slett smakløst å konfirmere seg kirkelig bare pga penger! Det å bruke en religion, som du indirekte innrømmer, som et skalkeskjul for å få en materiell gode, er utrolig respektløst overfor de som faktisk tror på denne religionen!(Hvilket jeg tolker at du ikke gjør)

Min mening er at konfirmasjonen er unødvendig. Hadde jeg fått valget idag, så hadde jeg rett og slett ikke konfirmert meg, så enkelt er det. Det er ikke annet enn et symbolsk rituale som på ingen måte tjener noen annen hensikt for deltakerne enn nettopp det å få gaver(oftest iform av penger)!

Kan innrømme at jeg også tenkte i de baner(gaver/penger), men jeg hadde værtfall baller nok til å benytte meg av det alternativet jeg mente var riktig, og ikke det som ga størst økonomisk avkastning!

Rett og slett smakløst!