' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

battlecaT 15. februar 2008 23:07

Lurte bare på, er det noen her inne som har erfaring med Zolpidem?

Faktumet at det at det er i effekt-klassifikasjonen "hypnotic" gjorde meg nysjerrig :)

RESpekt 16. februar 2008 07:33

Sitat:

Sitat av battlecaT
Lurte bare på, er det noen her inne som har erfaring med Zolpidem?

Faktumet at det at det er i effekt-klassifikasjonen "hypnotic" gjorde meg nysjerrig :)

Zolpidem er lagd for å etterligne benzoenes effekt på systemet, men uten den skadelige bivirkningene. Har erfaring med at de som regel legger igjen en bitter/metalisk ettersmak som jeg ikke finner det verdt å slite med i noen timer etterpå. Holder meg til rene benzoer istedenfor. Men for all del, man kan ha det chill med et par av zopidemsa...

Trippa 18. februar 2008 01:06

Zolpidem binder seg til den samme reseptoren i hjernen som benzodiazepiner. I motsettning til benzodiazepiner binder den seg mest til den reseptoren som gir en hypnotisk effekt mens benzoer binder seg til den reseptoren samtidig som de binder seg til en reseptor som virker inn på muskler, angst etc. Et søk på nettet bekrefter dette.

Jeg kan absoludt si at det fungerer som et rusmiddel, men jeg ville kalt det for apedop siden man blir rett og slett helt ubrukelig. Fikk i meg 10stk og en del alkohol en gang, i motsetning til å sovne ble jeg klin gal i knollen. Dagen derpå får jeg også en helvettes vond smak i kjeften som gjør at alt godt jeg spiser smaker drit. Til og med å puste med munnen åpen gir en skikkelig ekkel smak :|
De gangene jeg har tatt det i terapeutiske doser for å få sove har jeg sovnet et par minutter etter at jeg har lukket øynene.

jayforall10 21. februar 2008 18:29

fant en pille som er rund og rød(brunaktig,kansje mørkeoransje) men står ingen ting på den.. og den er hvit inni. hva er dette forno?

mentalmelt 22. februar 2008 00:48

Det kunne ha vært en Skittles om det hadde stått en S på den..

Nei men seriøst, hvordan i all verden skal noen kunne vite det? Det kan jo være en halspastill for alt vi vet.

battlecaT 24. februar 2008 22:52

Finnes det en nettside med oversikt over legemidler og resept- og reguleringsoversikt for hele verden?

psychedelic 27. februar 2008 00:28

Blå Valium
 
Lurer på om det er noen som har litt peiling her. Har hørt om no blå valium som kalles thailandske roche. Lurer på om det er noen som vet om de er bra, og ca hvor mange man trenger for å komme i god formen.

Trippa 27. februar 2008 01:05

Roche er jo ikke fra Thailand. Det må i tilfelle være Roche-valium som er skaffet i Thailand. Kan jo også være kopier.

psychedelic 28. februar 2008 20:21

Nettside med bilder av legemidler
 
Er det noen som vet om en side hvor man kan finne bilder av legemidler? Da mener jeg piller som sobril, stesolid, alopam osv.

mentalmelt 28. februar 2008 20:57

Har ikke så peiling på akkurat dette og gidder ikke lete heller, men du kan jo sjekke ut disse sidene og se hva du finner..

http://www.idthispill.com/
http://www.drugs.com/imprints.php
http://www.pharmer.org/forum/pill_identification

Moccais 11. mars 2008 09:39

Nurofen Plus
 
Jeg eier nå et brett med 8 Nurofen Plus tabletter.
Sitat:

Each tablet contains the active ingredient Ibuprofen Ph.Eur 200mg and Codeine Phosphate Ph. Eur 12.8mg.
Vil jeg oppnå rus ved å ta de 8 tablettene? Ville det være nødvendig/smart å bruke ekstraheringmetoden som brukes med Paralgin Forte?

Takker for svar.

Sigurd4u 11. mars 2008 13:32

Ibuprofen og paracetamol er så å si i samme hylle.
Ingen er god for levra.

Paralgin har 30mg Kodeinfosfat og Nurofen 12.8 mg.
Så ville nok ekstrahert og økt dosen.
Men tror ikke du skal dø hvis du spiser de hele.

