' freak.no - Artikkel om naturlige rusmidler
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Artikkel om naturlige rusmidler (https://freak.no/forum/showthread.php?t=17637)

z0p 12. juni 2003 22:33

Artikkel om naturlige rusmidler
 
Naturens rusmidler


Viktig!
Dette er en guide som omhandler planter, urter og sopp som vokser i norge, som inneholder giftstoffer som kan gi en viss rus. Jeg har ikke skrevet denne artikelen på grunn av mine store kunnskaper om dette emnet, for det er noe jeg ikke har. Grunnen til at jeg skrev denne artikelen var mangelen på en slik artikkel. Informasjonen i denne artikelen har jeg lest meg frem til, i plantebøker, leksikon og på internett. Denne artikelen er kun til informasjon og jeg påtar meg ikke ansvaret for konsekvensene av å ruse seg på noen av disse stoffene denne artikelen omhandler. Har du alikevel tenkt å prøve det, anbefaler jeg på det høyeste å drive litt reasearch selv for å finne ut brukerdoser, hvordan stoffene bør inntas og hvordan du utvinner stoffene. Misbruk av stoffene i denne artikelen kan føre til alvorlige skader og sykdommer og i værste fall død!




Fleinsopp (Psylocybe spp.) [Bilde]
Psilocybe: Slekt av små skivesopper. Brunaktige hatter og brunt sporepulver. Blitt brukt av bla.a. indianerne i Mexico og Guatemala i religiøse sammenhenger. I Norge er det beskrevet ca. 20 arter. Inneholder de aktive stoffene psilocybin (s1.3) og psiloci som bla.a. har hallusigen effekt. Den fleinsoppen det er vanligst å ruse seg på er spiss fleinsopp (Psylocybe semilanceta).

Fluesopp (Amanita spp.) [Bilde]
Amanita: slekt av skivesopper. I norge er det beskrevet 17 arter, de fleste giftige. De giftigste artene er grønn fluesopp (Amanita phalloides), og hvit fluesopp (Amanita virosa), som begge er dødelige. Disse inneholder bla.a. amatoksiner (s1.4), som angriper cellekjernene og ødelegger RNA-syntesen. Forgiftingssymptomene inntreffer som oftest etter 8-10 timer og det er da nødvendig med øyeblikkelig legehjelp.
Noen mindre giftige arter er panter fluesopp (Amanita pantherina) og rød fluesopp (Amanita muscaria). De kan imidlertid være dødelige for barn og svekkede personer. De viktigste giftstoffene er ibotensyre, muskinol og muskazon, som er psyko-aktive og kan minne om atropin (s1.2). Dette er hovedsaklig nervegifter og forgiftingssymptomene inntreffer raskt, ofte etter 0,5 -2 timer. Fluesopp vokser stort sett i hele norge.

Malurt (Artemisia absinthium) [Bilde]
Ekte malurt har gråhvite, silkelodne blad, og små, gule blomsterkurver. Den inneholder bla.a. bitterstoffet absinthin. Malurten inneholder også terpenet thujon, som gir absinten dens skadelige virkning. Malurt har vært brukt som legemiddel mot innvollsormer og middel mot insekter. Den brukes også som smakstilsetning i brennevin og likører, bla.a vermut og absint.(s1.1)
Planten vokser på kulturmark og veikanter nord til Trøndelag.


Strandrør (Phalaris arundiacea)
Planteart i gressfamilien. Opptil meterhøy plante, med brede, flate blad. Grønnfiolette småaks i stor, duskeformet topp, der alle småaksene vender til samme side. Vokser ved bekker og på fuktige steder over hele landet. Inneholder DMT, som er et hallusigent stoff.

Meldrøye (Claviceps pupurea)
Soppart i gruppen sekksporesopp. Snylter på mange gressarter, særlig kornsortene rug og bygg. Angriper særlig aksene, hvor den etter modningen kommer til syne som opptil 4 cm lange, svartfiolette, hornlignede dannelser (meldrøyer), som tjener som overvintrigsorganer.
De hornformede meldrøyene inneholder mange giftige stoffer, bla.a. ergotamin (s1.5), ergotolin og LSA => lysergsyredietylamid (s1.6) (LSD), som alle har medisinsk anvendelse. Brødkorn var tidliger ofte infisert med meldrøye, og kunne forårsake alvorlige forgiftnings epedemier.

