' freak.no - Groguide
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Dyrking (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=233)
-   -   Groguide (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119)

p0ffski 29. mai 2008 14:58

Hmm nå blir jeg veldig usikker på lys som slipper inn . Men jeg tror hvertfall ikke det . Skal sjekke det nøye:) ja den ene som ikke blomster er merkelig.. som om den skulle fått severt lys på en måte.. men jeg tror det sannsynligvis er en annen type som blomstrer lenge... ? Det er kommet to hvite hår ut av noen knopper på den hvertfall..

Så den er tvekjønnet ja ? Hmmmm ja da fjerner jeg den, og jeg TROR at det er den eneste:) må se på de andre veldig nøye nå de neste dagene

capo420 29. mai 2008 17:43

Teip over evt. varsellamper på maskineri og elektronikk. Sånne små røde noen vet du. Har ei venninne som fikk en (tydeligvis utrolig følsom) strain fucket opp på grunn av noe så enkelt. Vet ikke om det kan være tilfellet hos deg, men du høres klar ut for å prøve det meste :) Lykke til!

p0ffski 30. mai 2008 17:28

Capo420 : Takk for tipset , smart tenkt:=) Skal ikke være noen brytere der ellernoe, men skal sjekke nøye...

Hermafroditen er i søpla!! Hehe, jeg hååper bare det var den ene som ble det da:) Skal legge ut mer bilder underveis så de som vil kan se utviklingen:)

Jeg har som sagt satt meg en hydro bøtte. Kappet en stikling å satte den på plass i bøtta. Vet noen hvor lang tid det tar før det begynner å danne seg røtter? Kan jeg løfte opp planten for å se hver dag ? Elller blir vannet å røttene ødelagt av lys ?

p0ffski 31. mai 2008 02:16

HUFF Å HUFF .... Jeg fant en hermafroditt til:( Det var 'baller' på bare en stilk. Så jeg kuttet rett å slett av stilken i 45 graders vinkee. Håper kanskje at det ikke har spredd seg mer. Kanksje det går ?

men men sånn kan vel skje hvem som helst... Har heldigvis nye hydro planter på gang. Lagd meg bokser idag. Og ryddet ut et soverom til, shinet allt helt perfekt, klart til å ta 16 stiklinger imorgen :) Gleder meg som en unge!

En unge på lillejulaften

LoveToGrow 31. mai 2008 11:15

Sitat:

Sitat av p0ffski

Jeg har som sagt satt meg en hydro bøtte. Kappet en stikling å satte den på plass i bøtta. Vet noen hvor lang tid det tar før det begynner å danne seg røtter? Kan jeg løfte opp planten for å se hver dag ? Elller blir vannet å røttene ødelagt av lys ?

Vanlig tid er ca 10 til 21 dager før stikling vil ha røtter. Du kan helt trygt løfte opp planten din=) Det som er viktig er at det er totalt mørkt under resten av tiden. Hvorfor? Jo fordi lys + vann = alger ,og alger legger seg rundt røttene og blokkerer dens muligheter til å ta opp noe som helst.

Sitat:

Sitat av p0ffski
HUFF Å HUFF .... Jeg fant en hermafroditt til:( Det var 'baller' på bare en stilk. Så jeg kuttet rett å slett av stilken i 45 graders vinkee. Håper kanskje at det ikke har spredd seg mer. Kanksje det går ?

men men sånn kan vel skje hvem som helst... Har heldigvis nye hydro planter på gang. Lagd meg bokser idag. Og ryddet ut et soverom til, shinet allt helt perfekt, klart til å ta 16 stiklinger imorgen :) Gleder meg som en unge!

En unge på lillejulaften

Her beklager jeg å måtte komme med en skuffende nyhet=/ Når en plante har fått hannpodder eller blitt en hermafrodit, er det litt mer som har skjedd enn at det har "dukket opp noen hannpodder".

Det har skjedd en genetisk forandring i kromosonene og cellene til planten og uansett hvor mange plasser du fjerne disse poddene vil de komme tilbake. Selvfølgelig fordi det er blitt en del av cellene som planten produserer.