Usikker på dosering for jeg spiser ikke sånnt selv.

mentalmelt 16. mars 2008 21:32

Vil minne om reglene for identifisering av legemidler og ecstasy-tabletter her på forumet da det har vært litt for slapp oppfølging av disse den siste tiden.

Vi har et eget avsnitt dedikert til dette i rusmiddelforumets regelverk, hvorav det absolutte minimumskravet er følgende:
  • [COLOR=RED]
  • Beskriv pillen/stoffet så godt som mulig.
  • Ta bilde (med referanseobjekt, som en tyvekroning, 1-er lighter, linjal) på et hvitt ark.[/COLOR]

Disse kravene er for å skape litt seriøse rammer rundt dette med identifisering, slik at vi slipper masse gjetting og synsing rundt spørsmål som egentlig ingen kan gi et ordentlig svar på.

Alle har tilgang på et kamera, og alle kan ta seg råd til de 3 minuttene ekstra arbeid når de skal be om hjelp fra forumets brukere. Spørsmål som ikke overholder disse enkle kravene vil bli slettet.

Takk =)

TylerDurden 18. mars 2008 18:21

vet ikke om dette er riktig plass men har disse noe særlig effekt?
http://www.lillepille.com/showproducts.asp?catid=6

blueeyes 18. mars 2008 23:57

Nei jeg vil si ingen av pillene der har no særlig effekt om du leiter etter rus.

battlecaT 1. april 2008 07:49

Har bare et spørsmål ang. Ritalin.

For tiden er jeg student i Canada, og her er det ikke uvanlig å ta Ritalin (for "friske" personer) hvis man virkelig trenger å konse på store oppgaver og essays.

Noen her inne som har erfaring med Ritalin bruk for å øke konsentrasjonen? Hvor mange piller (eller ren Ritalin i mg) bør man innta for at det skal virke optimalt til dette formålet?
(Både for friske mennesker og ADD/ADHD folk)

Selv brukte jeg Ritalin store deler av barneskolen, og helt frem til jeg var rundt 13 år pga. diagnosen ADD.
Selvfølgelig tenkte jeg aldri tanken på å overdosere dette stoffet da, men jeg kom til å tenke på; hvordan vil Ritalin påvirke meg den dag i dag hvis jeg overdoserer?

Jeg antar at hvis jeg doserer normalt, vil det ha samme effekt som det hadde back in the days, da jeg gikk på det daglig. Er dette riktig?
Tok 2 Ritalin piller om dagen (tror det var 20mg i hver pille)

Har heller ikke inntatt Ritalin siden jeg hadde resept på det..


Og en siste ting, hvordan vil effekten av cannabisrøyking + Ritalin påvirke en frisk person? Altså en person som ikke har, eller aldri har hatt ADD/ADHD..

blueeyes 1. april 2008 18:59

Import av somadril
 
Jeg driver og leser gjennom Narkotika listen og jeg finner verken Karisoprodol eller Carisoprodol på listen. Vil dette da si at om det blir stoppet i tollen så vil dem bare kreve respet ?

Dodecha 1. april 2008 19:08

Sitat:

For å gi legene rimelig tid til å finne alternativ behandling eller trappe ned behandlingen hos dem som bruker Somadril fast, skjer endelig avregistrering 1.5. 2008. For å unngå at nye pasienter får forskrevet Somadril i mellomtiden og for å gi et tydelig signal om at dette er et legemiddel med stor fare for avhengighet, blir Somadril flyttet fra reseptgruppe B til reseptgruppe A fra 1.8. 2007. For å redusere faren for legal eller illegal import, ønsker Legemiddelverket å sette karisoprodol på den norske narkotikalisten. Forslag om dette vil bli sendt på høring så snart som mulig.
Kilde: http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1538104

Altså, det er ikke på narkotikalisten nå, men på A preparat listen, så du må ha ha riktig reseptgruppe:
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...-1441.html#3-2

Etter dét så vil du ikke ha muligheten til å skaffe det på lovlige måter: selv om karisoprodol ikke står på narkotikalisten vil det gå under definisjonen legemiddel:

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-1565-0.html#1 , dette var faktisk samme vei de begrunnet tidlige salvia beslag, selv om salvia ikke var oppført i noe lovverk enda (nå er det spesifikt klassifisert som legemiddel)

blueeyes 1. april 2008 19:22

Ok så uansett så må jeg ha dokumentasjon fra legen før jeg bestiller noe sånt fra utlandet, akkurat som alle andre legemiddler. Men blir det samma greia om jeg f.eks bestiller Rivotril som er på narkotikalisten.?