Engletrompet/piggeple/datura (Datura spp.) [Bilde] [Bilde]
Planteslekt i søtvierfamilien. Omfatter 10 arter av ett- og flerårige planter. De flerårige daner ofte busker eller små trær. Blomstene er trompetformede, oftest store og med sterk duft. Flere av artene er giftige. Viltvoksende hos oss er Datura stramonium, piggeple, og Datura tatula, blåpiggeple, som begge i de senere år har fått en sterk utbredelse over det meste av landet.Piggeple inneholder giftene hyoscyamin (s1.7), atropin (s1.2) og scopolamin (s1.8).

Bulmeurt el. villrot (Hyoscyamus niger)
Vokser på steinet mark, havstrand og veikanter. I norge vokser den vesentlig på østlandet, ellers predt og tilfeldig til troms. Bulmeurten er en kjertelhåret og klebrig, gråhåret giftplante med ubehagelig lukt. Den er i søtvier familien og kan bli opptil en halv meter høy. Bulmeurten inneholder alkaloider som hyoscyamin (s1.7) og mindre mengder skopolamin (s1.8) og atropin (s1.2). Bulmeurt ble tidligere brukt som medisin mot bla.a. tannverk og som sovemedisin.

Bellandonnaurt (Atropa Belladonna)
Giftig plante som tilhører søtvierfamilien. Dyrkes for medisinske formål i bla.a. USA, Franrike og India. Ikke vill i Norge, men kan finnes i mange hager. Uttrekk av belladonnaurt inneholder atropin (s1.2), hyoscyamin (s1.7) og skopolamin (s1.8).

Kalmusrot (Acorus calmus) [Bilde]
Art i myrkonglefamilien. Opptil meterhøy sumpplante, med tykk, krypende jordstengel, og lange, sverdformede blad, med karakteristiske tverrstriper. Opprinnelig plantet i Norge, sannsynligvis av munker i iddelalderen. Forvillet langs små vann og dammer fra østfoldnord til oppland og vest til hordaland. Setter ikke frø i Norge, men spres ved hjelp av jordstengelen. Kalmusrot dufter sterkt av eteriske oljer. Særlig jordstengelen har et høyt innhold av eteriske oljer og bitterstoffer, og har vært anvendt i folkemedisinen som et appetittvekkende middel. Roten ble også mange steder tygget i stedet for skråtobakk.

Legevendelrot/valerina (Valerina officinalis) [Bilde]
I Norge vokser den bare i Oslo og Akershus. Inneholder isovalerian-syre, som virker beroligende.

Panaeolus (Panaeolus spp.)
3-4 sopper som inneholder små mengder psilocybin.


Stoffer:

s1.1 - Absint: Grønnlig, alkoholholdig drikk, ca 65 volumprosent alkohol, fremstilt på ekstrakter av malurt, isop, anis og fennikel, blir matt når vann blir tilsatt. Absint inneholder en nervegass, og produksjonen er derfor blitt forbudt ved lov i en rekke land. Pernod fremstiller en anislikør med liknende smaksegenskaper.

s1.2 - Atropin: Et plantestoff som særlig finnes i belladonna-urten. Brukes innen medisinen, bla.a. mot kramper. Atropin hemmer det parasympatiske nervesystemets virkninger, virker avslappende på glatt muskulatur og utvidder pupillene.

s1.3 - Psilocybin: Kjemisk forbindelse som finnes bla.a. hos ulike sopparter i slekten fleinsopp. Sterk hallusinogen virknig.

s1.4 – Amatoksiner: Gruppe av giftsopp, først påvist i den dødelige giftige grønne fluesoppen, Amanita phalloides. Gifftstoffene er langsomtvirkende, og de første symptomene opptrer etter 8-10 timer.

s1.5 – Ergotamin: Legemiddel som opprinnelig ble fremstilt fra en sopp, meldrøye, Claviceps purpurea. Ergotamin har har flere medisinske virkinger, bla.a. gir det sammentrekkninger av livmoren og får blodårer til å trekke seg sammen. Disse to effektene er bakgrunnen for de to hovedbruksområdene for ergotamin: som som blødningsstansende og riefremkallende middel ved fødsel, og som behandling ved migreneanfall.