Hermafrodit er typisk førstegangsfeil og skjer som regel kun den ene gangen, fordi de neste gangene vil du være totalt paranoid og tenke på alt tusen ganger=)

Håper du får til hydro, husk man må ha hydro næring om dette skal gå bra=)

nidhogg 1. juni 2008 02:57

Er det virkelig bare toppen som inneholder THC?
Kan en plante produsere buds flere ganger?
Hvor stor kan en plante bli?

Sigurd4u 1. juni 2008 05:25

Sitat:

Sitat av nidhogg
Er det virkelig bare toppen som inneholder THC?
Kan en plante produsere buds flere ganger?
Hvor stor kan en plante bli?

Nei men de er mest potente.

Nei cannabis er en 1 sesongs plante og den må spire på nytt før neste høsting

Det kommer helt ann på hvordan strains man kombinerer
Indica max 1.5 meter ca
Og
Sativa alt fra 1-5 meter.

LoveToGrow 1. juni 2008 09:47

Sitat:

Sitat av nidhogg
Er det virkelig bare toppen som inneholder THC?
Kan en plante produsere buds flere ganger?
Hvor stor kan en plante bli?

Nei det er ikke bare toppen som produserer cannabioder, men som oftest er det den delen av planten som får mest lys og dermed de største budsene, med cannabioder så det griner=)

Ja en plante kan produsere buds flere ganger, men da må du levne noen få celler på planten slik at den har mulighet til å regenerere, dette kan gjøres enkelt ved å la en bitte liten buds være igjen etter du har høstet resten av planten, lar stammen og den lille budsen bli igjen og sette lyset til mellom 18-24 timer lys.

Det en et-årig plante, og den vil nok like det best at du ikke regenererer den, men det er mulig. Ulempene med dette er at du må bruke samme jord om igjen, noe som kan være skummelt da ph-verdien er ganske endret i en potte etter en høsting.

En 100% Sativa kan vel bli på størrelsen med et epletre om ikke større=) Dette krever derimot masse plass og masse lys=)

p0ffski 1. juni 2008 18:20

Sitat:

Sitat av LoveToGrow
Vanlig tid er ca 10 til 21 dager før stikling vil ha røtter. Du kan helt trygt løfte opp planten din=) Det som er viktig er at det er totalt mørkt under resten av tiden. Hvorfor? Jo fordi lys + vann = alger ,og alger legger seg rundt røttene og blokkerer dens muligheter til å ta opp noe som helst.


Her beklager jeg å måtte komme med en skuffende nyhet=/ Når en plante har fått hannpodder eller blitt en hermafrodit, er det litt mer som har skjedd enn at det har "dukket opp noen hannpodder".

Det har skjedd en genetisk forandring i kromosonene og cellene til planten og uansett hvor mange plasser du fjerne disse poddene vil de komme tilbake. Selvfølgelig fordi det er blitt en del av cellene som planten produserer.

Hermafrodit er typisk førstegangsfeil og skjer som regel kun den ene gangen, fordi de neste gangene vil du være totalt paranoid og tenke på alt tusen ganger=)

Håper du får til hydro, husk man må ha hydro næring om dette skal gå bra=)

Ok:) Både gode og dårlige nyheter her ja.. Men ok da fjerner jeg den også :(
Ja akkurat , har blitt paranoid på det der allerede, Har rydda å rensa begge rommene. Lagt plast presenning over hele gulvet i tre-rommet mitt. så tørre planker å evt fuktighet i gulvet ikke forstyrrer..... Bedre luft. Og lås på døra, som aldri skal åpnes i mørketiden :) Gir meg ikke før jeg har klart det her :)

Men ALL respekt til LoveToGrow og alle andre som kommer med smarte tips å innlegg her. Har lest mye bøker, å surfa nettet i mange mange mange mange titalls timer. Men det meste jeg kan har jeg lært av dere her:) spesiellt LoveToGrow TAKK

Og næringen jeg har er en 5 liter med Florabloom. Den er til alle stadier. Frø å stiklinger, vegetativt stadium, blomstring, å morplanter. De bruker samme næring , men forskjellige mengder.