Dodecha 1. april 2008 19:37

Rivotril er ikke på narkotikalisten, men virkestoffet clonazepam er oppført.
Det betyr at det er ulovlig å innføre det rene virkestoffet uten et serfikat fra staten ( http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-0.html#8 ) men legemiddelet rivotril kan innføres om du har resept, fra et EØS land.

Edit: Her er en liste over EØS land.

blueeyes 1. april 2008 20:54

Ok, Hvor kan jeg se en oversikt fra EØS land ?

blueeyes 1. april 2008 23:04

http://www.nav.no/eoes :)

muldre 4. april 2008 21:01

Tolvon
 
Hvor farlig er det å ta mye tolvon? Noen som vet noe om dette?

Og bllir virkningen av tolvon farlig dersom man inntar alkohol?

Altså, kan man dø av å ta for mye tolvon?

Dr_Alzheimer 4. april 2008 21:13

Har tolvon, men har ikke giddet å ta de.. Såvidt jeg har hørt funker ikke tolvon som et rusmiddel.

Aner ikke åssen det funker med alkohol.

Du kan dø av å drikke for mye vann. Altså: Ja, du kan dø av å svelge for mye tolvon. Blandet med sprit er du nesten bankers hvis du tar nok. Lykke til!

muldre 4. april 2008 21:16

Tolvon er et antidepressiva, også kjent som Mianserin

pidget 4. april 2008 21:37

Tolvon er et apedop jmfr : Antipsykotisk medisin. Ikke noe å ruse seg på nei.
Etter min mening bør dette brukes kun ved nødfall, feks hvis man har gjort det kunststykket å gå lenge våken, og desperat trenger hvile :p

Dr_Alzheimer 4. april 2008 21:46

Blir man veldig trøtt av tolvon? Hvor mange trenger man?

pidget 4. april 2008 21:55

Vel, for mange herrens år siden, prestrete jeg å putte i meg 2*40 mg. Det var ikke tolvon, men generisk likt.
Sov ca 48 timer, avbrutt av et par doobesøk.. Men var ekstremt sliten når jeg fant ut av : " dette er en go idè" da..
Men ikke anbefalt, hangover og, du er ikke deg selv når du våkner for å si det sånn..

Dr_Alzheimer 4. april 2008 21:57

Som sovemedisin er det altså crap? Jeg vil sovne som et barn og våkne opp som hulken.. Eller ikke, men du skjønner poenget. Sove i 48 timer er ikke drømmen :p

pidget 4. april 2008 22:06

Nei sove i 48 timer er ikke anbefalt, det er kun i ekstreme tilfeller man "bør" dra sånne.. Sove medisin er noe helt annet. Tolvon er IKKE sovemedisin. Prøv heller å få sove uten, eller ved hjelp av, ehh, annet..

mrscox 5. april 2008 13:57

Man legger også gjerne på seg av tolvon. Jeg gikk på det en stund som sovepiller, la på meg litt ja.

Abs 5. april 2008 14:34

Jeg tar tolvon daglig, og har prøvd alt fra 90mg til 180mg. Rus får man ikke. Jeg blir heller ikke trøtt av de. Kun aller første gangen jeg tok disse ble jeg trøtt. Jeg får de mot depresjon og angst, og jeg kan ikek si at de fungerer mot det heller. Eneste grunnen til at jeg tar de er for økt matlyst.

Dodecha 5. april 2008 14:52

Tolvon er et tetrasyklisk antideppressiva og en serotonin antagonist.

Alkohol bør ikke tas sammen med tolvon pga at den deppressive effekten på sentralnervesystemet kan føre til at man slutter å puste.

Felleskatalogen sier man bør "råde pasienten til å ikke inta alkohol under behandlingen", så å ta EN eller TO pils tror jeg ikke gjør stor skade, men ikke drikk deg full.

Jeg har ingen personlig erfaring med stoffet, men legemidler og kroppens interaksjoner interesserer meg over gjennomsnittet, og dette er informasjonen jeg har klart å samle.

pidget 5. april 2008 14:52

Tolvon i terapautiske mengder i samråd med lege blir noe Helt annet enn den episoden jeg beskrev..

rutta 5. april 2008 22:09

miorelax
 
Hvordan bestiller man miorelax fra Spania. Jeg får pf fra legen men synes ikke de hjelper mot muskelsmerter som jeg har hatt i tredve år. Er ganske lei av ikke å fungere i hverdagen. Har vært uføretrygdet i 17 år. Jeg er en kvinne midt i livet. Kanskje det finnes noen her inne som har gode råd å komme med. Ønsker alle en god helg uten smerter.

rutta 5. april 2008 22:19

vonde muskler
 
Finnes det andre plasser å bestille fra da?