s1.6 – lysergsyredietylamid (LSD): LSD er en hallusinogen rusgift. LSD er et syntetisk fremstilt stoff, dets hallusinogene virkninger ble oppdaget ved en tilfeldighet i 1943. Kjemisk er LSD beslektet med sekale alkaloider og andre soppgifter. Det antas at stoffet hemer de kjemiske substanser som overfører nerveimpulser i hjernen. LSD inntas gjennom munnen på f.eks en sukkerbit, i svært små doser (0,05-0,5 mg), og virkningen kommer etter knapt 1 time og varer optil 8 timer.

s1.7 – Hyoscyamin: alkaloid som forekommer hos en rekke plantearter, særlig innen søtvierfamilien. I sin kjemiske oppbygning står det nær atropin g tildels skopolamin, men har en sterkere fysiologisk virkning, bla.a. på sentralnervesystemet.

s1.8 – Skopolamin, hyoscin: alkaloid som finnes i roten hos ulike plantearter. Gifitg forbindelse, som anvendes medisinsk sammen med morfin før operasjoner på grunn av sin dempende virkning på tarmkanalens bevegelser og reduksjon av spyttsekresjonen. Virker også sterk utvidende på øyets pupiller.

Linker:
http://www.erowid.org
http://led.lycaeum.org
http://www.norshroom.org



Håper du fant denne artikelen spennende og informativ. Fant du feil eller mangler send meg gjerne en PM. Har også mulige planer om å skrive en større artikel som omhandler likende planter, urter og sopper fra hele verden, hvis det er interesse for det.
- z0p -

Tias 14. juni 2003 23:56

Veldig bra z0py3r, masse her jeg selv kunne tenke meg å prøve og da er det greit å ha litt basic info i tillegg til Erowid, Lycaeum osv. Likte spessielt at du tok med hvor de forskjellige artene vokser.

En liten advarsel til folk: Hold dere borte fra Datura! Dette er et ordentelig hallusinogen som framkaller ordentelige hallusinasjoner der man kan gå rundt våken i flere dager og gjerne ikke kan skjønne forskjellen på virkelighet og rusen. Dette er en farlig plante, og alle som syns den høres forlokkende ut fra det jeg eller z0py3r skriver bør høre på fornuft og holde seg borte fra denne. Forskjellen på bruks- og dødsdose er veldig lav, og det er mange før deg som har dødd av planten.

Resten vet jeg lite om, men dmt eller lsd er ikke noe man kaster seg ut i uten å drive masse forskning på stoffene... og da mener jeg ikke en kveld på Erowid. Det samme gjelder vel for flein og iallefall for fluesopp.

Mantus 15. juni 2003 00:10

oi,tabbe Tias.
aldri hørt om Datura før,og nå er jeg jævlig fristed til å prøve det

n5k 15. juni 2003 00:16

Mener å huske en artikkel om DMT fra Gateavisa, der det stod at man kunne utvinne DMT fra strandrør, ikke at strandrøret inneholder DMT...men det er flisespikkeri, så det driter vi i... :)

(var visst jævlig stress å utvinne det også...)

Dekilaz 15. juni 2003 00:24

Litt offtopic, men likevel:

Har hørt at revebjelle (Digitalis purpurea) også kan gi en form for rus. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Tias 15. juni 2003 00:44

Mantus: Jaja, får iallefall renska litt opp i forumet visst alle prøver seg på datura ;). Men seriøst, unger, hold dere til helvete vekke fra datura uansett hvor gøy det kan høres ut, det er bare de som overlever som kan skrive tripprapporter... 3 dager i himmel og helvete høres iallefall litt mye ut for min del.

ninja5000: Skulle nesten tror planten inneholdt dmt, sjekk http://www.erowid.org/plants/phalari...is_info2.shtml for info om ekstraksjon. Ser ikke ut som man tilsetter noe spess...

takkel 15. juni 2003 01:37

Datura / Bulmeurt etc. har jeg prøvd. Kjenner noen paganister som driver med det. de lager også en slags blanding man smører i ræva og får en fly-rus.. hvor kinky det enn høres ut ;)

Tias 15. juni 2003 01:51

Vel, hvordan var det?

takkel 15. juni 2003 02:08

vi satt i sofaen, og plutselig lå vi oppunder taket.
Det var en jævla merkelig opplevelse jeg ikke har fått av noe annet rusmiddel.

larsforstyrret 15. juni 2003 02:46

Og kommer du inn i de farlige jesusrus miljøene kommer du ikke ut, familie og venner snur seg fra deg hvis du dropper ut av miljøet. :D

Mantus 15. juni 2003 03:07

hva kan jeg gjøre for å sikre at jeg ikke dør av Datura?
dosering,behandlig av den?