Merket er GHE

Plante rommene mine ligger nå på rundt 33 grader ! Det er vanskelig å få det kaldt når det er varmt ute:( Har bra luftinntak å uttak. Men er det noen 'kjerringråd' for dette ? Prøvde å kjøle ned en 10 liters bøtte med vann til is, knuste isen utover gulvet i rommet. Men det hjalp ikke noen ting... Aircontition er for dyrt, og vanskelig og sette opp her. Er det noen slags andre 'kjølevifter' ? Eller kanksje det funker om jeg tar 100 kjøle elementer rundt i rommet , fester de på vifta kanskje ?

i det ene rommet har jeg på 4 stk 400w lamper. og en 250w metal halide..de blir jo ganske varme....

LoveToGrow 2. juni 2008 00:23

En ide til varme: Snu syklusen rundt, plantene får lys om natta og sover om dagen=)

p0ffski 3. juni 2008 06:25

Det gjør de :) Lys om natta, men fremdeles varmt .. Men shitt au.. Jeg har funnet enda en hermafrodit, og muligens enda en. da er det bare 3 planter igjen i blomst.... :(

jaja... sånn kan vel skje.. neste gang skal jeg være alene om det. liker ikke at andre peller på plantene, liker ikke at andre vanner de engang eller noen ting.. da vet jeg alle detaljer :)

p0ffski 3. juni 2008 16:03

FAen jeg ser èn liten ball på den ene planta.. Noe så dritt kjedelig! da får jeg gjøre det beste ut av de 3 som er igjen ..... huff huff

p0ffski 3. juni 2008 17:44

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...logCategoryID=

For varme sommertemperaturer:) ikke for dyr

Jeg tørka ut hermafroditen, men det hadde jo fått noen små buds uten 'baller' så jeg røyka den:) haha funka bra som bare det

er aldri så ille at det ikke er godt for noe ;) lol

nidhogg 3. juni 2008 18:27

Kan man bake/lage mat uten å tørke budsene først?

capo420 3. juni 2008 20:20

Du kan, men THC'en er vel ikke ferdig omdannet før planten har blitt tørket. Correct me if I'm wrong.

LoveToGrow 3. juni 2008 21:55

I am correcting you, because you not are wrong=), men potensen kan bli bedre om du tørker den riktig. En annen ting er at det kan bli litt vanskelig å få løs alle cannabiodene når planten enda er fuktig.

p0ffski 4. juni 2008 00:23

Jasså, så thc'n blir omdannet etter man tørker den ? Trodde man bare stort sett tørket weeden for å få vekk klorofyll. Og for å få fyr på den :)

Eller gjelder det der bare matlaging ? Det med å få løs cannabiodene

Hvis man skal lage olje, eller hasj. Er det også best å ha tørket det da? Trodde at prosessen med gass, eller is løste alle krystallene?

LoveToGrow 4. juni 2008 13:50

Sitat:

Sitat av p0ffski
Jasså, så thc'n blir omdannet etter man tørker den ? Trodde man bare stort sett tørket weeden for å få vekk klorofyll. Og for å få fyr på den :)

Eller gjelder det der bare matlaging ? Det med å få løs cannabiodene

Hvis man skal lage olje, eller hasj. Er det også best å ha tørket det da? Trodde at prosessen med gass, eller is løste alle krystallene?

Thc'en og andre cannabioder lever videre en god stund etter at planten(e) har blitt høstet og det beste resultatet, skal være når planten er tørr, mens cannabiodene enda inneholder noe fukt. Jeg har merket på min egen weed at jo lengere den får stå i 15+ i totalt mørke jo mer potenet blir den(som regel hvertfall)

Det stemmer at man tørker for å få ut klorofyll og næringer, og seff for å få fyr=)

Bruker du gass, eller is metoden er det ikke nødvendig å la plantene tørke.

De fleste som skal lage noe cannabis mat skiller cannabiodene ut i smør eller matolje, og de jeg har snakket med foretrekker at plantene er tørket og curet=)

Dette med hasj-fremstilling er noe jeg aldri kommer til å forstå, jeg skjønner prosessen, men ikke hvorfor noen skulle ønske å gjøre det. Med mindre det skal fraktes til et annet land vel og merke..

