' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

exocytose 21. november 2009 01:19

Halvveringstiden for aktive stoffer totalt(altså inkludert aktive metabolitter) er på 20-100 timer, så virkningen varer ganske lenge.

xtapolapocetl 21. november 2009 15:42

Har man spist mye valium / diazepam i dag, bør man regne med å være ganske lok i morgen. "Et par" kan være alt fra litt til kjempemye, dette avhenger av hvor vant du er til preparatet. Siden du spør her vil jeg tro du ikke er særlig vant til diazepam, så du kan gjøre lurt i å avlyse avtaler der du er nødt til å fremstå som våken og skarp i morgen.

Edit: Oops, så ikke at det var kommet en ny side i tråden.

Som felix antyder kan du være back in business i morgen, men igjen, det avhenger av mengde og toleranse.

mercen 21. november 2009 21:31

pass nå iallefall på å ikke kjør bil / båt etter å ha tatt trekant-medisin!!!
Jeg mistet lappen etter å ha tatt 3 paralgin i løpet av en dag!!
Ikke noe gøy akkurat..:S
Leger informere ikke mye om dette, men ifølge vegtrafikkloven , har en ikke lov å føre bil/maskiner etter å ha inntatt medikamenter/narkotiske stoff med varseltrekant.

somnium 21. november 2009 21:57

Sitat:

Sitat av mercen (Innlegg 1555822)
pass nå iallefall på å ikke kjør bil / båt etter å ha tatt trekant-medisin!!!
Jeg mistet lappen etter å ha tatt 3 paralgin i løpet av en dag!!
Ikke noe gøy akkurat..:S
Leger informere ikke mye om dette, men ifølge vegtrafikkloven , har en ikke lov å føre bil/maskiner etter å ha inntatt medikamenter/narkotiske stoff med varseltrekant.

det står vel i grunn på esken som du uansett skal lese.

sunn fornuft gjelder bestandig, man er ikke i stand til å kjøre noe kjøretøy om man har inntatt sterke medikamenter som påvirker reaksjonsevne.

Tothep 22. november 2009 15:28

Sitat:

Sitat av mercen (Innlegg 1555822)
pass nå iallefall på å ikke kjør bil / båt etter å ha tatt trekant-medisin!!!
Jeg mistet lappen etter å ha tatt 3 paralgin i løpet av en dag!!
Ikke noe gøy akkurat..:S
Leger informere ikke mye om dette, men ifølge vegtrafikkloven , har en ikke lov å føre bil/maskiner etter å ha inntatt medikamenter/narkotiske stoff med varseltrekant.


Siden jeg bruker Ketorax spurte jeg legen min om dette ang. bilkjøring osv.
Han sa - sålenge du har gyldig resept fra lege og bare kjører når du føler du er i stand til det kan de ikke ta fra deg lappen ved en kontroll.
Er jeg blitt feilinformert?

Det er jo slik at slike medikamenter som Ketorax sitter i systemet ditt i flere dager, men man er ikke redusert hvis man tok en tablett i går liksom.
En blodprøve vil jo vise at du har tatt slike medikamenter, men er det nok til å ta fra deg lappen?

Marlboroo 25. november 2009 02:25

Just curious!
 
1 Vedlegg
Bare trenger en identifisering av noen piller jeg har kommet over. Lurer egentlig bare på hva det er for noe, leita i noen timer på nettet nå uten å bli noe klokere så da tenkte jeg at jeg fikk prøve å beskrive pilla og legge ut ett lite bilde, for å se om noen her vet noe:) Kan være hva som helst.

Pilla er rund og hvit. Det er ett 6 sidet icon på tabletten hvor bokstavene "AN" står i midten av denne sekskanten. Helt blank på baksiden. Any ideas?:)

pidget 25. november 2009 03:09

Nå har jeg ikke snøring på hvilke tabletter du leiter etter, men kanskje felleskatalogens identifikasjon av preparater kan hjelpe ? Hvis ikke vet ikke jeg.-

Raoul 26. november 2009 17:27

Rivotril 0.5
 
En Kompis av meg kjøpte noe rivo her om dagen, 0.5mg, brunaktige med delestrek og på den andre siden sto det Roche 0.5. Jeg har alltid trodd at det var delekors på begge, så fant jeg dette: http://213.225.88.53/preparatidentif...gs=16643,16645

Også fant jeg dette fra felleskatalogen:

TABLETTER 0,5 mg og 2 mg: Hver tablett inneh.: Clonazepam. 0,5 mg, resp. 2 mg, lactos. monohydr. 40 mg, resp. 121,5 mg, hjelpestoffer. Fargestoff: 0,5 mg: Jernoksid (E 172). 0,5 mg har delestrek, 2 mg har delekors.