Tias 15. juni 2003 04:10

Det første du kan gjøre er å lese alt du kommer over på http://www.erowid.org/plants/datura/datura.shtml. Men du bør tenke deg godt om før du prøver deg på datura, jeg sier ikke at du kommer til å føkke alt opp og dø eller noe, men feildosering kan få fatale følger.

z0p 15. juni 2003 12:51

Sitat:

Opprinnelig postet av Dekilaz
Litt offtopic, men likevel:

Har hørt at revebjelle (Digitalis purpurea) også kan gi en form for rus. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Revebjelle er i dag en av de viktigste medisinplantene og er samtidig en av de giftigste. Alle deler av planten inneholder hjertevirksomme stoffer, særlig bladene. Bare noen få gram tørkede blader kan føre til en dødelig forgiftning og det er ikke mulig å gi den forgiftede personen medisinsk hjelp

Revebjelle inneholder digitalisglykosider som har en selektiv hjertevirkning: Hjerteslagfrekvensen synker mens blodmengden, som blir transportert per hjerteslag, øker.

BH-Eagle 15. juni 2003 17:48

Offtopic:

Sitat:

Opprinnelig postet av z0py3r
.... Hjerteslagfrekvensen synker mens blodmengden, som blir transportert per hjerteslag, øker.
HEY! dette høre ut som Biologisk overklokking :D

Mantus 15. juni 2003 20:15

LOL!:D

men back til Datura,noen som vet hvor jeg kan få kjøpt frø?
det slo meg også at det nok er mulig å finne en plante i en helt tilfeldig hage i Norge,sansynlig?

Tias 15. juni 2003 20:29

http://www.gnosticgarden.com/seeds2.htm
Gnostic garden har frø til det meste. Har aldri bestilt noe derfra selv, men utifra utvalget så virker de både seriøse og greie.

Mantus 16. juni 2003 17:21

Hvilken Datura-art går jeg for da?

Skalleper 2. mars 2004 17:40

datura hørtes jo sykt ut,
har aldri hørt om det før... annte ikke at
det var så mange rusmiddler man finner i naturen

adrian nor 7. desember 2004 17:43

Tro'kke det er så smart å prøve datura... Hold dere til alko og cannabis(dem som gjør det)(Cannabis er ENKLI både sunnere, lettere å få tak i OG billigere rus, men ha'kke så lyst til å bli regna som en narko... Kompiser som er fanatikere)

PS: Revebjelle er VELDIG farlig

adrian nor 8. desember 2004 01:17

Sitat:

Opprinnelig postet av Mantus
hva kan jeg gjøre for å sikre at jeg ikke dør av Datura?
dosering,behandlig av den?

Du kan f.eks. droppe å exprmntere så mye...?!

OaaXia 8. desember 2004 01:22

Hvis du skal prøve noe så intenst som datura er det kjekt med litt psykadelisk erfaring først. Datura er ikke noe du bare putter i deg uten videre for å si det sånn ;)

Tias 8. desember 2004 01:47

Sitat:

Opprinnelig postet av adrian nor
Du kan f.eks. droppe å exprmntere så mye...?!
Nå er det halvannet år siden Mantus spurte om dette, og dermed også lenge siden han prøvde datura.

Sinister 8. desember 2004 02:09

Adrian Nor driver å poster på tette gamle emner hele tida:D. Du gjentar jo bare ting som alle har hørt på dette forumet 100 ganger før.

Mantus 8. desember 2004 02:20

Og hvordan gikk det?
Kjøpte Datura stramonium(sp?)
Inntok 70-80 frø to forskjellige dager,helt uten effekt, og det er jeg jævlig glad for...men dette betyr ikke at du ikke kan få effekt fra så få frø. Datura funker noen ganger,funker ikke andre ganger. Uten noen logisk forklaring.

Alphanio 8. desember 2004 03:57

Piggeple er skal vist være så sykt att de fleste ikke er i god nokk psykisk tilstand til noe slikt .. hehe

Er blitt nevt Datura også ja, farlige saker:D

Var en ganske intresang artikkel takker :)

Tias 28. mars 2005 06:30

Hmm, kom akkurat over denne flotte artikkelen igjen, og jeg leste raskt over. Du skriver at Meldrøye inneholder LSD, men det korrekte skal vel være LSA som igjen kan utvinnes til LSD?