Uansett, om noen skulle gjøre et forsøk, ta gjerne bilder under hele prosessen og post her=D

p0ffski 5. juni 2008 14:57

Sitat:

Sitat av LoveToGrow
Thc'en og andre cannabioder lever videre en god stund etter at planten(e) har blitt høstet og det beste resultatet, skal være når planten er tørr, mens cannabiodene enda inneholder noe fukt. Jeg har merket på min egen weed at jo lengere den får stå i 15+ i totalt mørke jo mer potenet blir den(som regel hvertfall)

Det stemmer at man tørker for å få ut klorofyll og næringer, og seff for å få fyr=)

Bruker du gass, eller is metoden er det ikke nødvendig å la plantene tørke.

De fleste som skal lage noe cannabis mat skiller cannabiodene ut i smør eller matolje, og de jeg har snakket med foretrekker at plantene er tørket og curet=)

Dette med hasj-fremstilling er noe jeg aldri kommer til å forstå, jeg skjønner prosessen, men ikke hvorfor noen skulle ønske å gjøre det. Med mindre det skal fraktes til et annet land vel og merke..

Uansett, om noen skulle gjøre et forsøk, ta gjerne bilder under hele prosessen og post her=D

Ok :) 15+ i totalt mørke ? 15 timer mørke hvert døgn ?

eller 15 + grader ? hehe :)

Sigurd4u 5. juni 2008 16:04

Ja 15 timer i mørket. Hvor det er INGEN lys. Plantene er veldig sensetive og ett lite hull i gardinen kan forstyrre syklussen.

Så gogo gaffa

p0ffski 5. juni 2008 16:07

jassssssså gitt ;) har alltid trodd at 12/12 er best ? ? ?

15 timer mørket hele blomstrings perioden ??

om dere mener det skal jeg prøve det på neste blomstring;)

Ftnfw 5. juni 2008 17:25

Jeg har alltid hørt at en ting mellom 18/6t til 24/24 var best under vekstfasen, og 12/12t var best under blomstringsfasen. Tar jeg feil?

p0ffski 5. juni 2008 21:18

Jeg har ihvertfall på 24 timer lys i vekst rommet mitt..... Og 12/12 i blomstrings rommet..

LoveToGrow 6. juni 2008 09:03

Sitat:

Sitat av p0ffski
Ok :) 15+ i totalt mørke ? 15 timer mørke hvert døgn ?

eller 15 + grader ? hehe :)

15 Grader celsius i totalt mørke, dette er jo etter at planten er blitt høstet og tørket på vanlig vis, jeg snakker om curing som skjer etter planten har blitt høstet.

Sitat:

Sitat av Sigurd4u
Ja 15 timer i mørket. Hvor det er INGEN lys. Plantene er veldig sensetive og ett lite hull i gardinen kan forstyrre syklussen.

Så gogo gaffa

Nei 15 grader celsius i mørke, curing skjer etter 5-10 dager med vanlig tørke-metode=)

Sitat:

Sitat av p0ffski
jassssssså gitt ;) har alltid trodd at 12/12 er best ? ? ?

15 timer mørket hele blomstrings perioden ??

om dere mener det skal jeg prøve det på neste blomstring;)

Du har rett 12/12 er det beste, og som nevt litt lengere opp, det var 15 grader celsius og mørkt for planter som står i glass og "cures".

Men noen mener det vil gi endel mer cannabiode-produksjon om du i samme periode som du "skyller" plantene dine også setter syklusen til 14/10. "skylling" starter ofta 10-21 dager før høsting.

Sitat:

Sitat av Ftnfw
Jeg har alltid hørt at en ting mellom 18/6t til 24/24 var best under vekstfasen, og 12/12t var best under blomstringsfasen. Tar jeg feil?

Det stemmer, man må minimum gi plantene 18 timer lys for å forsikre seg om at de holder seg i vegetasjonsfasen(24 timer lys i vegfasen er uten tvil best), og videre er det riktig som du sier at for blomstring er det 12/12. Så nei du tar ikke feil=)

Sitat:

Sitat av p0ffski
Jeg har ihvertfall på 24 timer lys i vekst rommet mitt..... Og 12/12 i blomstrings rommet..