Skjera liksom?

random25880 26. november 2009 17:31

Er vel så lav dose at det ikke har noen hensikt å ha delekors

Raoul 26. november 2009 17:41

Jammen blir litt forvirret, bilde på felleskatalogen er det delekors, mens de skriver at det er delestrek. Kan jo ikke være skrivefeil, det har stått der lenge. Kanskje de har byttet fra delekors til delestrek?

JayHova 26. november 2009 18:15

Det har aldri vært delekors på noen av di 0,5mg rivotrilene jeg har kjøpt.Har alltid vært delestrek.

Raoul 26. november 2009 18:42

Takker for svar high-on-life. Og de funket?

JayHova 26. november 2009 18:52

Ja,dem fungerte helt fint.

Lunar 26. november 2009 20:06

0,5mg rivotril er helt lik som 2mg bortsett fra at den er gulaktig og merket på den ene siden er litt annerledes forrann, men ikke noe man ser.

Raoul 26. november 2009 20:14

Så hvorfor står det i FELLESKATALOGEN at det er delestrek på 0.5mg da? For øvrig kjente jeg at de funket nå etter jeg fikk i meg noen.

F1sh 27. november 2009 00:34

panadeine forte 500mg.
 
Hei, kom over et brett med panadeine forte 500mg. det står at de inneholder codeine phosphate 30mg. hva er pillene beregnet for, og vil de gi meg noe rus siden dem inneholder codeine. det står at man kan bli svimmel av dem på esken. i så fall, hvor mye må jeg ta for å oppnå en bra rus og hvor mye er FOR mye??:rolleyes:

Lunar 27. november 2009 01:22

det er delestrek på de, tilogmed 2 som et kryss

Mullah 27. november 2009 08:48

fredeve: De pille inneholder visst 30mg codeine og 500mg paracetamol, om jeg har forstått rett. Å innta så store mengder av pillene at du oppnår en rus kan med tanke på paracetamolen være skadelig. Å ekstrahere kodeinet ville nok derfor være best for helsen. Paracetamol i store doser er skadelig for leveren. Her er en rapport med en grei beskrivelse av prosessen av å ekstrahere kodeinet også, tror jeg.

Les litt om det så blir du smartere og i bedre stand til å ta gode avgjørelser. Du bør alltid utdanne deg selv om hva det er du begir deg ut på! Her kan du lese om hva slags effekter man kan få av codeine. En av dem er at man slutter å puste. Husk også at opiater er vanedannende!

Hva angår dosering og ruseffekt kan jeg bare henvise til de andre rapportene du finner på erowid.

mercen 27. november 2009 16:10

Sitat:

Sitat av Tothep (Innlegg 1556361)
Siden jeg bruker Ketorax spurte jeg legen min om dette ang. bilkjøring osv.
Han sa - sålenge du har gyldig resept fra lege og bare kjører når du føler du er i stand til det kan de ikke ta fra deg lappen ved en kontroll.
Er jeg blitt feilinformert?

Det er jo slik at slike medikamenter som Ketorax sitter i systemet ditt i flere dager, men man er ikke redusert hvis man tok en tablett i går liksom.
En blodprøve vil jo vise at du har tatt slike medikamenter, men er det nok til å ta fra deg lappen?

Når jeg kom i retten, så gjaldt bare èn ting:
Vegtrafikkloven: Ikke lov å føre kjøretøy etter å ha inntatt narkotiske midler!!
Hjalp ikke med advokat, legeærklæring på at jeg hadde brukt tablettene i 3 år, lege var vitne, begge purkene som stoppet meg var vitne, begge bekreftet at de ikke kunne se jeg var påvirket, men legen på Legevakten tok blodprøve da pupillene mine reagerte tregt, Bingo . Mistete lappen i 18mnd, 30 dagers betinget fengsel (da jeg ikke var soningsdyktig pga sykdom) halvannen mnd brutto inntekt i bot, + betale saken og betale advokat . Ialt nermest 50.000,- Kr

(Jeg hadde tatt 2 Paralgin Forte Kl. 15.00, og 1stk Kl. 18.00, kræsjet Kl.20.00 da en hjort kom i veien og jeg havnet i grøften)

Raoul 1. desember 2009 17:46

Hva er sterkest
 
0.5mg Xanor eller 5mg Vival? :confused:

Vangen 1. desember 2009 18:02

Les litt på http://felleskatalogen.no/

Av erfaring så vil ikke 5mg Vival blåse deg av planeten, men å roe deg noe ned vist du er urolig. Og såvidt jeg kunne lese om Xanor, så er ikke 0,5mg i seg selv noen kraftig dose.