Dodecha 28. mars 2005 14:32

Veldig bra artikkel men jeg snublet over 2 feil:

Meldrøye (Claviceps pupurea), inneholder IKKE LSD (d,lysergsyre diethylamide) men en FORGJENGER til stoffet, meldrøye eller mergot på engelsk var et av de soppene som albert hofmann eksperimenterte med.

a fungus that infects cereal grains forming small black masses of material that replace many grains of the plant; source of medicinal alkaloids and of ergotamine, a precursor of LSD.

mer her: http://www.erowid.org/plants/ergot/ergot.shtml
Og for dere som tenker å ruse dere på det, les det her og jeg tviler dere vil prøve, ettersom effektene er ganske annerledes fra LSD: http://folk.uio.no/klaush/clav_pur.htm

Utdrag:
Rett som det var kunne hele landsbyer i oltidas og middelalderens Europa bli rammet av en uhyggelig epidemi. Folk fikk plutselig kraftige og smertefulle kramper og hetetokter som kunne være så sterke at det kjentes som ild som brant. Typisk ble sjukdommen ofte fulgt av sinnsforvirring og hallusinasjoner. Folk løp skrikende rundt i gatene og på jordene, og mange kastet seg i brønner eller elver for å lindre plagene.



Strandrør (Phalaris arundiacea)
Inneholder veldig små mengder DMT (N,N,Dimethyltryptamine), alt for lite til å bare ta noen strandrør og spise/røyke det.. her snakker vi flere svartsekker fulle med sakene..

og for de som vil/har tid, en liten ekstrasjonsguide: http://hardlined.com/dmt/index.htm

Tias 29. mars 2005 05:10

Homo sapiens inneholder forresten en god del gøyale kjemikalier, blant annet 2-AG, 5-HTP, Acetylcholine, Anandamide, DMT, GABA, GHB, Melatonin, Serotonin og Tryptophan. Noen som blir med å starte en menneskeplantasje? Billig, legalt, men desverre ikke så veldig raskt, mennesker bruker en stund på å bli fullvoksne...

Hmm.

Sosjojuror 29. mars 2005 10:11

Hmm. Bra informasjon dette her, z0p.
Lærte jeg noe nytt mens jeg sitter her og installerer XP fra image.
Gørr:|

z0p 29. mars 2005 13:52

Jupp, det er rett som dere sier meldrøye inneholder LSA, har glemt av å få rettet dette.

Og når det gjelder ekstrahering av DMT fra norske strandrør er vel det en ganske usikker prosess, da jeg aldri har hørt om en velykket ekstrahering.

Freaken 8. mai 2005 12:17

Sitat:

Sitat av z0p
Naturens rusmidler
Legevendelrot/valerina (Valerina officinalis) [Bilde]
I Norge vokser den bare i Oslo og Akershus. Inneholder isovalerian-syre, som virker beroligende.

Tror denne vokser her og. ligner veldig i hvertfall på en plante som vokser her, i hedmark, som vi kaller for "hundekjeks"

EO2 12. mai 2005 01:03

Meldrøye (Claviceps pupurea)
Soppart i gruppen sekksporesopp. Snylter på mange gressarter, særlig kornsortene rug og bygg. Angriper særlig aksene, hvor den etter modningen kommer til syne som opptil 4 cm lange, svartfiolette, hornlignede dannelser (meldrøyer), som tjener som overvintrigsorganer.
De hornformede meldrøyene inneholder mange giftige stoffer, bla.a. ergotamin (s1.5), ergotolin og LSA => lysergsyredietylamid (s1.6) (LSD), som alle har medisinsk anvendelse. Brødkorn var tidliger ofte infisert med meldrøye, og kunne forårsake alvorlige forgiftnings epedemier.

Wow..
Måtte sjekke ut det med 'LSD-epedemier i korn" hehe

Her er en Amerikansk sak som mistenker en slik epedemi for å være årsak til hekse henrettelser i Salem - 1600. hehe

Personer som ble ruset intetanende, ble antatt besatt eller som heks.



Må bare si, glimrende arbeid den artikkelen her.
Her gav du meg en etterlengtet, og etterstebet god oversikt. : )

Interesting!