Slik det absolutt burde være=)

p0ffski 7. juni 2008 15:33

Hehe, så fint å få klarnet opp i den der :)

Det der 'cure' greiene skal jeg ta å teste ;) blir bedre smak å sånn da ?

nå er d vel på tide med no fler bilder av plantene mine :) skal se imorgen.. send inn bilder av deres om det er flere som har noe på gang da vettu :)

Gøy å se andres resultater

LoveToGrow 8. juni 2008 17:48

Blir vel ikke akkurat bedre smak, men "den" strainen's karakteristiske smak kommer mer frem, noe som kan være greit med strains som blueberry og bubblegum, den brenner bedre, den lukter bedre(en personlig mening ja), den tåler lengere lagring, den blir mildere å røyke, mindre avfallstoffer fra gjødslingen og blir mer potent.

usual 8. juni 2008 18:25

Har alltid vært nyssgjerrig på dette med å gro selv jeg, endelig har jeg flyttet inn i egen leilighet og har mulighet til å få satt noen planter, tror jeg.

Sitter å ser på en nettside fra Danmark nå som selger Cannabis frø, og her er det såklart en del å velge mellom. Regner jeg må kjøpe en plass på nette, i og med at jeg ikke har noen venner/bekjente som kan gi meg frø. Det må vell gå bra, tro?

Har ikke peiling hvilke frø jeg skal velge, dette kommer vell ann på hvordan jeg skal gro og hvor mye? Hadde i grunnen ikke tenkt på noe "big time" greie, iallefall ikke til å begynne med. Tenkte at det kunne være greit med ett par planter til å begynne med.
De har jo mange frø å velge mellom, for å nevne noen:
-Blue tops
-Early Durban
-Skunk Mix
-Hash Passion
-Colombian Red Haze

Noen som har noen tips hva jeg skal velge?
Hva er best for nybegynnere?

Jeg har ikke store leiligheten, 45kvm. Tenkte evt. og sette plantene på soverommet eller i ett hjørne på stua. Hva tror dere passer best?

Også må jeg vell ha noe utstyr, har lest tråden her og har jo fått en del tips. Kan noen fortelle meg enkelt hva jeg trenger av utstyr til kanskje 2-4 planer.

Takk for evt. hjelp og fin tråd:)

LoveToGrow 10. juni 2008 09:48

Sitat:

Sitat av usual
Har ikke peiling hvilke frø jeg skal velge, dette kommer vell ann på hvordan jeg skal gro og hvor mye? Hadde i grunnen ikke tenkt på noe "big time" greie, iallefall ikke til å begynne med. Tenkte at det kunne være greit med ett par planter til å begynne med.
De har jo mange frø å velge mellom, for å nevne noen:
-Blue tops
-Early Durban
-Skunk Mix
-Hash Passion
-Colombian Red Haze

Noen som har noen tips hva jeg skal velge?
Hva er best for nybegynnere?

Jeg har ikke store leiligheten, 45kvm. Tenkte evt. og sette plantene på soverommet eller i ett hjørne på stua. Hva tror dere passer best?

Også må jeg vell ha noe utstyr, har lest tråden her og har jo fått en del tips. Kan noen fortelle meg enkelt hva jeg trenger av utstyr til kanskje 2-4 planer.

Takk for evt. hjelp og fin tråd:)

Jeg syns ikke noen av de strainsene du hadde funnet ser særlig egnet ut for en nybegynner. Jeg ville satset på klassikere som Northern Lights, Afghan eller Big Bud. Disse er alle Indica dominerte planter som vil gjøre seg fort ferdig og tåle en del press og feiling, så lenge du jobber med jord.

Siden du har en såpass liten leilighet vil jeg anbefale deg å kjøpe en homebox. De koster 2500,- på www.mrgrowgear.no Om du skal ha de på soverommet uten noe form for boks, skap e.l vil det bli ganske mange søvnløse netter=)

4 planter trenger:
1. Lys( her ville jeg gått for minimum 250w, men helst 600w om du har mulighet.
2. Potter til å ha plantene i. Her helst 10-15 liter pr. potte.
3. Gjødsel, kanskje Hesi-serien sin kombinasjon kanskje?
4. Vann, typisk fra springen, men husk å sjekke PH'en
5. PH test kit
6. Den homeboxen/lystett skap
7. Frø

Sånn, vil tro det blir en bra start=)