Raoul 1. desember 2009 18:16

takker for svar!

exocytose 1. desember 2009 18:23

5mg diazepam tilsvarer omtrent 0.5mg alprazolam. Flere forskningsartikler viser at det er vanlig å bruke en ti ganger så stor dose med diazepam når man sammenligner virkningen av disse.

Alle legemiddelspørsmål skal forøvrig i Den store legemiddeltråden. :)

battlecaT 5. desember 2009 19:48

Venn av meg har noen små hvite runde piller med delstrek, imprints er "CL" over streken og "D" under. Hva er dette?

exocytose 5. desember 2009 20:06

Det er et dansk legemiddel som heter Apozepam, produsert av Actavis. Inneholder enten 2 eller 5mg diazepam. Norges svar på dette er Vival(og Valium eller Stesolid for den saks skyld, men doseringen på disse er annerledes).

Marcel Domini 6. desember 2009 02:02

Litt hjelp her?
 
Fullt mulig jeg poster feil eller at det finnes en topic et eller annet sted om det her, men får bare ta konsekvensene av det.

Sitter nå på:

*5 Concerta 54mg
*3 Truxal 15mg
*4 Nozinan 5mg

1.Hvordan effekt får jeg av de forskjellige?
2.Hvem type er farlig å få for mye av?
3.Hvor ofte bør jeg ta hver av dem for ikke å ble helt gefokt

Takk for hjelpen på forhold :)

exocytose 6. desember 2009 02:24

1. Concerta er et middel mot ADHD og inneholder samme stoff som Ritalin: metylfenidat. Men Concerta er depottabletter, noe som betyr at den slipper ut virkestoffene gradvis.

Truxal inneholder klorprotiksen og er et sedativt antipsykotikum.

Nozinan inneholder levomepromazin og er også et sedativt antipsykotikum.

2.
Alle disse legemidlene er farlige å ta for mye av, det sier jo egentlig seg selv.
Nozinan:
Sitat:

Sitat av felleskatalogen
Toksisitet: Barn: <50 mg forventes ingen eller lette symptomer. 75 mg til 2-åring og 150 mg til 15-åring ga moderat forgiftning. Voksne: 250 mg ga lett, 625 mg ga moderat til alvorlig og 1 g ga alvorlig forgiftning.

Truxal:
Sitat:

Sitat av felleskatalogen
Toksisitet: Barn: 30 mg til 1½-åring og 50 mg til barn 2-3 år ga moderat og 130 mg til 2½-åring ga svært alvorlig forgiftning. Voksne: 250-500 mg ga etter ventrikkeltømming lett, 400-1500 mg ga moderat, 1,5-2 g ga etter ventrikkeltømming alvorlig og 4,5 g ga svært alvorlig forgiftning.

Concerta:
Sitat:

Sitat av felleskatalogen
Toksisitet: Individuelle variasjoner. Toleranseutvikling. Barn: <1 mg/kg forventes ingen symptomer. >2 mg/kg eller ved etablerte symptomer, til sykehus. Voksne: <300 mg forventes ingen eller lette symptomer. 1,6 g ga moderat til alvorlig forgiftning.


Raoul 6. desember 2009 19:00

Har et nytt spm her: Er det vanlig og få angst av Pinex Forte? Selv om jeg blander de med både Xanor og Vival merker litt angst, kanskje bare noe jeg forestiller meg ellernoe, er ikke helt sikker. Har ikke vært helt til stede opp i hue på noe uker....andre som har opplevd angst av Pinex?

