View Single Post
Sweet! Hyggelig å se at folk liker prosjektet!


Sitat av Prophet. Vis innlegg
Artig. Du har gått data- og elektronikk, og tester kunnskapene dine?
Uansett et litt artig eksperiment, dog noe unødvendig?
Vis hele sitatet...
Neinei.. Ikke gått videregående en gang ;P Generelt interessert i det meste som kan nærme seg data og elektronikk, så da ender det opp med slike prosjekter Det hjelper selvsagt å ha nerdekollegaer, hackathons på jobb og en god slump timer med prøving og feiling..

Sitat av Elemental Vis innlegg
Herregud, er bare et ord som kan beskrive dette: WIN!

Hvor lang tid tok egentlig dette deg?
Vis hele sitatet...
..tjah. Det eneste som tok tid sånnsett var bare å sette opp sensorene. Siden det er 1-wire, så går alt over samme ledningspar, så, man slipper liksom å strekke egne ledningspar ut til hver enkelt sensor. Mye lettere å sette opp.. Har en sløyfe for hver etasje I teorien burde ikke det jeg gjør fungere, men det er og derfor utesensoren min dør når det kommer til minus 2 grader ute. Skal fikses..


Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Fantastisk! Er dine tjenester for salg?
Vis hele sitatet...
Tjah. Jeg svarer gratis på spørsmål, og om det er noe konkret du tenker på, kan vi jo alltids snakke om det

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg se du liker å dusje om kvelden... og lage deg mat like etterpå
Vis hele sitatet...
Hihi. Yes!

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Åpner du vinduet på soverommet når du legger deg eller?
Vis hele sitatet...
Også korrekt!

Sitat av Pjukern Vis innlegg
Tøfft, hvor kan jeg kjøpe en

Skulle hatt noe sånt, hadde holdt med en ute og en inne temp sensor for min del, så kunne fått litt mer data til strømforbruk loggen min.
Vis hele sitatet...
Du kjører en lys-sensor på telleren i sikringskapet? Slik at du får grafet strømforbruket?

Sitat av didlek Vis innlegg
helt rått!

Fikk bare en idè for å ta det ett hakk videre:
(er ingen superfreak selv, så vet ikke om det går an)

Lag et slags kart over huset ditt med alle rommene, s kan du gjøre slik at det blir som et sånn "varmekamera". Jo "varmere" farge jo varmere er det. hadde vært fett å se hvordan det ble hvis du foreksempel åpna vinduet i et rom, og se kulda forplante seg utover i huset
Vis hele sitatet...
Allerede hatt idéen selv Har allerede eksportert en SVG-versjon av plantegningene over huset mitt fra visio. Slik at det blir skalerbar vector som jeg kan endre farger på med litt ajax-magi. Ikke ferdig med det enda, men har og lyst til å modellere hele huset 3D, og kjøre f.eks 50% transparency på hele modellen, og da kjøre fra blå til rød nyanse på de rommene som er henholdsvis varmest og kaldest. Kult med no opengl-oversikt over huset.




..igjen! takk