Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Sitat av Lunicks
La meg begynne å svare her.
Nicket ditt er ironisk fordi du ikke er en realist.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke hva en realist er ...?

Sitat av Lunicks
Hunden skal forhindre folk i å løpe vekk, ikke leke Rex og stå og bjeffe på den som løper vekk.
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg sier. Men når jobben er gjort, og anholdte -ikke- løper vekk, da skal heller ikke hunden bite videre. Det skjer, og det er fordi man ikke har, og heller ikke -kan- ha, 100% kontroll på hunden. Men ideelt sett skulle det vært unngått. Enig?

Sitat av Lunicks
Motsatte ikke chripson seg arrest, sier du? Han løp jo faktisk 150 meter før politimannen slapp hunden.
Vis hele sitatet...
Å? Hvor står det?
Uansett, kanskje han løp, men etter at han hørte en stemme som sa: "Stopp, ellers slipper jeg hunden", og han skjønte at det var politi, da stoppet han. Ergo motsatte han seg ikke arrest. Tvert i mot.

Sitat av Lunicks
Og med tanke på at hunden bare fikk holde i ballene hans i 10 sekunder, synes jeg ikke at vi bør dømme politimannen for mangel på kontroll, men mer det å løpe 150 meter RIMELIG fort.
Vis hele sitatet...
Hvor har du 150 meter fra? Selvfølgelig løp ikke en politimann 150 meter på 10 sekunder, forresten. Hva snakker du om?

Sitat av Lunicks
Ahaa, kanskje du skulle ha lest den posten bedre. Først og fremst, fikk han ingen varige skader, ei heller noen skader overhodet. Dessuten trakk han til seg hånden. Joda, enhver ville nok ha gjort det, men hunden oppfatter dette som at man prøver å komme seg unna, og biter igjen.
Vis hele sitatet...
Skulle -jeg- ha lest den posten bedre? Ikke akkurat grensesprengende selvinnsikt, dette her. Nei, han fikk ingen skader. Er alt rettferdiggjort da? Ja, greit, det er jo bare en bikkje som ikke visste bedre, og politimannen kan selvsagt ikke lastes for noe dyret gjør.

Ja, hånden trekkes bort (du håndmater ikke en løve, gjør du vel?). Gir det hunden rett til å bite en uskyldig gutt i -skrittet- nå? Det synes jeg ikke. Jepp, hunden biter, kanskje fordi den er trent opp til det, kanskje fordi den gjør det fordi den tror det er best. Uansett -gjør- den det, og det er -unødvendig-. Intet utilgivelig, men igjen; mangel på kontroll. Jeg laster ingen for at man ikke har kontroll, jeg simpelthen konstaterer at slik er det.

Sitat av Lunicks
Du misforstår atter en gang. Hunden ser fint forskjell på en mann som løper og en som står i ro, men når føreren beordrer den til å holde nede en person, så gjør den det. Atter en gang er det på førers side.
Vis hele sitatet...
Uansett hva det er, er det noe som ikke skulle ha skjedd. La oss frifinne hunden for denne gang, selv om det er den som forgriper seg, og legge skylden på politimannen, som sitter med ansvaret. Politimannen feilvurderte situasjonen og slapp løs hunden, selv etter en vellykket advarsel som fikk gutten til å stoppe tvert.

Sitat av Lunicks
100% uskyldig gutt? Uskyldige gutter løper ikke sin vei.
Vis hele sitatet...
Ok, da. Han var skyldig i å føre en samtale en ettermiddag/kveld før klokken 23:00 på et fortau, tilfeldigvis utenfor vinduet til en sur og bitter gammel mann (jeg har møtt flere slike opp gjennom årene, og vet hva han mener). Uskyldige gutter løper ikke fra politiet, og det gjorde heller ikke denne gutten. Tvert om, så stoppet han. Hva mener du han var skyldig i?