Dodecha 5. april 2008 23:11

Om smertene dine er så ille, så har vi jo Norske solvipect, så hvorfor bestille fra spania?

Legen burde vite om de muskelavslappende effektene, evt finne noe som hjelper bedre, vi kan desverre ikke tillate linker til ulovlige legemidler (den forrige linken gikk til en nettbutikk som solgte bl.a. karisoprodol som ikke vil være godkjent som legemiddel særlig lengre).

rutta 6. april 2008 13:30

poenget er vel at legen ikke vil skrive ut mer medisin til meg

Dodecha 6. april 2008 14:46

Sitat:

Sitat av rutta
poenget er vel at legen ikke vil skrive ut mer medisin til meg

Da snakker du om ulovlig anskaffelse av legemidler, desverre følger vi norsk lov her på forumet.

Trippa 7. april 2008 00:54

Hey alle sammen. Jeg har fått tak i noen kryssere. Det står Roche og et 2 tall med sirkel rundt. Trykket er litt dårlig og man kan se/misstenke at det ikke er laget av en fabrikant.

Fått klar beskjed på at disse ikke kan kokes opp for å skytes, men fungerer bra oralt. Jeg har no tatt 4 stk uten alkhol. Føler meg vanlig benzo rusa, rolig og bekymrer meg svært lite. Surrer rundt og glemmer alt mulig rart som jeg egentlig skulle foreta meg. Sånn som nå skulle jeg inn på gulesider.no, men havnet på freakforum. Det som gjør meg forvirra er at jeg ikke er trøtt!

Men har noen vært borti disse kopierte/uekte krysserne før. Jeg hadde 13 stk i helgen og blandet så og si alle med alhol, husker svært lite, men allikevel, synes jeg brude merket mer av disse 4 uekte krysserne. Er det noen som har noen innspill her. Inneholder de flunitrazepam, i tilfelle hvor mye anntar dere at de inneholder? Hva er deres mening; holder de mål?

Btw: Det er vel slik med benzo at man ikke føler seg særlig rusa helt til man våkner opp dagen etter og tenker "hva i allverden drev jeg med i går"

(For de som lurer er kryssere best kjent under navnet Rohypnol og inneholder benzodiazepinet; flunitrazepam)

Waltz#3 7. april 2008 01:22

Sitat:

Sitat av Dodecha
Tolvon er et tetrasyklisk antideppressiva og en serotonin antagonist.

Alkohol bør ikke tas sammen med tolvon pga at den deppressive effekten på sentralnervesystemet kan føre til at man slutter å puste.

Felleskatalogen sier man bør "råde pasienten til å ikke inta alkohol under behandlingen", så å ta EN eller TO pils tror jeg ikke gjør stor skade, men ikke drikk deg full.

Jeg har ingen personlig erfaring med stoffet, men legemidler og kroppens interaksjoner interesserer meg over gjennomsnittet, og dette er informasjonen jeg har klart å samle.

Da jeg brukte tolvon tok jeg 100 mg og drakk meg full. dette over et halvt år. Du blir bare trøtt og døsig, og sover ganske godt. Men tolvon er skummelt i veldig store mengder, det er et medikament som en kan bruke for å begå selvmord. Men tolvon er ikke apedop(ap-dop)

Truxal derimot er apedop og drikk for all del ikke alkohol når du har inntatt det. Jeg gjorde det, og hvis helvete er slik min opplevelse var, ja da vil jeg ikke havne der. :bergenser:

erty 7. april 2008 11:15

ruse seg på zyprexa?
 