Sitat:

Sitat av Freaken
Tror denne vokser her og. ligner veldig i hvertfall på en plante som vokser her, i hedmark, som vi kaller for "hundekjeks"

http://www.toyen.uio.no/botanisk/nbf...sylvestris.htm

Den var jo veldig lik.. Men her var en link til hundekjeks, og tilhørende Latinsk.
Mulig de kan forveksles kanskje?

AgoniZeR 17. oktober 2005 02:46

Har prøvd DMT en gang.. Helt umulig å skaffe i Norge.
En kamerat av meg hadde med litt hjem fra utlandet - Ca. 5min etter at vi hadde røyka det så følte jeg at jeg "datt" ned i sofaen selvom jeg satt der fra før av;P Og var i min egen sjuke verden i 10-15min .. Det var den sykeste opplevelsen jeg noen gang har hatt... Dette var da organisk DMT; Ikke syntetisk (som det går an å få tak i i Norge). - Du blir helt satt ut og "våkner" ikke før etter et kvarters tid, som sagt.. DMT er jo tross alt et stoff som kun produseres 2 ganger i livet ditt. Når du blir født og når du dør... =)

IzNohGod 13. mai 2006 23:16

Dette var da veldig informativt. Men jeg tror det sikkreste er å holde seg til litt mer kjente stoffer. Greit med organiske planter og frø, men de er ikke så pålitelige som det man ellers får kjøpt ulovelig. Har aldri hørt om Datura, men DMT og Fleinsopp er veldig sikkre kilder til ekstrem rus.

Jeg ønsker ikke å annbefale å prøve noen av disse stoffene, uten at førsøks kaninen er sikker på seg selv og verden forøvrig. Man kan lett havne i en psykotisk transe som varer i noen måneder og kanskje lengre. Erowid.org er en fin side hvor man kan lese om de forskjellige kjente rusmiddler, Organisk og kjemisk.

Husk å sjekke hva du kjøper og bruker, og at du kan alt om stoffet før du prøver det. Og ikke skryt av den opplevelsen du får, for det er ikke sikkert de andre får den samme.

-.Nothing ever happens. Its just meant to be

Sfun 30. mai 2006 23:56

Jeg hørte om Datura via tysk TV. Noen tyske ungdommer fikk snusen i at planten ga hallusinasjoner. Så de dro på "Datura-slang" i hagene til naboene. Så dro de hjem og røyka det eller spiste det (husker ikke helt).
Vel, noen døde, mens andre havna som grønnsak i en rullestol.

Likevel har jeg lyst å prøve det ;)

Huff

comicz 31. mai 2006 00:07

Vær forsiktig med dosering. Datura går vel under typen "deleriumeffekt", og er ikke en tripp i den forstand. Det kan ta lang tid å lande.

Marokk 10. oktober 2006 20:50

Nå er jeg så sinnsykt frista på Datura. Men er det sjans for at alt kommer til og gå bra med meg hvis jeg tar litt mindre enn bruker dose?
Og ikke kom her og si: SØK! GOOGLE bla bla.Gidder ikke lese info om rus på nett nesten(eller gjør det)men det står masse piss på nettet. Alt er forskjellig fra hver side jeg går til. lle de gangene jeg har lest om fleinsopp på nettet har omtrent vært bortkasta. Det er på dette forumet jeg har lært mest.Så vet noen hvor mange g brukerdosen er på? Og er det over 50% på at jeg lander uten varige me'n?
Og er det så farlig som ryktene sier?

Bothrops 27. februar 2007 01:46

Sitat:

Sitat av Marokk
Nå er jeg så sinnsykt frista på Datura. Men er det sjans for at alt kommer til og gå bra med meg hvis jeg tar litt mindre enn bruker dose?
Og ikke kom her og si: SØK! GOOGLE bla bla.Gidder ikke lese info om rus på nett nesten(eller gjør det)men det står masse piss på nettet. Alt er forskjellig fra hver side jeg går til. lle de gangene jeg har lest om fleinsopp på nettet har omtrent vært bortkasta. Det er på dette forumet jeg har lært mest.Så vet noen hvor mange g brukerdosen er på? Og er det over 50% på at jeg lander uten varige me'n?
Og er det så farlig som ryktene sier?

Ta kontakt med fagfolk eller finn noen bøker om temaet. Tror ikke datura er noe du burde rushe liksom, siden det er så heavy.