Lykke til!

p0ffski 10. juni 2008 13:45

Du burde absolut ha et grotelt som LTG sier :) Bare lyden av lysene kommer til å irritere deg bra når du skal sove og ikke minst viftene, som du må ha for luft :)

Jeg har en homebox 90 x 90 cm, 2 meter høyt ... men har ikke bruk for det nå .. hint hint

Har to telt men har lovet bort det ene

usual 10. juni 2008 15:03

Jeg har ett skap stående på soverommet jeg har planer om å bruke, må bare få det helt lystett.
Har ikke det største budsjettet, så homebox er litt uaktuelt.
Strains har jeg fått taki, plutselig dukket det opp en bekjent som hadde gitt:D
Har fått 5 AK48 og 5 ICE.
Har skaffet meg en del potter, både store og små. Lys skal jeg få låne.
Resten skal jeg nok få kjøpt inn.

Setter ikke frøa før midten av juli, dessverre pga ferie.

lassaron 11. juni 2008 12:47

LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD

LoveToGrow 12. juni 2008 17:32

Sitat:

Sitat av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD

Det er hvor mange % av cannabiodene på en plante som er de "foretrukne" Delta-9-Tetrahydrocannabino eller THC.

Jeg aner ikke hvordan de måler det, men det er visstnok stress og koster flesk hvis jeg har forstått det riktig.

Koilboil 12. juni 2008 17:37

Opprinnelig skrevet av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD


Neppe!! De budsa skal jeg se.........

En ting som ingen har nevnt:

Etter 36 timers mørke gjør at plantene går i "reset" modus.
Dette skal gjøres mellom vekst og blomstrings perioden for å
forsterke blomstringen.
Men gjør at du kan sette planter du har satt i blomstring for tidlig,
tilbake til vekstfasen etter 36 timer total mørke.
Lærte det av Sensi- dyrkerne i amster....

LoveToGrow 13. juni 2008 12:51

Sitat:

Sitat av Koilboil
Opprinnelig skrevet av lassaron
LoveToGrow: du sa du hadde målt individer med 40% thc. Hvordan får man målt det?
hadde vært ekstremt kult å kunne få vite det når plantene er ferdig xD


Neppe!! De budsa skal jeg se.........

En ting som ingen har nevnt:

Etter 36 timers mørke gjør at plantene går i "reset" modus.
Dette skal gjøres mellom vekst og blomstrings perioden for å
forsterke blomstringen.
Men gjør at du kan sette planter du har satt i blomstring for tidlig,
tilbake til vekstfasen etter 36 timer total mørke.
Lærte det av Sensi- dyrkerne i amster....

"I Norge har man i dag imidlertid klart å dyrke frem cannabis med en styrkegrad helt opp til 40% THC. Norge er i grunnen langt fremme i Europa når det gjelder å dyrke frem planter med god kvalitet, altså et høyt THC innhold"

Kilde: http://www.nnpf.no/asp/default.asp?ID=53&show=8&sel=21

Om jeg forstår deg riktig, mener han duden fra sensi følgende: i preblomstringsfasen, altså de 14 første dagene etter lys-syklusen er endret, skal altså plantene plutselig utsettes for 36 timer mørke? Om man ønsker å sette en plante tilbake i vegetasjonsfasen.

I såfall ville jeg gjerne forklares hvorfor man skulle ønske å sette blomstrende planter tilbake i vegetasjonsfasen og ikke minst hvorfor du skal gi plantene 36 timer mørke før de tvinges tilbake til vegfasen?

Er dette er for å unngå hermafroditter hvis du eventuellt vil regenerere plantene dine?

Jozeph 13. juni 2008 21:15

huhu, har tenkt å plante noen Heavenly Blue ( nesten like effektive som MG, og de har ikke MG på Plantasjen ).

Planen er å la dem gro seg fine , og høste frø på dem. Da jeg har hørt at frø som de selger i butikkene er dyppet i gift eller no slikt. Mens de du høster er jo helt rene og pene. :D Har en kemiker venn av meg som kan hjelpe til med evt ekstratering, slik at jeg unngår de vonde alkoidene, som kan foresake magesmerter ol.

