View Single Post
hansen91: hva det enn er av psykedelika du er på - kan du sende meg noe? det må være ganske heftige saker... Du snakker virkelig vås. Ingen som vil ha dem? Mener du da en enkeltperson, eller noen millioner? Hvis vi snakker noen millioner så har du nok rett, men da tror jeg nok det samme vil gjelde enten det er nordmenn, amerikanere, eller hvem som helst, for en så stor gruppe er ganske drastisk å ta imot samme hvem det dreier seg om. Hvis du mener en enkelt person, så aner du igjen ikke hva du snakker om, og det er egentlig alt det er å si om det.

Hvis jeg kunne få sendt EN sånn som deg ut av landet, så vil jeg gjerne ta imot 100 jøder, muslimer, rumenske sigøyner-tiggere, heroinvrak eller nesten hva som helst så lenge de ikke har enda værre høyreekstreme seminazi-holdninger enn deg. Ok?

joachimsen: at du tar avstand fra frp++ er selvsagt bra, samtidig tror jeg nok du har blitt mer påvirket av foreldrene dine enn du innser selv.

Grunnen til at jeg sier det om at israel dreper mange fler osv, er rett og slett at det er vanvittig mye fler, og jeg tror nok ethvert land/befolkningsgruppe ville ha gjort ganske drastiske ting (dvs terroraksjoner hvis man ikke har andre virkemidler tilgjengelig) i en tilsvarende situasjon.

Nå ser det ut til at tallene har blitt ganske mye bedre (dvs færre drept) i 2007 enn tidligere (54% av 657 i 2006), men det er fremdeles ganske drøyt:
Israelske sivile drept i terrorhandlinger++: 7
Palestinske sivile drept av IDF: ca 130....
Kilde: http://www.taipeitimes.com/News/worl.../01/2003395169

Søker du gjennom forumet her tror jeg du finner noen tidligere tall, som viser at dette ikke har vært noe unntak fra regelen heller... Palestinske sivile tap har i løpet av de siste ti årene eller så vært tusenvis, mens israelske sivile har dreid seg om noen få hundre. Her finner du en del liknende tall: http://www.google.com/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Skjønner du nå hvorfor jeg helt ærlig ikke syns at Israel har noe å klage på? Det er faktisk israel som er den store stygge ulven, selv om det er helt jævelig for de enkelte samme hvor mange det dreier seg om. DERFOR mener jeg at det virkelig er Israel som først og fremst må skjerpe seg. Hvis israel hadde brukt tilsvarende summer på å bygge opp områdene der palestinerne bor også, som de bruker på millitæret og å ødelegge for dem nå, sluttet å behandle palestinere som annenrangs borgere, latt dem ha stemmerett i sitt eget land (ja, det vil si israel, det er massevis av palestinere som bor i israel - og alltid har bodd i disse områdene - som ikke får stemme), osv, så tror jeg faktisk det ikke ville ha vært noen konflikt lenger om ganske kort tid, og det ville ikke ha vært fordi den ene parten var utsletta, men fordi VELSTAND er noe av det viktigste som finnes for å få virkelig fred. Folk som har det bra sprenger ikke seg selv på busser++.
Sist endret av atomet; 13. februar 2008 kl. 04:09.