Jeg ville ikke satsa helsa eller i værste fall livet mitt på et forum.
Alt folk skriver på forumet her stemmer ikke. Mange har peil, men det er også folk som kommer med bastante konklusjoner, selv om det kanskje bare var noe kompisen til naboen til broren til far din sa i fylla.

For alt du vet kan vi være en konspirasjon for å få deg til å spise deg død på piggepler.

Nichotin 8. mars 2007 01:21

Bothrops: Sjekket erowid i det siste? Gå på sidene deres om datura og bla opp dosage, så skjønner du hvorfor folk er ganske raske med å fraråde bruk.

Bothrops 10. mars 2007 18:18

Sitat:

Sitat av Nichotin
Bothrops: Sjekket erowid i det siste? Gå på sidene deres om datura og bla opp dosage, så skjønner du hvorfor folk er ganske raske med å fraråde bruk.

Hmm nå tror jeg du loker, eller at jeg formulerte meg litt rotete. Jeg mente at man burde være forsiktig. Og ja; jeg skjønner hvorfor folk er ganske raske med å fraråde bruk.

Gammelbleie 11. mars 2007 15:39

Kalmusrot (Acorus Calmus):
Noen som vet noe mer om hva slags effekt man får og hvor farlig det er? Hvor mye man må ha...?

(-(-_(-_-)_-)-) 29. juni 2007 18:56

Strandrør. Er det vanlig høy gress? Sitter her med ca 20-30 rør som jeg skal spise om det er det?

DMT er fristende hehe. Har revet av gress bladene å sitter igjen med selve røra/stilkene.

Leste nettopp at man må spise mange sekker for å få nofunk. Hmm. har spist ca 15 strandrør(om det er det jeg gnager på nå da) å kjenner en liten trykkfølelse i øynene. Hmm..

Mullah 29. juni 2007 19:42

(-(-_(-_-)_-)-): Da er du på rett vei! Spis til øyene dine popper ut!

Nei, men fra spøk til alvor. DMT fra strandrør har blitt diskutert mange, mange ganger og det er bred enighet om at norsk strandrør har svært lave verdier av stoffet i seg og er derfor ubrukelig. Videre skal man ikke ete strandrørene, men ekstrahere virkestoffet fra dem, for så å røyke det.

(-(-_(-_-)_-)-) 5. juli 2007 18:30

Finnes det andre ting i naturen å ruse seg på untatt det som er skrevet her på forumet?
Ting som dere for eks ikke har testet ennå?
Andre giftige planter for eks.
Finnes det flere hallusinogener?
need to know!!!

ThaMan 9. juli 2007 10:34

Men når du lager tråden din handler om naturlige rusmidler, LSD er da ikke naturlig?

(-(-_(-_-)_-)-) 9. juli 2007 23:41

Sitat:

Sitat av ThaMan
Men når du lager tråden din handler om naturlige rusmidler, LSD er da ikke naturlig?

Nei men lsa er naturlig.
Å alt som kan ruse seg på i Norsk natur.

z0p 10. juli 2007 16:01

Meldrøye inneholder ikke LSD, men LSA som er en "precursor " til LSD.

paranoy 26. oktober 2007 14:05

Hehe, jeg morer meg stort over å lese at noen faktisk er gærne nok til å forsøke naturens vidundere, selv vil jeg ikke ut med om jeg har gjort det eller ikke.

Datura er ikke av de plantene, som Tias korrekt opplyser, en bør prøve å eksperimentere uten riktig research og kritisk holdning! Selv noe så respektert som erowid-databasen kan en ikke alltid stole på skal inneholde de riktige opplysninger.

Jeg leser også med interesse at Mantus har faktisk forsøkt det. Og ingen virkning?

Hm, jeg er en sliten hobby-researcher av typen 'nyssgjerrigper' med skade for meg selv og 'ingen andre omgivelser' (vel, ikke alltid - spørs research-typen) og må si meg forundret over akkurat det resultatet.

Såvidt meg bekjent holdt det for min del å følge den mest utbrukte te-oppskriften for datura - og det var forsåvidt effektiv... Eller var det peganum harmala (Syrian Rue).

Svarte, mindre naturlige eksperimenter framover, det tar på hukommelsen dette...

Så gikk jeg ut med det allikevel - grønn te og yerba mate blir det sterkeste jeg prøver framover.

Meldrøye inneholder ikke LSD (lyserg syre dietylamid) men LSA (lyserg syre) som er en grunnsubstans til LSD-25 (lol).