Men jeg trenger råd tips når det gjelder selve plantingen, da det lille erfaring jeg har med planting strekker seg til en solsikke blomst som ble plantet og vokste..

Noen som har erfaring med Ipomea groing, og vil komme med tips ?

trippy 13. juni 2008 21:40

http://i283.photobucket.com/albums/k...g?t=1213382479

Vet godt at det ikke er Cannabis men tenkte det kunne vært litt funky og gi update på min HBW også kalt Hawaiian baby woodrose, planta på bilde er indian strain. :D

Jozeph 13. juni 2008 22:27

Nice Trippy. :D tipper HBW plantes og gros på samme måte som MG serien. Tips ? :)

LoveToGrow 13. juni 2008 23:44

Det var jo en vakker plante. Kanskje slappw litt av med vanningskanna;)

p0ffski 16. juni 2008 14:18

haha jeg er passe noob i det her. Man skal visst bruke Både FloraBloom, Floragrow, og Floramicro samtidig i mixen lol jeg har til nå bare brukt bloom. Bestillte nå resten av serien, plus en flaske med Ripen. Nå skal det boostes buds :)

LoveToGrow 16. juni 2008 15:10

Sitat:

Sitat av p0ffski
haha jeg er passe noob i det her. Man skal visst bruke Både FloraBloom, Floragrow, og Floramicro samtidig i mixen lol jeg har til nå bare brukt bloom. Bestillte nå resten av serien, plus en flaske med Ripen. Nå skal det boostes buds :)

Om du bruker biobizz eget skjema ville jeg brukt maks halvparten av hva som står beskrevet, og tro meg det går helt fint ann å kun bruke BioBloom og utendørs-subtral, med de fleste planter uten problem...

Om dere som leser virkelig vil forstå hvorfor dere gir plantene næring, hva plantene faktisk trenger og hvordan man kan løse de forskjellige manglene på best mulig måte.

Så sett dere inn i de 14 næringene cannabis-planten trenger og dere ender opp med å se at det kun er 3-8 næringer som må tas hensyn til om det er jord dere dyrker i. Faktisk om du finner en god jord fordi du forstår alle betegnelsene og vet hvor store kvantiteter deres strain trenger av de forskjellige næringene som står tydelig på alle jordsekker, ville dere kanskje trengt en eneste flaske næring.

En annen ting er å gi planten næringer den ikke trenger fordi den trenger noen andre næringer som er i samme flaska. Det er helt utrolig hvor mye dette har å si på hele veksten og såklart det endelige resultatet.

Om noe var uforståelig, så bare spør.. Næring er viktig!

p0ffski 21. juni 2008 04:23

hehe takk for nærings info :) Jeg har tenkt på enda en ting i de siste dagene. Lys. Det er skrevet mye om lys her i forumet, og mange andre steder. Folk sier hps 400w - 600w .. helst son-t agro. Men åssen spekter er viktigst ? Jeg mener, hvilken farge skal lyset ha i blomst feks ? Og i vekst ? Jeg har mange 400 w lamper her, men de ser ut som forskjellige farger i lysene. Har feks 2 lamper som er fra en parkeringsplass ellernoe.. fine store 400w hps pærer. Også har jeg 6 andre lamper som er mere 'grow-lamper' men pærene ser like ut. Og en 250 w metal halide har jeg også... Noen anbefalinger ?

I vekst rommet mitt nå har jeg 3 moderplanter i jord, mange nye spirer i jord, som akkurat har begynt å vokse. Og et nytt hydro basseng jeg akkurat har satt rundt 15 stiklinger i.. Åssen lys burde jeg ha feks i dette rommet? Og i blomst rommet har jeg bare 3 planter nå, men de er store nå, fine buds.. men litt tynne kanksje.. så lurer litt på om det er noe med lyset.. Glad for alle tips ! :)

Jeg skal uansett gro hydro fremover hvis dette forsøket går så bra som det ser ut til:) Det er så mye renere og finere måte å gro på rett å slett

nidhogg 21. juni 2008 04:29

Si meg, hvis man lar planta gro og gro, hvor stor kan den bli? Hva skjer hvis vi ikke høster budsa? Blir de bare større og større? Hva skjer hvis vi IKKE høster planta?