Er det mulig å ruse seg på zyprexa (lilly 4116)? :p

Poke 7. april 2008 12:15

Google says:

Side effects

Medicines and their possible side effects can affect individual people in different ways. The following are some of the side effects that are known to be associated with this medicine. Just because a side effect is stated here does not mean that all people using this medicine will experience that or any side effect.
  • Sleepiness (somnolence).
  • Increased appetite and weight gain.
  • Raised blood sugar, cholesterol and triglyceride levels.
  • High blood prolactin (milk producing hormone) level (hyperprolactinaemia). Rarely this may lead to symptoms such as breast enlargement or production of milk.
  • Dizziness.
  • Anxiety, restlessness and agitation (akathisia).
  • Abnormal movements of the hands, legs, face, neck and tongue, eg tremor, twitching, rigidity (extrapyramidal effects).
  • Disturbances in the normal numbers of blood cells in the blood.
  • Constipation.
  • Dry mouth.
  • A drop in blood pressure that occurs when going from lying down to sitting or standing, which results in dizziness and lightheadedness (postural hypotension).
  • Alteration in results of liver function tests.
  • Weakness or loss of strength (asthenia).
  • Excessive fluid retention in the body tissues, resulting in swelling (oedema).
  • Slow heart rate (bradycardia).
  • Abnormal reaction of the skin to light, usually a rash (photosensitivity).
  • Abnormal heart beats.
  • Seizures.
  • Blood clot in the blood vessels (thrombosis) that may detach and travel in the circulation to another area of the body (thromboembolism).

Høres det tøft nok ut?

Trippa 7. april 2008 15:45

Hei alle sammen. Jeg er kanskje for alt dere vet en lykkelig eier av et brett Zolpidem. Det vil ikke si at jeg har det, men det er teoretisk sett mulig at jeg sitter med et brett.
Har erfaring med å bruke Zopiklon som rusmiddel, men jeg har et spørsmål.
Zolpidem og Zopiklon er jo ikke det samme. Hva kan jeg forvente hvis jeg inntar 10 tabletter Zolpidem?

Uten alkohol: Lite hukommelse? masse søvn? snøvlete snakk? Totalt idiot?
Med alkohol: Klin gal? totalt idiot? ingen hukommelse? masse søvn? søvnlete/uforståelig snakk? Glattcella?

Dodecha 7. april 2008 18:10

Sitat:

Sitat av erty
Er det mulig å ruse seg på zyprexa (lilly 4116)? :p

Zyprexa er et antipsykotikum, og har en så heftig liste med interaksjoner og forsiktighetsregler at jeg vil nesten tørre påstå at å slå hodet mot veggen til du blir ruset er mindre farlig.

Det er mye som kan påvirke metalobolismen av virkestoffet (Olanzapin), vanlig siggarettrøyking f.eks vil indusere raskere metavolisering av stoffet, mens andre ting kan gjøre den tregere, det har med hvordan fluvoxamin eller ciprofloxacin påvirkes.

Sitat:

Samtidige sykdommer: Begrenset erfaring med olanzapin til pasienter som har andre sykdommer. Forsiktighet ved forskrivning til pasienter med prostatahypertrofi, paralytisk ileus og beslektede tilstander. Anbefales ikke ved dopaminassosiert psykose hos pasienter med Parkinsons sykdom. Forbigående asymptomatisk forhøyelse av levertransaminasene ALAT og ASAT er sett, især i den tidlige behandlingsfasen. Forsiktighet hos pasienter med forhøyet ALAT/ASAT, hos pasienter med tegn og symptomer på nedsatt leverfunksjon, hos pasienter med tilstander forbundet med begrenset leverfunksjon og hos pasienter under behandling med potensielt hepatotoksiske legemidler. Ved forhøyet ALAT/ASAT skal pasienten følges nøye og dosereduksjon overveies. Ved hepatitt bør olanzapinbehandlingen seponeres. Forsiktighet hos pasienter med leukopeni og/eller nøytropeni, hos pasienter som behandles med legemidler kjent for å forårsake nøytropeni, hos pasienter med tidligere legemiddelindusert benmargsdepresjon/toksisitet, hos pasienter med benmargsdepresjon forårsaket av samtidig sykdom, strålebehandling eller kjemoterapi, og hos pasienter med hypereosinofili eller myeloproliferativ sykdom. Forsiktighet hos pasienter som har hatt krampeanfall eller med faktorer som kan senke krampeterskelen. Krampeanfall er rapportert i sjeldne tilfeller ved olanzapinbehandling. I de fleste tilfellene var tidligere krampeanfall eller risikofaktorer for krampeanfall observert. Komparative studier av opp til 1 års varighet viste at olanzapin var forbundet med statistisk signifikant lavere forekomst av behandlingsrelaterte dyskinesier. Dosereduksjon eller seponering skal overveies ved symptomer på tardive dyskinesier. Forsiktighet når stoffet kombineres med sentralt virkende legemidler eller alkohol. Olanzapin viser in vitro dopaminantagonisme og kan hemme effekten av direkte og indirekte virkende dopaminagonister. Kliniske studier viser QT-forlengelse av klinisk betydning kun hos 0,1%-1%. Ingen signifikant forskjell i relaterte hjerteepisoder sammenlignet med placebo. Forsiktighet når olanzapin forskrives sammen med legemidler som er kjent for å øke QTc-intervallet, spesielt hos eldre, hos pasienter med medfødt forlenget QT-intervall, kongestiv hjertesvikt, hjertehypertrofi, hypokalemi eller hypomagnesemi. Det anbefales at blodtrykket måles periodisk på pasienter >65 år. Forsiktighet bør utvises ved bilkjøring og betjening av farlige maskiner, inntil reaksjonen på preparatet er kjent. Venøs tromboembolisme (VTE) er rapportert svært sjeldent. Årsakssammenheng er ikke vist. Schizofrenipasienter har ofte ervervede risikofaktorer for VTE. Mulige risikofaktorer skal identifiseres og forebyggende tiltak iverksettes. For injeksjonsbehandling spesielt: Bør ikke gis i.m. til pasienter med ustabile medisinske tilstander som f.eks. akutt hjerteinfarkt, ustabil angina pectoris, alvorlig hypotensjon og/eller bradykardi, «sick sinus»-syndrome eller rett etter et kirurgisk hjerteinngrep. Sikkerhet og effekt ved i.m. bruk er ikke undersøkt hos pasienter med alkohol eller legemiddelforgiftning. Pasienter bør observeres nøye med hensyn til de forannevnte tilstander.
Bivirkninger:
Sitat:

Pulver til injeksjonsvæske: Hyppige (>1/100): Bradykardi med eller uten hypotensjon eller synkope, postural hypotensjon, ubehag på injeksjonsstedet. Mindre hyppige: Sinuspause, hypoventilering. Pulver til injeksjonsvæske og oral behandling: Hyppige (>1/100): Vektøkning. Eosinofili, økt appetitt, forhøyede glukosenivåer, forhøyede kolesterol- og triglyseridnivåer, erytem, somnolens, forhøyet kroppstemperatur, letargi, unormal gange hos pasienter med Alzheimers sykdom, forverring av parkinsonrelaterte symptomer og hallusinasjoner hos pasienter med Parkinsons sykdom, svimmelhet, akatisi, parkinsonisme, dyskinesier, ortostatisk hypotensjon, synshallusinasjoner, milde forbigående antikolinerge effekter inkl. forstoppelse og munntørrhet, forbigående, asymptomatiske forhøyelser av levertransaminaser (ALAT, ASAT), asteni, ødem. Mindre hyppige: Bradykardi med eller uten hypotensjon eller synkope, fotosensibilitetsreaksjon. Laboratorieverdier: Plasmaprolaktinnivåer er enkelte ganger forhøyet, men tilhørende kliniske manifestasjoner (f.eks. gynekomasti, galaktoré og brystforstørrelse) er sjeldne. Hos de fleste pasientene normaliserer plasmaprolaktinnivåene seg uten seponering av behandlingen. Høye nivåer av kreatinkinase. Sjeldne (<1/1000): Leukopeni, kramper (oftest assosiert med tidligere anfall eller risikofaktorer), hepatitt (inkl. hepatocellulær eller kolestatisk leverskade), utslett. Svært sjeldne bivirkninger er alopesi, trombocytopeni, nøytropeni, hypertriglyseridemi, tromboembolisme inkl. lungeemboli og dyp venetrombose, allergisk reaksjon, pankreatitt, rabdomyolyse, svekket urinstrøm, priapisme, hypotermi, ufrivillige øyebevegelser, QTc-forlengelse, ventrikulær takykardi/fibrillasjon og plutselig død. Hyperglykemi og/eller forverring av allerede eksisterende diabetes, hvor ketoacidose eller koma er rapportert i svært sjeldne tilfeller. Monitorering av diabetikere og pasienter med risikofaktorer for diabetes anbefales. Laboratorieverdier: Forhøyet alkalisk fosfatase, forhøyet bilirubin. Neuroleptisk malignt syndrom (NMS): NMS er en potensiell livstruende tilstand som er forbundet med antipsykotisk behandling. Sjeldne tilfeller av mulig NMS er rapportert. Hvis en pasient får symptomer som tyder på NMS eller får uforklarlig høy feber uten kliniske symptomer på NMS, skal alle antipsykotika, inkl. olanzapin seponeres. Eldre demente pasienter (behandling utenfor indikasjon): Olanzapin er ikke godkjent for behandling av demensrelatert psykose og/eller adferdsforstyrrelser og anbefales ikke brukt i denne pasientgruppen. Studier med denne pasientgruppen har vist økt mortalitet (3,5% vs. 1,5% hos ikke-brukere) og økt risiko for cerebrovaskulære insult (1,3% vs. 0,4% hos ikke-brukere). Seponering: Akutte symptomer som svetting, søvnløshet, skjelving, uro, kvalme eller oppkast er rapportert i meget sjeldne tilfeller ved brå seponering av olanzapin.
Så med alt dette ferskt plantet i hodet.. stjel noe sprit hos far istedet.