Helt korrekt av z0p igjen, men har du først fått ekstraktert lysergsyra di fra meldrøyen, gi f... i å forsøke å utvinne lsd-mellom-produktet for å renstille LSD-25, tro meg på det, du klarer det ikke (med mindre du har høy kvalitet innen lab-utstyr og rimelig god peil på biokjemi eller relatert).

Så lysømfintlig er det foredlede produkt du ønsker at det faktisk forandres a la peroksid-strukturen (tja, sånn ca forenklet forklart) at fargen på lyspæra di er alfa og omega hvilket metode som videre skal fremstille foredlinga osv.

Benyttes standard alkaloide-ekstraktering av meldrøye for utvinning av LSA, med normal (N) vask-prosedyre og standard syre-base ekstraksjon av mellom-produktet gir en LSA i base-form, drypp det, lagre, drypp en gang til, lagre - og fortell meg forskjell på LSA og LSD her på forum neste gang.

Da skal jeg være på forum måpende av beundring til den som klarer å overbevise meg om at sukkerbiten han/hun tok inneholdt en særdeles klar forskjell rusmessig av LSA og LSD-25...

Dog er det helt riktig av z0p da, meldrøyen inneholder alkaloiden lysergsyre og ikke det syntetiske relasjonen lysergsyredietylamid, a la ephedra-planten inneholder alkaloiden ephedra og ikke det halv-syntetiske fremstillingen effedrin.... ;)

NB! Det er mest vanlig å røyke dmt, dog te-metoden er gjengitt som tryggest - uten at det skal kunne være forsvarlig gjenskrevet av meg - vi snakker om en av naturens aller sterkeste hallusinogener, og giftig som f..........

Minus til Tias som relaterte lsd til dmt, selvom jeg skjønner moralen i det.

Såvidt meg bekjent har det ennå ikke oppstått overdose av lsd noen former, de negative effekter av lsd er individ-relatert, anno resultater a la modum bad... (og kanskje noen ikke fullt så forskningsrelaterte historier med basis i sanne omstendigheter, a la eternity trips)

Sitat:

Sitat av Bothrops
Ta kontakt med fagfolk eller finn noen bøker om temaet. Tror ikke datura er noe du burde rushe liksom, siden det er så heavy.

Jeg ville ikke satsa helsa eller i værste fall livet mitt på et forum.
Alt folk skriver på forumet her stemmer ikke. Mange har peil, men det er også folk som kommer med bastante konklusjoner, selv om det kanskje bare var noe kompisen til naboen til broren til far din sa i fylla.

For alt du vet kan vi være en konspirasjon for å få deg til å spise deg død på piggepler.

Piggepler får deg død (koma)! Nå husker jeg te-eksperimentet. Det var syrian rue! Pigg-eplene er kun bladene som skal inntas, og det med en god dose alkohol (tror jeg). Eplene i seg selv får deg i koma. Jeg gav noen blader til en kompis som absolutt måtte prøve det, og tross mine advarsler om styrken, ble han funnet i en grøft, liggende i kun underbuksa, og ble ikke seg selv igjen på ca. 3 måneder etter forsøket. Huff-huff... Bladene uten samtidig inntak av alkohol gir deg ingen rus... Men uansett, livsfarlig!

Dodecha 26. oktober 2007 17:53

Sitat:

Sitat av paranoy
NB! Det er mest vanlig å røyke dmt, dog te-metoden er gjengitt som tryggest - uten at det skal kunne være forsvarlig gjenskrevet av meg - vi snakker om en av naturens aller sterkeste hallusinogener, og giftig som f..........
!

Giftig? Jeg så på deg som en ganske kunnskapsrik person innen kjemi, en noe kvass tone til tider, men fortsatt en person med mer viten innen organisk kjemi enn meg selv, men det der må du forklare videre.
LD50 for n,n-DMT er 110mg/kg IM i mus, utrolig mye mer enn en effektiv dose.

TylerDurden 11. mars 2008 23:04

Det står at det er små mengder med stoff i Panaeolus, hvor my må till før det skjer noe? Eller er det like dårlig som strandrør?


Også:
Hva er det som er skikkelig Malurt?
Denne Grå:
http://www.plantearven.no/malurt.htm
Eller Grønne:
http://www.trollheimsporten.no/images/00001393.JPG


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 12:26.