LoveToGrow 21. juni 2008 11:23

Sitat:

Sitat av nidhogg
Si meg, hvis man lar planta gro og gro, hvor stor kan den bli? Hva skjer hvis vi ikke høster budsa? Blir de bare større og større? Hva skjer hvis vi IKKE høster planta?

Hannplanten(e) vil blomstre automatisk etter en en viss tid, jeg mener det er mellom 3-6 måneder avhengig av strain. Derfor vil hannplanten sjeldent bli større en ca 2-3,5 meter i høyde og ca. 50- 200cm i bredde avhengig av strain. Etter at hannplanten(e) har sluppet sin pollen vil de visne og dø.(Inne og ute.) Eller eventuelt fryse i hjel.(Ute.)

Hunnplanten er mer levedyktig, her er det slik at de vil selvfølgelig blomstre automatisk ute grunnet lys og temperatur, men inne vil man kunne forlenge livet til planten(e) en god stund. Inne og under kontrolerte forhold kan man gjøre endel, men om du setter planten(e) i blomst vil den avhengig av strain gjøre seg ferdig på 2-6 måneder. Derimot om du ikke blomstrer den, altså gir den minimum 18 timer lys vil hunnplanten(e) kunne holde i mange år, nøyaktig hvor lenge vet jeg ikke. Her aner jeg ikke hvor stor du kan gjøre den, men vil tippe 2-4 meter høyde og sikkert 1-3 meter i bredde avhengig av strain, om ikke mer..

RESpekt 23. juni 2008 04:50

Har nå satt 3 håpfulle damer fra growcubes over i potter. Noen av de hadde strekt seg merkbart langt+ tynne start blader(sativa?:D) Forløpig har de kun et slikt vanlig skrivebordslampe over seg, 10 volt tror jeg pæren var på? Men merk, det er kun forløpig.

Så nå Guru LoveToGrow, ser jeg fram til opplyste, opphøyde svar fra deg:P Hva bør gjøres videre nå? Åssen gjødsling, Alle tre er ca 1 uke gamle fra frø som har vært tint i 2-3 år. Vil tilvenne de utelivet for på denne Growers dream av en plass har, så er det en hvit vegg som akkumulerer meget varme, + avkjølendes bris i tillegg:)..

Ser fram til opplyste, og opphøyde svar o guru:D

:P.....

p0ffski 23. juni 2008 15:59

Anyone ? Hvilken farge skal jeg ha på blomst lys ? og hvilket i vekst ?`jeg er helt forvirra.. har gule lys, blå lys, hvite lys.. alle 400 w.. forskjellige pærer..

Deci 23. juni 2008 18:39

fant en torrent til en "lær deg å gro - dvd". Kontakt meg å jeg kan sikkert gi dere.

drrogern 24. juni 2008 07:26

Sitat:

Sitat av Deci
fant en torrent til en "lær deg å gro - dvd". Kontakt meg å jeg kan sikkert gi dere.

Den samme videoen ligger på Dailymotion

:bergenser:

RESpekt 24. juni 2008 19:48

Sånn vannings mengde i startfasen. Før det har begynt å dannes ledd? Mye, lite.. ta det på feeling?

Og med planter som frøet fremdeles sitter rundt bladene. Skal man gi en "hjelpendes" hånd med de eller??

nidhogg 24. juni 2008 20:11

Ved å gro utendørs hvor lav kvalitet blir det på budsa, blir det så lavt at det holder til en eller to joints, eller blir det ganske bra?

Kauder 24. juni 2008 20:28

Sitat:

Sitat av drrogern
Den samme videoen ligger på Dailymotion

:bergenser:

For de som vil ha kvalitet, samt laste ned, uten å kontakte andre kisen:
Go TPB
Sitat:

Sitat av p0ffski
Anyone ? Hvilken farge skal jeg ha på blomst lys ? og hvilket i vekst ?`jeg er helt forvirra.. har gule lys, blå lys, hvite lys.. alle 400 w.. forskjellige pærer..

Du skal ha High Pressure Sodium pærer, som har en lyshvithet på ca 2000 Kelvin, dette til blomstringsfasen.

Se Norcan's Groguide for mer spesifikke ting, den funker dødsfett.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 09:05.