JayHova 6. desember 2009 20:10

Kodein har som regel en angst-dempende virkning på meg..Merkelig hvor forskjellig folk reagerer på ett stoff.

duckders 10. desember 2009 18:59

Er tidligere rusmisbruker, men har mye bagasje å dra på fra oppveksten. Har gått i terapi i 8 mnd. Ble sendt hjem fra psykiater når jeg sa at jeg var i ferd med å få et kraftig angstanfall, han skrev ut Remeron, som ikke virker før etter 2 uker, og jeg fortalte at jeg vet ikke om jeg kommer meg igjennom dagen. Kom hjem, raserte leiligheten pga. frustrasjon fikk mitt største annfall til nå, hadde 3 fra fredag tl tirsdag, og de blir bare sterkere og mer hyppig. Det jeg vil vite er, har en psykiater lov til å sende en pasient hjem med anfall? Eller er det snakk om å melde ham til fylkeslegen?

Lilah 13. desember 2009 18:51

Å knuse Oxycontin?
 
Sitter her med 4 x 10 mg oxycontin tabletter. Dette er depot tabletter som virker i 12 timer, men ser jo ut som de kan knuses lett. Så lurer på om man får bedre effekt av å knuse disse og sniffe/spise det knuste? Har prøvd en 20 mg oxy depot før og ble rimelig rusa veldig lenge. Hadde vært bedre om d virket fortere og ikke såå lenge.

diazepam420 13. desember 2009 19:36

ikke sniff piller ta heller og knus og spis pulveret, pass på at du tar en mye mindre dose fordi kroppen din kommer til å ta opp mye mer oxycontin på kort tid en ved å svelge en kapsel.

exocytose 13. desember 2009 19:40

Poenget med depottabletter er å slippe ut virkestoffene gradvis, slik at man får en langvarig moderert virkning. Ved å knuse dem vil alt virkestoffet bli tatt opp på den gang og man vil å en mye sterkere virkning.

Derfor bør du dosere lavere enn hvis du svelger dem hele. Se på doseringer for OxyNorm(samme virkestoff, ikke depot) for nærmere informasjon.

Slakke-Harry 16. desember 2009 13:52

Sobril dosering i fh.t. stesolid
 
Hvor mye sobril må man ta for at det skal tilsvare 5mg Stesolid

Timeo 16. desember 2009 20:51

Omtrent 15mg vil jeg tro, eller en 25mg sobril som vil tilsvare rundt 10mg stesolid. +\- noen milligram sobril. Tror du finner en detaljert liste på wikipedia over hvor mye de forskjellige benzoene tilsvarer hverandre i styrke, hvis du vil ha det pinlig nøyaktig.

Sobril funker etter 1 time, men varer lenger enn stesolid, og er atpåtil søvndyssende.

Stesolid virker nesten umiddelbart, men varer ikke like lenge, og er mest beregnet som angst-dempende, fremfor søvnmiddel.

Håper du fikk svar på spørsmålet :)

exocytose 16. desember 2009 20:54

Du tar grundig feil angående virkningstid. Halveringstiden for oxazepam(Sobril) er 5-15 timer, noe som er ganske kort for benzodiazepiner. Diazepam(Stesolid) sin halveringstid er på hele 20-100 timer.

Timeo 16. desember 2009 21:03

Sitat:

Sitat av exocytose (Innlegg 1579788)
Du tar grundig feil angående virkningstid. Halveringstiden for oxazepam(Sobril) er 5-15 timer, noe som er ganske kort for benzodiazepiner. Diazepam(Stesolid) sin halveringstid er på hele 20-100 timer.

Ok, jeg skal innrømme at jeg ikke har lest noen forskningsrapport på det, men min (personlige) erfaring er at sobril funker "tregt", men gjerne varer en stund også og gjør meg trøtt om kvelden. Stesolid har virket mer oppkvikkende, men har følt at virkningen har forsvunnet ganske fort. Leste noe på wikipedia at benzoer gjerne lagrer seg i kroppen en stund, så kanskje det er dette du mener, at det blir liggende i hjernevev e.l. en stund.

Leste også noen danske artikler nylig om diverse professorer som uttalte seg om avrusing fra benzodiazepiner, og da ble diazepam trukket frem som det foretrukne middelet for å få gjennomført avrusing på best mulig måte, og jeg forstod det slik at det hadde med kort halvveringstid.

Men kanskje jeg har lest feil et sted, i såfall må jeg bare beklage :)

exocytose 16. desember 2009 21:09

Nei, det mener jeg ikke. Det som menes med halveringstid er hvor lang tid det tar før nivåene i blodet er halvert. Benzodiazepiner lagres ikke i nervevev.

Diazepam blir foretrukket som nedtrapping nettopp på grunn av dens lange halveringstid.