Trippa: Som med de fleste bezodiazepiner (apedop) kommer du til å få drastisk reduserte sosiale hemninger som kan lede til ganske kjipe situasjoner, alt ettersom mengden du har i deg og situasjonen du befinner deg i.

I og med at du har erfaringer med stoffet trenger jeg kanskje ikke å nevne de potenserte deppresive effektene på pusterefleksen i kombinasjon med alkohol (faren for å sovne inn/kveles).

Trippa 7. april 2008 20:07

Du har så rett, så rett Dodecha, men dette visste jeg fra før. Mener å ha lest et sted at en fikk en eller annen form for synsforstyrrelser/hallunisasjoner av å innta en god dose zolpidem.

Nå har jeg hørt om en som akkurat knuste sammen 12 kryssere, noen stesolid og 10 zolpidem og stappa det i relatvit store gelatinkapsler til kapslene nesten sprakk. Jeg kan jo gi en tilbakemelding på hvordan denne kombinasjonen gikk.

Røyktene skal ha det til at han skal innta disse kapslene til helgen sammen med en god dose alkohol. Kan dette være en dødelig dose hvis man inntar det med si ja, 0.5 liter vikingfjord og bare legger seg ned for å hvile litt?

Dodecha 7. april 2008 21:58

12x2mg rohypnol er nok til å sende folk uten toleranse rett i bakken uten hjelp av alkohol.
Jeg har ikke personlig erfaring med det, men jeg bygger påstanden min på en bekjent som spiste 10 stykker og "gikk" (heller slepte føttene sine etter seg, og gikk i bakken for hver 10ende meter) bare i sirkler mens han siklet blått slim.


Jeg ville aldri latt en venn av meg innta disse hjemmelagde kapslene. Og å legge til alkohol til denne dundermiksen er vel oppskriften på katastrofe.

Nichotin 7. april 2008 22:06

Trippa: Det der må være det mest idiotiske jeg har hørt om på en god stund tror jeg. Sjansen for å overleve er... liten. Gjør han det bør han kanskje innse at han har alvorlige rusproblemer og legge seg inn snarest.

-bigL- 8. april 2008 00:36

skyte rivotril
 
Er det noen spesiell fremgangsmåte for og tilbrede rivotrilen sånn at den kan skytes ?
Hørt at den skal kokes noen ganger osv...

noen som vet ?

L-substansen 8. april 2008 02:06

Sitat:

Sitat av Trippa
Mener å ha lest et sted at en fikk en eller annen form for synsforstyrrelser/hallunisasjoner av å innta en god dose zolpidem.

Hvis du mener Zolpidem Alpharma så ja. Man får bølgesyn og det blir vanskelig å bedømme avstander. Dobbeltsyn får man også, men ikke halliser.


Sitat:

Sitat av erty
Opprinnelig skrevet av erty
Er det mulig å ruse seg på zyprexa (lilly 4116)?

Jeg har nok gjort det et par ganger for mye og det er egentlig noe dritt. Man kjenner ubehag og en _sterk_ trang til å bevege på beina hele tiden. Men halliser det får man hvertfall.
Jeg så mye folk som gikk overalt men de var liksom helt normale så jeg trodde ikke det var halliser helt til en person gikk rett mot meg og da han hadde kommet til å gå i meg så ble han bare borte, akuratt som spøkelser på en film.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 17:19.