Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Hvilken "teknikk" er det du mener jeg benytter meg av? Hvis det er enkelte ting i det jeg skriver du ønsker at jeg skal utdype, kan jeg forsøke å gjøre det, hvis du kan formulere spørsmålene på en koherent måte, men det er litt vanskelig å respondere på påstander som "alle fysikere kjenner til gravitasjon som et faktum". Det er jo tydelig at du ikke vet hva du snakker om. Hvis du med dette forsøker å si at alle fysikere mener det er en kraft som forårsaker gravitasjon, tar du ganske enkelt feil. Ingen snakker om gravitasjonskraft lenger, kun om rum-krumning (forårsaket av masse) som determinerer legemers bevegelse (f.eks. at ting faller til jorden, eller beveger seg i baner rundt andre legemer).

"Blander du inn geometri, vit at geometri tilhører matematikk, som baserer seg på teori"

Den generelle relativitetsteori er ikke stort annet enn ren geometri (firedimensjonalt Riemann-rom), og Einstein uttenkte den uten et eneste fysisk eksperiment. Satt en smule på spissen er moderne fysikk ikke stort annet enn matematikk med en liten dæsh empiri på toppen.

Når det gjelder jødene og den guden de tilba, er jo påstanden min simpel nok: de var polyteister (de kjente til mange guder & gudinner), og årsaken til at vi tror noe annet, er den bibelforfalskning som har funnet sted opp gjennom historien, der man systematisk har forsøkt å konvertere den oprinnelig brokete polyteistiske samling tekster, til en sammenhengende skrift omhandlende "Gud".