Timeo 16. desember 2009 22:07

Sitat:

Sitat av exocytose (Innlegg 1579821)
Diazepam blir foretrukket som nedtrapping nettopp på grunn av dens lange halveringstid.

Aha! så det er derfor jeg leste at det bare blir brukt som morgen og kveldsdose, og ikke tar med ettermidaggsdose, sånn som f.eks. med oxazepam. Takk for oppklaringen.

mercen 17. desember 2009 12:38

Benzoer lagrer seg bl.a i fettcellene i kroppen, derfor kan en pisseprøve vise om du tok f.ek Valium for 7 dager siden

tr80r 22. desember 2009 18:08

Var hos psykolog i dag pga søvnproblemer, Etter en lang prat mente hun at jeg antakeligvis vil få Antideppresiver for dette ettersom Imovane/Zopiclon ikke virker på meg, er det normalt, og hvilke midler gir de ut i slike tilfeller?

mercen 25. desember 2009 19:23

Sitat:

Sitat av tr80r (Innlegg 1584439)
Var hos psykolog i dag pga søvnproblemer, Etter en lang prat mente hun at jeg antakeligvis vil få Antideppresiver for dette ettersom Imovane/Zopiclon ikke virker på meg, er det normalt, og hvilke midler gir de ut i slike tilfeller?

Jepp, mange SS(N))RI prep har søvn dyssende / sederende effekt!
Bruker selv Sarotex og Tolvon kun for søvn! Men i mye mindre doser enn hvis jeg skulle brukt det som antidepp!
Remeron er jo verdens beste sovemedisin!!!! -Men, da gikk jeg i kjøleskapet og forsynte meg heeeele dagen, la på meg 10kg på 3uker, så det gikk ikke....

dør 7. januar 2010 21:24

Skjønner at det ikke er lov å identifisere piller her (takk til mod som slettet innlegget mitt uten å gi beskjed :rolleyes:), men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne ut hva pille jeg har funnet. Evt, nettsteder som hjelper eller har bilder? Prøvde erowid, men virker som du må ha ganske stor peiling for å finne frem der, noe jeg ikke har.

mentalmelt 7. januar 2010 21:31

Post et bilde av tabletten sammen med beskrivelsen, så blir det ikke slettet. Les gjerne også reglene for rusmiddelforumet.

pidget 7. januar 2010 21:34

Du kan prøve denne her :

http://www.felleskatalogen.no/prepar...6ABCE0B374ABBE

Den virker om det er et medikament solgt i norge..

dør 7. januar 2010 21:47

Ok, takk. Prøvde å ta bilde, men det ble for utydelig. SKal se om jeg får tak i et annet kamera en dag. Men er det noen som vet om en A med EI under som det står på pillen er fra en spesiell produsent?

Skal sjekke ut felleskatalogen

Ok, fant ut at det var Nexium «AstraZeneca» enterotabletter 40 mg. Noen som vet hva det er?

Edit
Ikke så spennende: Syrepumpehemmer, saltsyresekresjonshemmende middel.
Hva no det er

pidget 7. januar 2010 21:57

http://www.astrazeneca.no/preparater/nexium_pv.html
"NEXIUM reduserer syreproduksjonen i magen. "

Kanskje det er de du har ?
Men du kan google sjøl ;)

dør 7. januar 2010 22:10

”proton pumpehemmer”, nice :) Skal visst hjelpe mot halsbrann eller magesår så det var ikke så interresant akkurat. Hadde håpet på noe litt mer spennende. Bedre lykke neste gang

random25880 17. januar 2010 04:56

dør: Enterotabletter løses opp i tarmene og er derfor sjelden laget mot noe annet enn mage/tarmtrøbbel. Husk det til neste gang :)

Demandred 17. januar 2010 13:38

hei!
er det noen som har erfaring med lyrica? virkemiddelet er pregabalin.. leste en del om dem på erowid, der mente mange at effekten nesten var som MDMA, noen mente de minna om valium og noen nevnte til og med begge.. jeg har prøvd alle benzor som finnes i norge, har også prøvd det meste av andre rusmidler. jeg prøvde en kapsel, de er på 150mg, kan ikke si jeg merka noe benzo-lignende, men må kanskje ta noen flere.. eneste jeg syntes jeg merka var at balansen ikke var helt hundre, noe som også var nevnt på erowid.
fint om noen har noe info el erfaring med dem, føre jeg spiser de 5 som er igjen!!
får jage noen drager så lenge ;)


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 16:33.